Hej Henrik
Tak for dit forslag. Jeg forklarer her, hvorfor vi ikke har større opdeling af grupperne.
henho skrev: ↑05 jun 2017, 23:35
9 ud af 10 indlæg drejer sig om CS3 (manualen er åbenbart ofte meget uforståelig, og så der er nye opdateringer, der driller, med meget mere) - eller Märklin relaterede spørgsmål.
Det skal nok mere ses som et udtryk for at Märklin Digital, i forbindelse med lancering af CS3, er det hotte i digitalverdenen lige nu. Vi har tidligere haft perioder med mange Z21 spørgsmål m.v.
Selv om dækningen selvfølgelig ikke er 99%, så er Märklin Digital meget udbredt, hvilket også skaber en naturlig øget mængde af Märklin Digital relaterede spørgsmål.
De andre produkter, især Lenz, er ofte udbredt i klubber og udredning af spørgsmål sker ofte i regi af de klubber. Derfor genererer de ikke den samme mængde spørgsmål. Det er mit indtryk at tendensen er den samme på de andre fora.
Når det er sagt, så er det også mit indtryk at svarene på mange spørgsmål, selv om de er med udgangspunkt i Märklins produkter, også er relevante for andre brugere, da det ofte også drejer sig om at få produkter som Digikijs, ESU osv. til at virke. Her kan alle få glæde af svarene, også selvom de benytter et andet system. Hvis der er udfordringer med et specifikt system, er man velkommen til at spørge ind til dette i samme tråd, og dermed berige den med yderligere information.
henho skrev: ↑05 jun 2017, 23:35
Hvis en sådan opdeling finder sted, vil det da sikkert bringe glæden tilbage til mange ved, at følge denne gruppe.
Jeg er ked af, at du skriver "glæden tilbage til mange". Jeg har ingen indikationer på, både i forhold til feedback på udstillinger, samt indlæg her i forum, at der skulle være utilfredshed med den nuværende løsningsmodel. Tværtimod, vi får rigtig meget positiv feedback.
Vi tror at en flytning af Märklin-relaterede spørgsmål vil lægge den oprindelige digitalgruppe død. Vi har ikke nok trafik i digitalgruppen til at kunne retfærdiggøre en opdeling.
Et af formålene med Baneforum er desuden at 2- og 3-skinne folket skal kunne debattere i fred og fordragelighed uden at møde de fordomsfulde- og trættende debatter vi ser andre steder på nettet. Vi tror på at samling af folkeslagene, og ikke opdeling, er løsningen på dette.
Vi har både N, 2- og 3-skinne folk der udveksler ideer og løsninger på tværs af skala og system; alt sammen uden skænderier og det er fantastisk!

Vi har desuden ingen moderatorer, hvilket også understreger at vores idé virker. Derfor er vi meget påpasselige med at ændre på vores struktur.
Jeg er glad for, at du tog dig tid til at komme med forslag, og jeg håber ovenstående er svar nok på hvorfor vi gør som vi gør.