Mit N anlæg

Præsenter din modeljernbane, dit nyeste diorama eller nyeste skud på samlingen. Husk at bruge billeder, så vi alle kan nyde det.
magnusmyggen
Stationsforstander
Indlæg: 92
Tilmeldt: 19 feb 2015, 14:35
Digital: Ja
Scale: N
Skinnesystem: Peco
Geografisk sted: Gestelev

Re: Mit N anlæg

Indlæg af magnusmyggen »

Det tog mig for evigt langs stranden at samle nok til de 5 cm skinne. :D nej det er ikke rav.

Jeg vil prøve at efterligne dette scenarie generelt (øverste billed græs,skråning osv) og den lyse ballast er nok nemmere at patinere end den sorte. Som det kan ses på billederne er der meget forskel på farver og mængder. Jeg vil prøve at blande lidt forskelligt sammen.
DDZCeesRomeijn.jpg
Nederland-042-NS.jpg
NS_train2.jpg
Treinen-1277.jpg
-Skala N
-Peco
-Multi Maus
Masser af ideer men for lidt plads. De bedste tog hilsner.
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Mit N anlæg

Indlæg af Søren »

magnusmyggen skrev:Det tog mig for evigt langs stranden at samle nok til de 5 cm skinne. :D nej det er ikke rav.
Haha ja, det ville nok tage et stykke tid. :-)

Det ligner alm. grus - sådan da.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

magnusmyggen
Stationsforstander
Indlæg: 92
Tilmeldt: 19 feb 2015, 14:35
Digital: Ja
Scale: N
Skinnesystem: Peco
Geografisk sted: Gestelev

Re: Mit N anlæg

Indlæg af magnusmyggen »

Det er blevet tid til en nu opdatering. Det skal siges at det anlæg der er bygget indtil nu bliver taget ned. Hvorfor nu det. Jeg har i mange år plagede min hustru om at vi skulle finde et andet hus, men der kunne der aldrig være tale om. Hun elskede at bo her i vores lille 1½ plans hus.
Jeg gik i gang som sagt med en bane som skulle nok tage nogle år at bygge færdig. for nogle uger siden kom vi til at snakke om vores fremtidig planer hvor min kone siger at hun nu godt kunne forstille sig at flytte i et andet hus 1 plans eller sådan noget. Åh åh tænkte jeg hvad nu med banen? bygge videre på den eller sige det var det. Jeg vælger at pakke den sammen. Der er lært en masse under processen og det er ikke spildt. Det er også muligt nu at få skinner og sporskifter af pladen uden de går i stykker.
Hvad skulle jeg nu tænkte jeg, det er ikke til at vide hvad vi flytter i om nogle år. Så kom jeg i tanke om noget jeg skrev i starten af denne tråd vedr. moduler. Jeg vil bygge moduler istedet for. De er nemme at have med at gøre og de kan flyttes til den tid også hvis det viser sig vi flytter til et lille 1 plans hus, hvilken jeg til enhver tid vil bekæmpe hvis der ikke er fuld kælder under. :D

Jeg har derfor brugt et par dage på at bygge nogle moduler efter fremo N-RE standard. Det er kun kasserne der er bygget sådan. Ved ikke om jeg vil følge målene på sporlægningen. Jeg har ingen planer lige nu om at rejse rundt med moduler. Der kan dog altid bygges nogle endemoduler der kommer til at passe.
Jeg er nået så langt indtil videre.
4 moduler klar til maling inden sålænge
4 moduler klar til maling inden sålænge
-Skala N
-Peco
-Multi Maus
Masser af ideer men for lidt plads. De bedste tog hilsner.
magnusmyggen
Stationsforstander
Indlæg: 92
Tilmeldt: 19 feb 2015, 14:35
Digital: Ja
Scale: N
Skinnesystem: Peco
Geografisk sted: Gestelev

Re: Mit N anlæg

Indlæg af magnusmyggen »

Hej allesammen.
Jeg ville lige komme med en opdatering. Håber ikke at nogen troede jeg var gået helt i stå med hobbyen.
Jeg skrev tidligere at vi overvejede at sælge hus og flytte i noget større. Da vi i efteråret begyndt at undersøge muligheder for at se hvordan boligmarkedet var mht salg og hvad der kunne købes gik tingene lige lidt hurtigere end beregnet. Vi har solgt huset og allerede fundet noget nyt. Det der nok er det mest spændende set med vores hobby øjnene er, at jeg får et hobby rum på ca 80 kvm gulvareal. :) .
Rummet er et loft og skal isoleres osv. Jeg er meget sikker på at der bliver gode mulighed for at lave en fed modelbane i spor N. Jeg har ikke designet noget overhovedet layout da det stadig er rimelig nyt. Men kan allerede forstille mig dejlige lange strækninger. Hvis der er nogen der evt vil hjælpe mig med at designe et layout eller evt komme med gode ideer hvad alt den plads kan bruges til vil jeg gerne tage imod jeres hjælp. Da vi ikke er flyttet endnu, ikke før den 1 feb kan jeg ikke komme med helt nøjagtige mål. Håber at mange vil byde ind med ideer. Jeg vil poste et billeder snarest muligt.
-Skala N
-Peco
-Multi Maus
Masser af ideer men for lidt plads. De bedste tog hilsner.
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Mit N anlæg

Indlæg af Søren »

Fedest! Det lyder rigtig spændende. Jeg vil glæder mig til dine kommende billeder og opdateringer! :-)

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Mit N anlæg

Indlæg af moppe »

Nu du var kommet i gang med modulerne, vil du så fortsætte med dem, måske lave plads til dem i et stort anlæg, eller blot skrotte dem?

Klaus
magnusmyggen
Stationsforstander
Indlæg: 92
Tilmeldt: 19 feb 2015, 14:35
Digital: Ja
Scale: N
Skinnesystem: Peco
Geografisk sted: Gestelev

Re: Mit N anlæg

Indlæg af magnusmyggen »

Nu at du stiller det spørgsmål få det mig til at tænke på at evt integrere dem. Måske fortsatte med moduler. Det ville blive mere langsommeligt men en fordel når det engang skal skilles af. Jeg må se hvordan rummet bliver. Der skal skabes adgang med en trappe da der nu kun er en loft lem med en stejl stige på. En trappe tager noget plads og skåvæggene også. De eneste tanker jeg har gjort mig er at der må blive god plads til havneområde og raffinaderi samt lange strækninger. Jeg vil holde det enkelt med strækninger og undgå at strækninger krydser hinanden på kryds og tværs. Jeg tror på at " less is more". Starten af februar lover jeg at komme med et billed af den kolde og mørke loftrum samt nogle mål. Ved ikke hvor hurtig det komme til at gå med rummet da der skal laves el og varme samt isolering og beklædning. 1 prioritet er nok fruens lamper og spejl. :)
-Skala N
-Peco
-Multi Maus
Masser af ideer men for lidt plads. De bedste tog hilsner.
bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1530
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: Mit N anlæg

Indlæg af bygger01 »

1 prioritet er nok fruens lamper og spejl. :)

Var ved at skrive tøsedreng, men jeg vil i stedet få hende med i legen

Men du har ret, der skal lys på ....

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

magnusmyggen
Stationsforstander
Indlæg: 92
Tilmeldt: 19 feb 2015, 14:35
Digital: Ja
Scale: N
Skinnesystem: Peco
Geografisk sted: Gestelev

Re: Mit N anlæg

Indlæg af magnusmyggen »

Hej Allesammen.

Ja der er gået lang tid siden sidst. Nu er vi flyttet og kommet på plads. Det har været et meget travlt forår og sommer samt efterår.
Hobby har der desværre ikke været tid til. Der skulle males og ordnes en masse. Vi købte nabogrunden til det hus vi er flyttet ind i og dette skulle rives ned fordi det var i så en dårlig stand. Det medførte at vi skulle ordne en grund, hvor vi valgte at bygge en carport og en stor indkørsel med terrasse. Det havde været planen at jeg skulle bruge anden sal på vores nye hus, men det med udsigten hvornår den står færdig ville have lange udsigter. Dels pga jeg stadig er i lære samt at der er mange andre tinge der skulle laves. Loftet er 10x9 meter og kunne udnyttes så det reelt blev et rum på 54 Kvm når skunken blev 140 cm høj. Derfor skal der laves en bane i vores værksted som også skal sættes i stand men det er noget nemmere at gøre samt økonomisk. Rummet er ca 36 Kvm hvilken jeg menere også kan give god plads til en bane i spor N. Jeg er nu lidt i gang med at finde lidt inspiration til noget Industri. Her vil jeg gerne have sammenhæng i mellem producent og modtager. Hvis i har forslag til det eller hvor der står en masse skrevet vil jeg gerne høre mere. Det bliver helt sikkert delvis hollandsk. Havde faktisk fundet en link mellem holland og danmark og kunne derfor kombinere disse to lande i mit anlæg. Så kom meget gerne med ideer og forslag.
Her er et par billeder af hvad jeg har brugt hele forår og sommeren på.

Billede
Gammel hus til nedrivning

Billede
Nedrivning påbegynd.

Billede
Nu er vi snart færdig.
-Skala N
-Peco
-Multi Maus
Masser af ideer men for lidt plads. De bedste tog hilsner.
Miwes
Godsforvalter
Indlæg: 132
Tilmeldt: 30 jul 2016, 11:29
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin c

Re: Mit N anlæg

Indlæg af Miwes »

Jeg synes det ser godt ud det du har lavet...er det ikke i skala 1:1 ;-)

Det er pjat, og glæder mig til at se din bane når tiden kommer til at lege med hobbyen.

Vh. Michael
Besvar