Sørens lokomotiver og vogne
Re: Bahnfannet's lokomotiver og vogne
http://woodlandscenics.dk/da/156-clump-foliage
har før handlet med modelverden.dk lang leveringstid men god service.
har før handlet med modelverden.dk lang leveringstid men god service.
-
- Lokomotivfører
- Indlæg: 5229
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Re: Bahnfannet's lokomotiver og vogne
I går kom posten forbi med et sæt Res fladvogne belæsset med ballast. Med i kassen ligger også en gravemaskine, der kan placeres på sporet. Ballasten er lavet af Duha fra Tjekkiet, og er ikke superflot lavet. Den kan tages ud af vognen, hvis du ikke vil køre med det, alternativt bygge dit eget gods.
Jeg har skrevet en artikel om sættet på min hjemmeside: http://www.bahnfan.net/post/2014/10/15/ ... -wagon-set
Jeg har skrevet en artikel om sættet på min hjemmeside: http://www.bahnfan.net/post/2014/10/15/ ... -wagon-set
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
-
- Lokomotivfører
- Indlæg: 1465
- Tilmeldt: 09 aug 2011, 11:34
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Tillig
- Geografisk sted: Stilling
Re: Bahnfannet's lokomotiver og vogne
Duha laver mange rigtige gode ting, men man kan let sige Puha, for det kan hurtigt blive dyrt,
ved sidste Fremo-træf købte jeg skinnestrenge af plastik til 30 Cent stykket, de er ca 70 cm lange, profil svarende til 60kg-skinner,
så nu er det op til mig, at få lavet en last af dem..
men ellers er hans hjemmeside her, så kan i selv gå på opdagelse
http://duha.du.sweb.cz/, som åbenbart er hans gamle hjemmeside.
http://www.duha-modely.cz/, som er den nye og opdaterede
ved sidste Fremo-træf købte jeg skinnestrenge af plastik til 30 Cent stykket, de er ca 70 cm lange, profil svarende til 60kg-skinner,
så nu er det op til mig, at få lavet en last af dem..
men ellers er hans hjemmeside her, så kan i selv gå på opdagelse
http://duha.du.sweb.cz/, som åbenbart er hans gamle hjemmeside.
http://www.duha-modely.cz/, som er den nye og opdaterede
mvh
Søren Andersen
medlem af fremo,Fremodern, H0 2 skinne digital
Søren Andersen
medlem af fremo,Fremodern, H0 2 skinne digital
-
- Lokomotivfører
- Indlæg: 5229
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Re: Bahnfannet's lokomotiver og vogne
Her er lidt billeder fra weekendens "arbejde" :-) Min Trix 182 med old-gammel motor-teknologi (boggie-kværn, GLM - kært barn, mange navne) skulle luftes efter have stået i vitrine det meste af sit liv. Købt er den jo, så gammel motor til trods, så skal den også bruges. I dag havde den fornøjelsen af at køre med byggematerialerne fra et par indlæg siden, samt svelletransport.
Toget består af 182 004 med Res, Res, Rs, Res, Res. :-)
På sidesporet en BR 141 med regionaltog.
Toget består af 182 004 med Res, Res, Rs, Res, Res. :-)
På sidesporet en BR 141 med regionaltog.
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
-
- Lokomotivfører
- Indlæg: 1530
- Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 3-rail
- Skinnesystem: Märklin K
- Geografisk sted: Herning
Re: Bahnfannet's lokomotiver og vogne
Så har vi været forbi Modelverden i Borup .....
Og købte forskellige ting fra Woodland - særlig til buske - så det bliver spændende, hvordan det kommer til se ud ....
Og købte forskellige ting fra Woodland - særlig til buske - så det bliver spændende, hvordan det kommer til se ud ....
Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).
-
- Lokomotivfører
- Indlæg: 5229
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Re: Bahnfannet's lokomotiver og vogne
Så kom der nyt til banen! Jeg har længe tænkt på at købe en BR 120. Typisk benyttet til IC-lok, men også i regionaltrafikken og godstog om natten. Så meget almindeligt lokomotiv, som du kan finde over alt i Tyskland. DB AG har 58 + 2 hensatte i bestanden (2006).
Lokomotivet er fra Trix (of course) og nyhed i 2008. Det er lakeret som epoke V.
Lokomotivet er IKKE Märklins gamle metalkonstruktion, men derimod en ny konstruktion i plastik og med helt ny teknik. 5-polet motor, træk på alle aksler, varmhvide dioder og du kan slukke de røde sluttere.
Modellen kører HELT VILDT GODT. Der kommer IKKE en lyd fra motoren, ikke engang så meget som en brummen, lokomotivet glider blot hen ad sporet. Ufatteligt! Jeg tror kun det er min BR 232 fra Roco der kan prale af samme præstation. Måske er jeg heldig, don't know, jeg er i hvert fald imponeret. Desværre blev der kun produceret to versioner af denne konstruktion, Trix er i dag gået tilbage til den version Märklin har. Desværre, for den indeholder boggie-kværn og er bare generelt uddateret.
Her er nogle billeder af loket. Jeg kan ikke vente med at få en dekoder i det, så det kan komme i drift. Hos mig skal den i første omgang trække regionaltog.
Lokomotivet er fra Trix (of course) og nyhed i 2008. Det er lakeret som epoke V.
Lokomotivet er IKKE Märklins gamle metalkonstruktion, men derimod en ny konstruktion i plastik og med helt ny teknik. 5-polet motor, træk på alle aksler, varmhvide dioder og du kan slukke de røde sluttere.
Modellen kører HELT VILDT GODT. Der kommer IKKE en lyd fra motoren, ikke engang så meget som en brummen, lokomotivet glider blot hen ad sporet. Ufatteligt! Jeg tror kun det er min BR 232 fra Roco der kan prale af samme præstation. Måske er jeg heldig, don't know, jeg er i hvert fald imponeret. Desværre blev der kun produceret to versioner af denne konstruktion, Trix er i dag gået tilbage til den version Märklin har. Desværre, for den indeholder boggie-kværn og er bare generelt uddateret.
Her er nogle billeder af loket. Jeg kan ikke vente med at få en dekoder i det, så det kan komme i drift. Hos mig skal den i første omgang trække regionaltog.
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
-
- Lokomotivfører
- Indlæg: 4480
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Geografisk sted: Hammel
- Kontakt:
Re: Bahnfannet's lokomotiver og vogne
Det skal ikke være nogen hemmelighed at vi på modelbanen har en Trix 120'er i samme konstruktion.
Det er simpelthen et af verdens bedst konstruerede lokomotiver rent teknisk. Vores er vel ved at være en 5-7 år gammel, men kører stadig som var den ny, alt uden en lyd og både hurtigt på strækninger og langsomt gennem sporskifte - vel at mærke på et analogt anlæg.
Det er mig en gåde, hvorfor Märklin/Trix ikke har valgt at genoptrykke den i flere varianter, frem for at fortsætte med den gamle (undskyld mig - lorte)konstruktion. Det ville vitterligt rykke Märklin/Trix noget hurtigere ud af det dødvande de har været i, i mange år, men langsomt er på vej ud af.
Klaus
Det er simpelthen et af verdens bedst konstruerede lokomotiver rent teknisk. Vores er vel ved at være en 5-7 år gammel, men kører stadig som var den ny, alt uden en lyd og både hurtigt på strækninger og langsomt gennem sporskifte - vel at mærke på et analogt anlæg.
Det er mig en gåde, hvorfor Märklin/Trix ikke har valgt at genoptrykke den i flere varianter, frem for at fortsætte med den gamle (undskyld mig - lorte)konstruktion. Det ville vitterligt rykke Märklin/Trix noget hurtigere ud af det dødvande de har været i, i mange år, men langsomt er på vej ud af.
Klaus
Mine sider: http://www.modelbaneeuropa.dk og http://www.moppe.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
-
- Lokomotivfører
- Indlæg: 1465
- Tilmeldt: 09 aug 2011, 11:34
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Tillig
- Geografisk sted: Stilling
Re: Bahnfannet's lokomotiver og vogne
så må du da hellere lige få et billed fra Padborg, hvor D-DB 120 118 ankommer med nattoget
læg mærke til at Begge strømaftagere er nede, da maskinen er kørt ind i Dansk strøm-område,
når maskinen er spændt fra, kommer der er Köf og henter den og skubber den tilbage i tysk strøm-område.
læg mærke til at Begge strømaftagere er nede, da maskinen er kørt ind i Dansk strøm-område,
når maskinen er spændt fra, kommer der er Köf og henter den og skubber den tilbage i tysk strøm-område.
mvh
Søren Andersen
medlem af fremo,Fremodern, H0 2 skinne digital
Søren Andersen
medlem af fremo,Fremodern, H0 2 skinne digital
-
- Lokomotivfører
- Indlæg: 5229
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Re: Bahnfannet's lokomotiver og vogne
@gmmz
Takker! :-) Jeg anede ikke at den havde været "i Danmark" så at sige. Det er jo normalt ikke det jeg går efter.
Her er et billede af en 120'er med intercity-tog fra vores tur til Hamburg Harburg:
Takker! :-) Jeg anede ikke at den havde været "i Danmark" så at sige. Det er jo normalt ikke det jeg går efter.
Her er et billede af en 120'er med intercity-tog fra vores tur til Hamburg Harburg:
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
-
- Lokomotivfører
- Indlæg: 5229
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Re: Bahnfannet's lokomotiver og vogne
På turen til Neumünster fandt jeg dette sæt. Trix #24535.
Vognene er 2 italienske Eaos, samt en Eanos, alle læsset med træ.
Vognnumrene er:
31 83 530 0 428-2 - Eaos
31 83 530 2 966-9 - Eaos
31 83 537 7 187-2 - Eanos
Vognene er 2 italienske Eaos, samt en Eanos, alle læsset med træ.
Vognnumrene er:
31 83 530 0 428-2 - Eaos
31 83 530 2 966-9 - Eaos
31 83 537 7 187-2 - Eanos
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/