Print til Sporbesatmelder

Har du spørgsmål til brugen af forumet? Stil dit spørgsmål her. Vi kan desværre ikke være der hele tiden, så vi appellerer til, at I vil forsøge, at hjælpe hinanden så godt I nu kan.
Forumregler
Forsøg at hjælp hinanden med de problemer der måtte opstå. Arbejdet med forumet er frivilligt og problemer håndteres efter bedste evne. :-)
Besvar
Frank
Trafikelev
Indlæg: 3
Tilmeldt: 01 mar 2019, 11:06
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Fleischmann

Print til Sporbesatmelder

Indlæg af Frank »

Jeg er ved at automatiser min motelbane. Det samme er vi ved på Danmarks Tekniske Museum i Helsingør.
Jeg er meget tændt på at få adgang til at købe print til 8 blokke med optokoblere
Er der nogen der ved hvor jeg kan købe ca. 30 print?

Alternativt; kan jeg få/købe "Gerberfilen" således, at vi selv kan bestille print.

Forhåbningsfuld hilsen fra
Frank Falentin Sørensen
frank@falentin.dk
20307899
henho
Lokomotivfører
Indlæg: 216
Tilmeldt: 16 jul 2012, 14:02
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: PIKO A Peco Roco
Geografisk sted: Ringkøbing

Re: Print til Sporbesatmelder

Indlæg af henho »

Stig lavede engang 2 besatmeldere til mig. De virker fortrinligt, og jeg bestilte 3 mere; men Stig lå i flytterod, så aftalen gik vist i glemmebogen.

Det ville være yderst rart, at erhverve de 3 moduler. Så kan jeg nemlig få skyggebanegård 2 wiret endelig færdig :-)

(Moppe lavede forøvrigt en fin og konstruktiv tegning af setup'et. )
Med venlig hilsen

Henrik

2-skinne, medlem af SdMJK. Bruger Z21 på hjemmebanen.
Frank
Trafikelev
Indlæg: 3
Tilmeldt: 01 mar 2019, 11:06
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Fleischmann

Re: Print til Sporbesatmelder

Indlæg af Frank »

Hej Henho
Tak for svar :)
Jeg har set Moppes tegning og også et billede af print som findes på Moppes hjemmeside.
Jeg har været i kontakt med Moppe vedr. køb af print. Han oplyser, at hans leverandør er gået i "flyverskjul".
Om det er Stig ved jeg ikke. Men der må findes en "Gerberfil" til printet, således at man kan bestille et antal hos en printfabrik.

Har nogen et forslag til et brugervenligt program til fremstilling af Gerberfil?

Mvh
Frank
SteamPunkLolcat
Godsforvalter
Indlæg: 103
Tilmeldt: 02 okt 2011, 15:27
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Peco code 75
Geografisk sted: Haderslev

Re: Print til Sporbesatmelder

Indlæg af SteamPunkLolcat »

Hele processen ser ud til at være beskrevet i det her link: https://www.build-electronic-circuits.com/pcb-design/.

Den her er også en mulighed, der kan du vist endda bestille printet når du er færdig med at tegne.

https://easyeda.com/

MVH Morten Strårup

K.P.E.V i Sønderjylland og Nordslesvig 1908 - 1914. DSB epoke 3. Min egen fantasibane: Det Kongelige Sønderjydske Jernbane Selskab KSJS fra '20 til '85. Råstoftransporter via jernbanen.

Yngste deltager i Peters garage. - Medlem af MERG.

Besvar