Nu har jeg igen brugt penge.

Præsenter din modeljernbane, dit nyeste diorama eller nyeste skud på samlingen. Husk at bruge billeder, så vi alle kan nyde det.
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Nu har jeg igen brugt penge.

Indlæg af Søren »

Litra ME skrev:
bahnfannet skrev: Lille z kan kun XpressNet og computerstyring. Den har ingen snifferport eller Loconet. I min bog er det også så godt som ligemeget, hvis den kan XpressNet er du længe godt kørende med både Lenz LH100 og Roco's håndkontroller.
Ok kan den så bruges til styring via ipad/phone? er det via xpressnet ??
Nej det er via computerstying/Ethernet. XpressNet er kun til håndkontroller. :)

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Nu har jeg igen brugt penge.

Indlæg af moppe »

bahnfannet skrev:Nej det er via computerstying/Ethernet. XpressNet er kun til håndkontroller. :)

Mmmmnjjaaah, sådan cirka. med mindre at man tager et xpressnet/PC interface og sætter til.....


Klaus
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Nu har jeg igen brugt penge.

Indlæg af moppe »

Litra ME skrev:Ok kan den så bruges til styring via ipad/phone? er det via xpressnet ??
z21 svarer hardwaremæssigt til en Multimaus Digitalstation, med en netværksforbindelse på og Rocos tilbagemeldingsbus (meget groft sagt). Via netværksforbindelsen, kan man så komme i kontakt med den. Denne kontakt kan foregå fra en PC, eller en tablet/smartphone, med Z21 app, hvorved man kan styre tog. App'en er gratis, så du kan downloade og prøve den også selvom du ingen z21/Z21 har.


Kig evt her:
http://www.z21.eu/FAQ-Support/FAQ


Klaus
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Nu har jeg igen brugt penge.

Indlæg af Søren »

moppe skrev:Mmmmnjjaaah, sådan cirka. med mindre at man tager et xpressnet/PC interface og sætter til.....
Ja, på papiret kan man godt købe et interface til XpressNet og sætte til og derved opnå computerstyring, det er jeg udmærket klar over. Men grunden til at jeg ikke nævnte det, var at det ikke giver nogen som helst mening, når z21 kan det i forvejen ud af kassen. Der er ingen grund til at overkomplicere ting. På z21 må XpressNet antages at være tiltænkt håndcontrollere som multimaus osv.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Nu har jeg igen brugt penge.

Indlæg af moppe »

bahnfannet skrev:Ja, på papiret kan man godt købe et interface til XpressNet og sætte til og derved opnå computerstyring, det er jeg udmærket klar over. Men grunden til at jeg ikke nævnte det, var at det ikke giver nogen som helst mening, når z21 kan det i forvejen ud af kassen. Der er ingen grund til at overkomplicere ting. På z21 må XpressNet antages at være tiltænkt håndcontrollere som multimaus osv.
Det er vi slet ikke uenige om - men man kan gøre det på den måde :-)

Klaus
Litra ME
Ledvogter
Indlæg: 182
Tilmeldt: 22 nov 2011, 20:41
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail

Re: Nu har jeg igen brugt penge.

Indlæg af Litra ME »

ok det vil så sige at lille z kan det samme som nogle af Speed180 byggesæt bare med en lidt mere lækker brugerflade, eller hvad ?
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Nu har jeg igen brugt penge.

Indlæg af Søren »

moppe skrev:Det er vi slet ikke uenige om - men man kan gøre det på den måde :-)
Ja, hvis man insisterer på at gå over åen efter vand... :-)

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Nu har jeg igen brugt penge.

Indlæg af Søren »

Litra ME skrev:ok det vil så sige at lille z kan det samme som nogle af Speed180 byggesæt bare med en lidt mere lækker brugerflade, eller hvad ?
Jeg vil være ked af at sidestille den med et byggesæt. Med z21 får du trods alt en central, som er fuldt supporteret af Roco/Fleischmann med opdateringer osv. Der er manual, og wifi-router med, så den er lige til at sætte op. Derudover kan du bruge hele app-pakken (såfremt du har en tablet) og få lignende funktionalitet som Märklin CS2 og ESUs central.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Nu har jeg igen brugt penge.

Indlæg af moppe »

bahnfannet skrev:Ja, hvis man insisterer på at gå over åen efter vand... :-)
Jeps.


Klaus
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Nu har jeg igen brugt penge.

Indlæg af moppe »

Litra ME skrev:ok det vil så sige at lille z kan det samme som nogle af Speed180 byggesæt bare med en lidt mere lækker brugerflade, eller hvad ?
Nej. Stigs (speed180) byggesæt (der er baseret på Paco's byggesæt) har ingen netværksforbindelse.

NanoX er en lille DCC station som den til Multimaus, sætter du et Genli interface på, har du en seriel forbindelse til en computer. Til denne computer kan du så slutte et netværk. Men så er det computeren der styrer det hele og ikke digitalstationen.

Til NanoX kan du (teoretisk set) selvfølgelig slutte en et Lenz netværksinterface og så bruge "TouchCab". Om det virker 100% i praksis ved jeg ikke.

En ting der er med Genli og NanoX kombinationen, som hverken Z21 eller z21 kan, er S-88 tilbagemeldingsbus. Det kan Roco systemerne ikke. De kan kun Rocos egen bus. Vil man bruge S88 sammen med Z21/z21, vil det dog oftest være i forbindelse med computerstyring og her kan man så blot bruge et Genli-S88 interface kun til tilbagemeldingerne

Klaus
Besvar