Søgningen gav 112 resultater
- 28 feb 2019, 14:49
- Forum: Elektronik og digitaldrift
- Emne: 32 funktioner kommer til Mobile Station 2
- Svar: 8
- Visninger: 5609
Re: 32 funktioner kommer til Mobile Station 2
Hej Per Det er bestemt også min drøm. Så jeg sparrer op det bedste jeg kan. Jeg tror dog også, at den kan langt, langt mere, end jeg måske nogensinde har evner til at udnytte, men den løser jo i hvert fald mine almindelige udfordringer. Når det er sagt, er jeg faktisk imponeret over MS2 som sådan. T...
- 27 feb 2019, 18:35
- Forum: Elektronik og digitaldrift
- Emne: 32 funktioner kommer til Mobile Station 2
- Svar: 8
- Visninger: 5609
Re: 32 funktioner kommer til Mobile Station 2
Ved du mere om denne opdatering til Mobile Station 2? Min station, som jeg generelt er meget tilfreds med er dog på nogle punkter ustabil. 1 når jeg lægger et nyt tog ind gemmes det også i hukommelsen (altså ud over de aktive tog) men ofte skriver den bare "intet lokomotiv" når jeg en ande...
- 16 feb 2019, 20:05
- Forum: Elektronik og digitaldrift
- Emne: Hvilke decodere har mine tog?
- Svar: 5
- Visninger: 3155
Re: Hvilke decodere har mine tog?
Enig. Så er det forfra
Har nu forsøgt at indstille MS2 til kun at forstå DCC-protokol. Det gav ikke noget.
Har sat den tilbage til alle protokoller.
/Finn
Har nu forsøgt at indstille MS2 til kun at forstå DCC-protokol. Det gav ikke noget.
Har sat den tilbage til alle protokoller.
/Finn
- 16 feb 2019, 17:28
- Forum: Elektronik og digitaldrift
- Emne: Hvilke decodere har mine tog?
- Svar: 5
- Visninger: 3155
Re: Hvilke decodere har mine tog?
Tak for hurtigt svar
Men det er min betjening af MS2 jeg bøvler med
Hvis jeg vælger at trykke shift + toget kan jeg på nogle loks programmere CV. Først vælger jeg CV 8 men den viser bare 0. Hm....
Hvis jeg vælger shift + sporskifte tror jeg kun jeg kan se data om styrebokse altså MS2
/Finn
Men det er min betjening af MS2 jeg bøvler med
Hvis jeg vælger at trykke shift + toget kan jeg på nogle loks programmere CV. Først vælger jeg CV 8 men den viser bare 0. Hm....
Hvis jeg vælger shift + sporskifte tror jeg kun jeg kan se data om styrebokse altså MS2
/Finn
- 16 feb 2019, 11:49
- Forum: Elektronik og digitaldrift
- Emne: Hvilke decodere har mine tog?
- Svar: 5
- Visninger: 3155
Hvilke decodere har mine tog?
Jeg har en del tog som jeg reelt ikke aner hvilke decodere, de har monteret.
Er der nogen mulighed for at min Mobile Station 2, Märklin kan fortælle mig det?
Det mente en forhandler i Odense.
Min ms2 er med version 2.7
Mine tog er købt over mange år herunder også brugte og opgraderede.
Er der nogen mulighed for at min Mobile Station 2, Märklin kan fortælle mig det?
Det mente en forhandler i Odense.
Min ms2 er med version 2.7
Mine tog er købt over mange år herunder også brugte og opgraderede.
- 25 jan 2019, 16:15
- Forum: Elektronik og digitaldrift
- Emne: Ikoner i MS2 - Märklin Mobilestation
- Svar: 2
- Visninger: 1858
Re: Ikoner i MS2 - Märklin Mobilestation
Tak for svaret.
Så kan jeg komme videre.
Er det muligt at finde en oversigt nogle steder?
Så kan jeg komme videre.
Er det muligt at finde en oversigt nogle steder?
- 25 jan 2019, 15:42
- Forum: Elektronik og digitaldrift
- Emne: Nogle tog gør ikke som de skal med bremsemodul
- Svar: 12
- Visninger: 6374
Re: Nogle tog gør ikke som de skal med bremsemodul
Y E S
Det virkede både på det ene og det andet problem.
Tusind tak for din interesse for mit problem.
/FINN
Det virkede både på det ene og det andet problem.
Tusind tak for din interesse for mit problem.
/FINN
- 24 jan 2019, 19:01
- Forum: Elektronik og digitaldrift
- Emne: Nogle tog gør ikke som de skal med bremsemodul
- Svar: 12
- Visninger: 6374
Re: Nogle tog gør ikke som de skal med bremsemodul
CV 29 = 4. Har afprøvet 1 og 0. CV 50 = 3 - har jeg ikke prøvet at ændre. CV 51 = 3. Har afprøvet 0, 1, 2 og 8. denne ændrede lidt på effekten af min MH 307. Inden jeg ændrede gav den som nævnt fuld gas på selve bremsestrækningen, altså efter overgangsskinnen. Nogle af forsøgene gjorde at den blot f...
- 24 jan 2019, 17:14
- Forum: Elektronik og digitaldrift
- Emne: Ikoner i MS2 - Märklin Mobilestation
- Svar: 2
- Visninger: 1858
Ikoner i MS2 - Märklin Mobilestation
Hej
Jeg mangler en oversigt over, hvad de forskellige funktionsikoner egentlig betyder.
Aktuelt mangler jeg et ikon til "rangering". Normalt ville jeg anvende "skildpadden", men den ser jeg også brugt til at sætte acceleration og nedbremsnings-funktionen on/off.
Jeg mangler en oversigt over, hvad de forskellige funktionsikoner egentlig betyder.
Aktuelt mangler jeg et ikon til "rangering". Normalt ville jeg anvende "skildpadden", men den ser jeg også brugt til at sætte acceleration og nedbremsnings-funktionen on/off.
- 24 jan 2019, 17:03
- Forum: Elektronik og digitaldrift
- Emne: Nogle tog gør ikke som de skal med bremsemodul
- Svar: 12
- Visninger: 6374
Re: Nogle tog gør ikke som de skal med bremsemodul
Jeg har dog et tog med en ESU lokpilot 2.0 I som klarer overgangssporet fint, på bremsestrækningen giver det så fuld gas, men stopper dog på stop-skinnen. Min forhandler har prøvet at indstille decoderen, så den kun understøtter Märklin men ikke Zimo. Ingen effekt. Måske denne tråd kan hjælpe dig? ...