Togvej z21

Her kan du debattere og stille spørgsmål til alt om elektronik og digitaldrift på modeljernbanen. Skal du have hjælp til en dekoder eller driller signalet? Stil dit spørsmål her.
Besvar
Aaquist Hansen
Trafikelev
Indlæg: 15
Tilmeldt: 11 mar 2021, 12:18
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Peco

Togvej z21

Indlæg af Aaquist Hansen »

Jeg har en z21 hvid og kører DCC, og har tidligere lavet en række togvej til en opstillings banegård.
Her virker det fint. Det er både med servo og peco relæer. Dekoderne er ESU SP Servo v2.
Nu har jeg bygget en ny opstillings banegård med ESU SP servo v3.
Nu driller den nye banegård. De enkelte skifter virker fint via appen. Når jeg laver en togvej på appen og bruger den, er der et par skifter der ikke skifter med.
Spændingen på dekoderen er 16,7 v. Servo er fra Conrad. Skifter er peco. For at få dem til at gå bedre (hvis det var fejlen) har jeg fjernet fjederen. Det hjalp ikke.
Jeg hare forsøgt at ændre skiftetiden fra 100 til 500 i appen. Dette har heller ikke virket. Den tid der er angivet i selve opsætningen i appen under togvej, er 20 ms. Den har jeg også forsøgt at ændre, dette var helle ikke her fejlen lå.
Nogle gode ideer til at afhjælpe fejlen ?

Med venlig hilsen
Peter Aaquist Hansen

moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Togvej z21

Indlæg af moppe »

Aaquist Hansen skrev: 10 feb 2024, 16:02

Når jeg laver en togvej på appen og bruger den, er der et par skifter der ikke skifter med.

Er det altid det samme par der ikke skifter med?
Hvor lang tid er dine servo om at skifte et spor?

Aaquist Hansen skrev: 10 feb 2024, 16:02

Spændingen på dekoderen er 16,7 v. Servo er fra Conrad. Skifter er peco. For at få dem til at gå bedre (hvis det var fejlen) har jeg fjernet fjederen. Det hjalp ikke.

Hvordan strømforsyner du den?
Min anbefaling til ESU SwitchPilot Servo er en 12VDC switchmode forsyning. Minumum 3A

Aaquist Hansen skrev: 10 feb 2024, 16:02

Jeg hare forsøgt at ændre skiftetiden fra 100 til 500 i appen. Dette har heller ikke virket.

Aaquist Hansen skrev: 10 feb 2024, 16:02

Den tid der er angivet i selve opsætningen i appen under togvej, er 20 ms. Den har jeg også forsøgt at ændre, dette var helle ikke her fejlen lå.

Skiftetid på 100 ms er okay, sæt tiden i togvej til 500 ms.

Hvad sker der så?

Klaus

Aaquist Hansen
Trafikelev
Indlæg: 15
Tilmeldt: 11 mar 2021, 12:18
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Peco

Re: Togvej z21

Indlæg af Aaquist Hansen »

moppe skrev: 11 feb 2024, 08:55
Aaquist Hansen skrev: 10 feb 2024, 16:02

Når jeg laver en togvej på appen og bruger den, er der et par skifter der ikke skifter med.

Er det altid det samme par der ikke skifter med ?
Ja det er.
Hvor lang tid er dine servo om at skifte et spor?
Har endnu ikke taget tid. Men et skud fra hoften. 2 sek. Hastigheden i dekodere er 15.

Aaquist Hansen skrev: 10 feb 2024, 16:02

Spændingen på dekoderen er 16,7 v. Servo er fra Conrad. Skifter er peco. For at få dem til at gå bedre (hvis det var fejlen) har jeg fjernet fjederen. Det hjalp ikke.

Hvordan strømforsyner du den?
Via z21.
Min anbefaling til ESU SwitchPilot Servo er en 12VDC switchmode forsyning. Minumum 3A
Kan du anbefale en ?

Aaquist Hansen skrev: 10 feb 2024, 16:02

Jeg hare forsøgt at ændre skiftetiden fra 100 til 500 i appen. Dette har heller ikke virket.

Aaquist Hansen skrev: 10 feb 2024, 16:02

Den tid der er angivet i selve opsætningen i appen under togvej, er 20 ms. Den har jeg også forsøgt at ændre, dette var helle ikke her fejlen lå.

Skiftetid på 100 ms er okay, sæt tiden i togvej til 500 ms.
Jeg havde sat den 500 i opsætningen/ indstilling. De 20 ms er under opsætningen af fahrstrasse.

Hvad sker der så?

Klaus

Aaquist Hansen
Trafikelev
Indlæg: 15
Tilmeldt: 11 mar 2021, 12:18
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Peco

Re: Togvej z21

Indlæg af Aaquist Hansen »

Hej Klaus

Har rodet med de to typer servo. De er næsten ens, på nær at den nye er digital-servo og dem der virker godt er analog-servo.
Digital er denne https://www.conradelektronik.dk/da/p/mi ... 73848.html
Analog er denne https://www.conradelektronik.dk/da/p/mi ... 97490.html

Har ændret diverse tider, men det har ikke hjulpet.

Med søndags hilsen

Peter

Aaquist Hansen
Trafikelev
Indlæg: 15
Tilmeldt: 11 mar 2021, 12:18
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Peco

Re: Togvej z21

Indlæg af Aaquist Hansen »

Hej Klaus

Jeg ændre CV 43 til 3. Det ser ud til at have klaret problemet. Nåede det lige inden at gæsterne kommer. Så test i morgen.

Peter

Aaquist Hansen
Trafikelev
Indlæg: 15
Tilmeldt: 11 mar 2021, 12:18
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Peco

Re: Togvej z21

Indlæg af Aaquist Hansen »

Så der sat en 12 VDC 3 A strømforsyning på og det virker.

Tak for hjælpen.

Peter

Besvar