Søgningen gav 112 resultater

af Togfører 2
18 mar 2021, 18:52
Forum: Elektronik og digitaldrift
Emne: Accelleration på decoder i MY 1125 fra Märklin
Svar: 1
Visninger: 1140

Re: Accelleration på decoder i MY 1125 fra Märklin

Det viser sig, at Märklin har en kendt fejl på netop denne model.

Lokomotivet skal indsendes til Märklin via min forhandler.

Fint nok - rart at have en decoder der virker.

/FINN

af Togfører 2
18 feb 2021, 16:10
Forum: Elektronik og digitaldrift
Emne: Lok med Loksound 5.0 starter nogle gange baglæns
Svar: 5
Visninger: 1919

Re: Lok med Loksound 5.0 starter nogle gange baglæns

Hej Klaus Igen - dit råd hjalp. Og faktisk var det min egen fejl, for jeg havde stillet CV til 50 til 0 på min lokprogrammer, men decoderen skrev alligevel 3, da jeg udlæste det. Så det må tilskrives den berømte fejl 40 fra min side. I den tro af det ikke var CV 50 så prøvede jeg at lede efter CV 12...
af Togfører 2
18 feb 2021, 10:02
Forum: Elektronik og digitaldrift
Emne: Lok med Loksound 5.0 starter nogle gange baglæns
Svar: 5
Visninger: 1919

Lok med Loksound 5.0 starter nogle gange baglæns

Hej Jeg har et gammelt lok, BR 41024 fra Märklin som jeg bøvler lidt med på bremsestrækninger. Det har fået ny 5-polet motor og ESU Loksound 5.0 Efterhånden har jeg fået det tunet fint ind og det kører godt i normal drift. Det kan dog hænde at der sker uheld på banen (som medfører kortslutning og CS...
af Togfører 2
13 feb 2021, 13:32
Forum: Elektronik og digitaldrift
Emne: Accelleration på decoder i MY 1125 fra Märklin
Svar: 1
Visninger: 1140

Accelleration på decoder i MY 1125 fra Märklin

LØST. Jeg er den lykkelige ejer af dette herlige MY 1125. (37677) Det er med en noget ældre mfx-lyddecoder med meget få indstillingsmuligheder. Så vidt så godt. Udfordringen var at det var problematisk at indstille accelleration og bremselængden. Nu har jeg testet lokomotivet med følgende fakta: Jeg...
af Togfører 2
28 jan 2021, 20:48
Forum: Elektronik og digitaldrift
Emne: Loksound 2.0 og Lokprogrammer
Svar: 2
Visninger: 1112

Re: Loksound 2.0 og Lokprogrammer

Tak.
Det anede jeg ikke man kunne. Men det prøver jeg.

/Finn

af Togfører 2
28 jan 2021, 20:18
Forum: Elektronik og digitaldrift
Emne: Loksound 2.0 og Lokprogrammer
Svar: 2
Visninger: 1112

Loksound 2.0 og Lokprogrammer

Hej

Når jeg sætter mit Lyntog MA fra Roco 69053 på Lokprogrammer, så har den svært ved at læse lokomotivet. Jeg får bl.a. ikke adgang til programmering af CV.

Fejlen kommer i programmet - version 5.0.14

Fejl i Lokpilot ved laes Loksound 2nul.jpg

/Finn

af Togfører 2
28 jan 2021, 20:12
Forum: Elektronik og digitaldrift
Emne: Loksound 3.5 i Roco´s Sølvpilen 69065
Svar: 3
Visninger: 1396

Re: Loksound 3.5 i Roco´s Sølvpilen 69065

Hej Klaus 1) Operationen lykkedes - lokomotivet starter nu rigtig pænt igen. CV 124 stod til 6. Rettede til 2, og så starter det nu rigtig pænt ved signaler af de gamle typer, dvs. ingen strøm i skinnen. SUPER. 2) Det andet problem laver jeg på en ny tråd, så andre måske kan have værdi af det og fin...
af Togfører 2
28 jan 2021, 15:34
Forum: Elektronik og digitaldrift
Emne: Loksound 3.5 i Roco´s Sølvpilen 69065
Svar: 3
Visninger: 1396

Loksound 3.5 i Roco´s Sølvpilen 69065

Hej Har nu fået min nyanskaffelse "Sølvpilen" til at køre fint på banen, og også at reagere på bremsemoduler. Jeg har dog nogle steder på banen stadigvæk det gode gamle system tænd/sluk for strømmen i en skinne fx på skyggebanegården. Det jeg ønsker, er at lokomotivet ikke farer frem, når ...
af Togfører 2
11 dec 2020, 23:10
Forum: Elektronik og digitaldrift
Emne: Märklin decoder og bremsestrækning
Svar: 8
Visninger: 3159

Re: Märklin decoder og bremsestrækning

Mange tak, Per.
Det bliver skønt at køre med det de næste dage.

af Togfører 2
11 dec 2020, 22:07
Forum: Elektronik og digitaldrift
Emne: Märklin decoder og bremsestrækning
Svar: 8
Visninger: 3159

Re: Märklin decoder og bremsestrækning

Tak Klaus.
Du løste indirekte problemet.
For at tage billedet var jeg nødt til at løsne decoderen for at se den anden side.
Og her var der, som også Per mente, både museklaver og pontmetre til accelleration og deaccelleration.

Mange tak for hjælpen.

/Finn