Åbne links i nye vinduer?

Har du spørgsmål til brugen af forumet? Stil dit spørgsmål her. Vi kan desværre ikke være der hele tiden, så vi appellerer til, at I vil forsøge, at hjælpe hinanden så godt I nu kan.
Forumregler
Forsøg at hjælp hinanden med de problemer der måtte opstå. Arbejdet med forumet er frivilligt og problemer håndteres efter bedste evne. :-)
Besvar
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4487
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Åbne links i nye vinduer?

Indlæg af moppe »

bahnfannet skrev:Moppe.dk har været så venlig, at lave en vejledning til, hvordan du kan gøre dine billeder mindre. Brug den, hvis du har problemer med at uploade billeder til forum.

http://www.moppe.dk/ico.html
Kan Generaldirektøren sætte forum op, så links til eksterne sider åbner i et nyt vindue, frem for at springe væk fra forum?

Klaus
Baneforum.dk
Generaldirektør
Indlæg: 68
Tilmeldt: 30 jul 2011, 07:44
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: PECO Streamline
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Hvordan gør jeg mine billeder mindre?

Indlæg af Baneforum.dk »

Hejsa
moppe skrev:Kan Generaldirektøren sætte forum op, så links til eksterne sider åbner i et nyt vindue, frem for at springe væk fra forum?
Det er desværre ikke en feature i softwaren længere. Grunden hertil er, at det ikke er en feature i XHTML strict, som softwaren forsøger at overholde. Det kan kun ændres ved at ændre i kildekoden til forum, hvilket herefter skal gøres hver gang en opdatering finder sted. Det er altid en god idé, at holde softwaren så umodificeret som mulig, så der ikke skal tages hensyn når der kommer opdateringer i fremtiden. Jeg vil være ked af, at ændre i kildekoden, da det vil medføre ekstra udfordringer, når softwaren skal opdateres.

Du kan se mere her http://www.phpbb.com/kb/article/links-o ... w-windows/

Et tip er dog, at holde CTRL nede, mens du klikker på et link. Nogle opsætninger åbner også i nyt vindue, ved at trykke på midterste museknap. :-)

Jeg håber det besvarer dit spørgsmål.
Med venlig hilsen
baneforum.dk,
Søren


Har du spørgsmål til brugen af forum? Kan du stille dem under forumsupport
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4487
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Hvordan gør jeg mine billeder mindre?

Indlæg af moppe »

Generaldirektøren skrev:Jeg håber det besvarer dit spørgsmål.
Det gjorde det.....

Klaus
Besvar