Mit modulanlæg

Præsenter din modeljernbane, dit nyeste diorama eller nyeste skud på samlingen. Husk at bruge billeder, så vi alle kan nyde det.
BGP
Stationsforstander
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: PECO + Elektrofrog + Traincontroller Gold
Geografisk sted: Odense

Re: Mit modulanlæg

Indlæg af BGP » 11 jul 2018, 09:06

På et tidspunkt i forløbet ændrede du bredden i mellem sporene fra 5,6 til 4,5 fra midte til midte. Det ser ud som om du har ændret det igen til en lidt større vidde ? Det ser det ihvertfald ud til.

Søren
Lokomotivfører
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Trix C
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Mit modulanlæg

Indlæg af Søren » 11 jul 2018, 09:22

Det er korrekt. Da jeg oprindeligt ville lægge det med flexskinner så arbejdede jeg med 45 mm. Da jeg så senere blev magelig og skiftede sporet ud, ændrede jeg afstanden til Trix C sporets 64 mm. Det skete for at undgå problemer, da geometrien her ikke er til 45 mm.

Udfordringen med 45 mm er desuden at du er nødt til at øge afstanden i kurver, med mindre du arbejder med meget store radier. I dag havde jeg nok accepteret en større afstand til flexskinner. Dermed kan jeg undgå for meget bøvl ved kurverne. Rocos Roco-Line arbejder med 62 mm, så det er tæt på set samme som Trix C sporet.
Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med Märklin Digital, tysk forbillede IV, V og VI | Modeller fra Trix | Læs mit skriv om Märklin Digital

Besvar