Planlagte opdateringer weekenden uge 28

Har du spørgsmål til brugen af forumet? Stil dit spørgsmål her. Vi kan desværre ikke være der hele tiden, så vi appellerer til, at I vil forsøge, at hjælpe hinanden så godt I nu kan.
Forumregler
Forsøg at hjælp hinanden med de problemer der måtte opstå. Arbejdet med forumet er frivilligt og problemer håndteres efter bedste evne. :-)
Besvar
Baneforum.dk
Generaldirektør
Indlæg: 68
Tilmeldt: 30 jul 2011, 07:44
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: PECO Streamline
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Planlagte opdateringer weekenden uge 28

Indlæg af Baneforum.dk »

Hejsa

Weekenden 13/7 - 15/7 står på opdateringer af det miljø, som baneforum.dk er en del af. Derfor kan du opleve udfald, du vil også kunne opleve, at forumet svarer langsomt. Det er planlagte opdateringer, så ingen grund til bekymringer. :-)
Med venlig hilsen
baneforum.dk,
Søren


Har du spørgsmål til brugen af forum? Kan du stille dem under forumsupport
Erik Olsen
Lokomotivfører
Indlæg: 266
Tilmeldt: 05 aug 2011, 13:48
Digital: Ja
Scale: N
Geografisk sted: Ishøj
Kontakt:

Re: Planlagte opdateringer weekenden uge 28

Indlæg af Erik Olsen »

Baneforum.dk skrev:Derfor kan du opleve udfald, du vil også kunne opleve, at forumet svarer langsomt.
Søren, jeg oplever i forvejen lejlighedsvise udfald og langsomme svar. Det er mest ved svar på indlæg hvor man mister alt hvad man har skrevet. Jeg kan ikke se nogen årsagssammenhænge.
Er der andre som oplever det?
Baneforum.dk
Generaldirektør
Indlæg: 68
Tilmeldt: 30 jul 2011, 07:44
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: PECO Streamline
Geografisk sted: Aarhus
Kontakt:

Re: Planlagte opdateringer weekenden uge 28

Indlæg af Baneforum.dk »

Hej Erik
Erik Olsen skrev:
Baneforum.dk skrev:Derfor kan du opleve udfald, du vil også kunne opleve, at forumet svarer langsomt.
Søren, jeg oplever i forvejen lejlighedsvise udfald og langsomme svar. Det er mest ved svar på indlæg hvor man mister alt hvad man har skrevet. Jeg kan ikke se nogen årsagssammenhænge.
Er der andre som oplever det?
Hurtige svar er noget, af det vigtigste for baneforum.dk. Derfor er jeg også meget opmærksom på performance. Jeg oplever kun få gange, hvor jeg skal vente særlig længe på svar. Det fleste gange tilskriver jeg det, at netforbindelsen "hikker" fra min computer og til baneforum.dk. Der er kan være mange ting, som forsinker kommunikationen mellem server og bruger. Ikke mindst, hvis der er et wifi i brugerens ende.

Jeg bruger Googles statistik til, at danne mig en idé om svartiderne på baneforum.dk. Googles statistik er ikke et entydigt billede, men det giver nogle gode hints om tilstanden. Som du kan se på billedet har der været nogle problemer med svartider i juni. Det kan være, det er dem du har oplevet. Da jeg heller ikke har set dig, de sidste par måneder, tænker dine konkrete oplevelser ligger længere tilbage.

Summasummarum er dine oplevelser ikke noget, jeg tror jeg kan løse, da al statistik (og egne oplevelser) peger på, at det kører som det skal. :-)
Vedhæftede filer
site_performance.png
Med venlig hilsen
baneforum.dk,
Søren


Har du spørgsmål til brugen af forum? Kan du stille dem under forumsupport
Erik Olsen
Lokomotivfører
Indlæg: 266
Tilmeldt: 05 aug 2011, 13:48
Digital: Ja
Scale: N
Geografisk sted: Ishøj
Kontakt:

Re: Planlagte opdateringer weekenden uge 28

Indlæg af Erik Olsen »

Baneforum.dk skrev:Det fleste gange tilskriver jeg det, at netforbindelsen "hikker" fra min computer og til baneforum.dk. Der er kan være mange ting, som forsinker kommunikationen mellem server og bruger. Ikke mindst, hvis der er et wifi i brugerens ende.
Ingen wifi her. Om forbindelsen hakker, tja, det skulle i så fald være så kortvarigt at jeg ikke opdager det på andre måder.
Baneforum.dk skrev:Som du kan se på billedet har der været nogle problemer med svartider i juni. Det kan være, det er dem du har oplevet. Da jeg heller ikke har set dig, de sidste par måneder, tænker dine konkrete oplevelser ligger længere tilbage.
Mine problemer har nok mest ligget i juni og begyndelsen af juli. Der var et par dage i begyndelsen af juli hvor vi manglede internetforbindelse i 2-4 timer ad gangen, men elles plejer den at være meget stabil. Der har i perioden været en del gange hvor jeg har fået fejl ved besvarelse af indlæg, flere gange har jeg prøvet igen og fået samme fejl. Så har jeg opgivet, og det er måske derfor du ikke har set så meget til mig her.
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Planlagte opdateringer weekenden uge 28

Indlæg af moppe »

Erik Olsen skrev: Er der andre som oplever det?
Jeg oplever periodevis svartider på op til 1 sekund ved forsiden. Ved svar på indlæg har jeg aldrig oplevet det.


Klaus
Erik Olsen
Lokomotivfører
Indlæg: 266
Tilmeldt: 05 aug 2011, 13:48
Digital: Ja
Scale: N
Geografisk sted: Ishøj
Kontakt:

Re: Planlagte opdateringer weekenden uge 28

Indlæg af Erik Olsen »

moppe skrev:Jeg oplever periodevis svartider på op til 1 sekund ved forsiden. Ved svar på indlæg har jeg aldrig oplevet det.
Ja, bare det var så vel altid, i dag f. eks. har jeg slet ingen problemer. Lidt svartid i sig selv giver ikke problemer, kun ved svar hvor man mister det man har skrevet.
Erik Olsen
Lokomotivfører
Indlæg: 266
Tilmeldt: 05 aug 2011, 13:48
Digital: Ja
Scale: N
Geografisk sted: Ishøj
Kontakt:

Re: Planlagte opdateringer weekenden uge 28

Indlæg af Erik Olsen »

Erik Olsen skrev:
moppe skrev:Jeg oplever periodevis svartider på op til 1 sekund ved forsiden. Ved svar på indlæg har jeg aldrig oplevet det.
Ja, bare det var så vel altid, i dag f. eks. har jeg slet ingen problemer. Lidt svartid i sig selv gør ikke noget, kun ved svar hvor man mister det man har skrevet.

Jeg skal huske næste gang at kopiere fejlmeddelelsen jeg får fra serveren.
bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1530
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: Planlagte opdateringer weekenden uge 28

Indlæg af bygger01 »

"Vores Baneforum" har altid fungeret fint med stabilitet & hastighed ....

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

gmmz
Lokomotivfører
Indlæg: 1465
Tilmeldt: 09 aug 2011, 11:34
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Tillig
Geografisk sted: Stilling

Re: Planlagte opdateringer weekenden uge 28

Indlæg af gmmz »

jeg har ikke haft nogen problemer
kører kun trådløs herhjemme og en gang imellem med kabel på arbejdet
mvh
Søren Andersen

medlem af fremo,Fremodern, H0 2 skinne digital
Besvar