Søgningen gav 112 resultater

af Togfører 2
10 feb 2023, 20:51
Forum: Elektronik og digitaldrift
Emne: Hastighed på digitalt lok på analog bane.
Svar: 3
Visninger: 782

Re: Hastighed på digitalt lok på analog bane.

Hejsa igen.
Fik sat cv 128 ned fra 148 til 90. Så kørte toget særdeles fint derfra.

Tak for hjælpen. Alt er godt.

/Finn

af Togfører 2
10 feb 2023, 10:07
Forum: Elektronik og digitaldrift
Emne: Hastighed på digitalt lok på analog bane.
Svar: 3
Visninger: 782

Re: Hastighed på digitalt lok på analog bane.

Tak for hurtigt svar. Jeg får fat i lokomotivet én af dagene og ser hvordan det kører digitalt.

Tusind tak for hurtig assistance.

/Finn

af Togfører 2
09 feb 2023, 23:09
Forum: Elektronik og digitaldrift
Emne: Hastighed på digitalt lok på analog bane.
Svar: 3
Visninger: 782

Hastighed på digitalt lok på analog bane.

Et lok med esu 4.0 decoder skal køre på en analog bane. Transformator er Märklins den hvide. Udfordringen er at lokomotivet kører meget langsomt i forhold til øvrige lokomotiver. Findes der en indstilling i decoderen, som kan regulere farten? Jeg kører selv digitalt, men vil gerne hjælpe min ven med...
af Togfører 2
07 maj 2022, 12:17
Forum: Elektronik og digitaldrift
Emne: Kan lokomotiv vente lidt på lyd og røg?
Svar: 10
Visninger: 2808

Re: Kan lokomotiv vente lidt på lyd og røg?

Det er en Märklin 3048, BR 01.097

Jeg har ombygget den for år tilbage med ESU LS 5.0 og ny motor.

Det er et af mine 3 sallerførste loks fra barnsben - dvs. start tredserne.

/FINN

af Togfører 2
06 maj 2022, 17:44
Forum: Elektronik og digitaldrift
Emne: Kan lokomotiv vente lidt på lyd og røg?
Svar: 10
Visninger: 2808

Re: Kan lokomotiv vente lidt på lyd og røg?

Hej Klaus Jeg har hentet filen og indlæst den i decoderen. Den virker som ønsket på min testskinne med Lokprorammer. De næste par dage skal den stå sin prøve på banen, men jeg er ret fortrøstningsfuld. Jeg har reguleret lidt i dampstødene, og det i den tro, at det er en 3-cylinderet maskine, og så s...
af Togfører 2
02 maj 2022, 06:55
Forum: Elektronik og digitaldrift
Emne: Kan lokomotiv vente lidt på lyd og røg?
Svar: 10
Visninger: 2808

Re: Kan lokomotiv vente lidt på lyd og røg?

Dine betragtninger er helt rigtige. Min bane har bremsestrækninger på det synlige og Alm signaler af de gamle med relæ på skyggebanen. Undtagelsen er den synlige station i 2 spor også med gamle signaler. Der er desværre ikke plads til bremsemodulet skinnemæssigt. Togene, der holder her, får ingen st...
af Togfører 2
01 maj 2022, 16:52
Forum: Elektronik og digitaldrift
Emne: Kan lokomotiv vente lidt på lyd og røg?
Svar: 10
Visninger: 2808

Re: Kan lokomotiv vente lidt på lyd og røg?

Hejsa Det gav ikke rigtig lige mening for mig. Jeg prøvede også at hente en ny lydfil fra ESU: "C:\Users\fgr\OneDrive\Dokumenter\LokProgrammer4\Sounds\S0014-LS5H0M4-Dampf-BR01-10-Coal-V1-R1.esux" Kan det sige noget om, hvor i lok-programmer jeg skal kigge og gøre noget? BR01 delay til bane...
af Togfører 2
30 apr 2022, 08:39
Forum: Elektronik og digitaldrift
Emne: Kan lokomotiv vente lidt på lyd og røg?
Svar: 10
Visninger: 2808

Re: Kan lokomotiv vente lidt på lyd og røg?

Det går jeg i gang med at se på.

Filen er hentet på ESU

Jeg melder igen om nogle dage.

/Finn

af Togfører 2
29 apr 2022, 16:33
Forum: Elektronik og digitaldrift
Emne: Kan lokomotiv vente lidt på lyd og røg?
Svar: 10
Visninger: 2808

Kan lokomotiv vente lidt på lyd og røg?

Hej Jeg har ombygget et BR 01 med ESU 5.0 loksound. Når lokomotivet skal starte op, så kører det stort set med det samme, både ved et signal "kør" på skyggebanegården og ved mine bremsestrækninger (Marklins bremsemoduler). Lokomotivet har også røg. Jeg kunne godt tænke mig, at det ventede ...
af Togfører 2
06 mar 2022, 08:01
Forum: Elektronik og digitaldrift
Emne: Bremsemodul, mfx og fast bremselængde.
Svar: 3
Visninger: 1181

Bremsemodul, mfx og fast bremselængde.

Jeg anvender Märklin CS3+ og deres bremsemoduler. På mine loks med ESU decodere bruger jeg cv 254 til at få loks til at stoppe samme sted hver gang uanset fart. På Märklin Mfx-decodere har jeg ikke set lyset endnu, men det må vel være muligt. Kan man indstille dette uden at skulle oprette et fiktivt...