Video af Mo_Cr_Crs med lys og lyd

Præsenter din modeljernbane, dit nyeste diorama eller nyeste skud på samlingen. Husk at bruge billeder, så vi alle kan nyde det.
ole vedel
Stationsforstander
Indlæg: 58
Tilmeldt: 07 aug 2011, 20:55
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail

Video af Mo_Cr_Crs med lys og lyd

Indlæg af ole vedel »

Jeg har fået indbygget lys, slutlys i en Mo og Crs.

De kører som en sammlet endhed med ledninger mellem vognene.

Der er der kommet en lille video ud af, med lidt mere.

https://youtu.be/RHrgeS5IzUc

Mvh. Ole Vedel
Vedhæftede filer
062227net.jpg
CrsMo2net.jpg
CrsMo1net.jpg
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Video af Mo_Cr_Crs med lys og lyd

Indlæg af Søren »

Det ser godt ud! Dit landskab er fantastisk flot. Jeg kan godt lide, at der er bygget lidt historie ind i dine videoer.

Et spørgsmål: Du har tre PU-signaler på din udkørsel, men det ligner at det inderste spor ikke fører ud i begge spor. Er en PU så nødvendig? Jeg er ikke dansk signalekspert, så jeg spørger af ren og skær interesse.

Jeg lægger i øvrigt lige videoen ind med Youtube-knappen:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=RHrgeS5 ... e=youtu.be[/youtube]

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Skott
Lokomotivfører
Indlæg: 307
Tilmeldt: 18 jan 2013, 18:09
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: peco code 75

Re: Video af Mo_Cr_Crs med lys og lyd

Indlæg af Skott »

Hej Ole

Ser bare godt ud - Især de 'døsige' slutmeldere ser rigtig godt ud - Hvordan er de lavet - Lysleder eller 0402 LED'er?

Jeg synes dog din PR-maskine kører forbi et rødt signal ;)
Også fed detalje, at din MY kører med særtogskendingssignallering :)
jaer
Trafikelev
Indlæg: 20
Tilmeldt: 30 okt 2014, 16:33
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail

Re: Video af Mo_Cr_Crs med lys og lyd

Indlæg af jaer »

Søren Lauritsen skrev: Et spørgsmål: Du har tre PU-signaler på din udkørsel, men det ligner at det inderste spor ikke fører ud i begge spor. Er en PU så nødvendig? Jeg er ikke dansk signalekspert, så jeg spørger af ren og skær interesse.
Der er ikke noget med, at PU-ere kræver flere spor ud af en station. PU-signaler opsættes for at kunne afgå fra et spor. Så en PU-er, som den i spor 1 (sporet nærmest stationsbygningen) er ikke forkert, men det vil ikke være normalt, da man ikke planlægger med kørsel af venstre spor.

Der er i øvrigt flere usædvanlige signalobservationer:
- ved udkørslen (vist nok omkring 4:26) fra det midterste perronspor (spor 2?) blinker PU-en i spor 3 grønt ("Kør igennem"). Det er vist en ups-er. I øvrigt rart at se, at PU-erne ikke viser "Stop" (rød).
- det ser ud til, at strækningen har linjeblok, dels på grund af blokhytter men også fordi U-signalerne kan vise to grønne. Men foran et af indkørselssignalerne står der et fremskudt signal, og det kan jeg ikke få til at stemme.

Nu har jeg ikke set en sporplan med signalopstillingerne på Oles bane, så det er kun ud fra videoen, at jeg kan se ovenstående.

/Jan
ole vedel
Stationsforstander
Indlæg: 58
Tilmeldt: 07 aug 2011, 20:55
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail

Re: Video af Mo_Cr_Crs med lys og lyd

Indlæg af ole vedel »

Skott skrev:Hej Ole

Ser bare godt ud - Især de 'døsige' slutmeldere ser rigtig godt ud - Hvordan er de lavet - Lysleder eller 0402 LED'er?

Jeg synes dog din PR-maskine kører forbi et rødt signal ;)
Også fed detalje, at din MY kører med særtogskendingssignallering :)
Hej Skott
Det er 2 stk. 0402 der sidder bag en fræst plade..
Alle signaler i dette rum er kun forbundet til dekoderen, sikrings anlægget er Windigipet.
Så der er ingen automatisk skift af signaler endnu. Derfor kører Pr maskinen forbi en rød udkørsel.
Ved Mo ens udkørsel er det også den forkerte pu der er grøn.
Mvh. Ole Vedel
ole vedel
Stationsforstander
Indlæg: 58
Tilmeldt: 07 aug 2011, 20:55
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail

Re: Video af Mo_Cr_Crs med lys og lyd

Indlæg af ole vedel »

jaer skrev:
Søren Lauritsen skrev: Et spørgsmål: Du har tre PU-signaler på din udkørsel, men det ligner at det inderste spor ikke fører ud i begge spor. Er en PU så nødvendig? Jeg er ikke dansk signalekspert, så jeg spørger af ren og skær interesse.
Der er ikke noget med, at PU-ere kræver flere spor ud af en station. PU-signaler opsættes for at kunne afgå fra et spor. Så en PU-er, som den i spor 1 (sporet nærmest stationsbygningen) er ikke forkert, men det vil ikke være normalt, da man ikke planlægger med kørsel af venstre spor.

Der er i øvrigt flere usædvanlige signalobservationer:
- ved udkørslen (vist nok omkring 4:26) fra det midterste perronspor (spor 2?) blinker PU-en i spor 3 grønt ("Kør igennem"). Det er vist en ups-er. I øvrigt rart at se, at PU-erne ikke viser "Stop" (rød).
- det ser ud til, at strækningen har linjeblok, dels på grund af blokhytter men også fordi U-signalerne kan vise to grønne. Men foran et af indkørselssignalerne står der et fremskudt signal, og det kan jeg ikke få til at stemme.

Nu har jeg ikke set en sporplan med signalopstillingerne på Oles bane, så det er kun ud fra videoen, at jeg kan se ovenstående.

/Jan
På denne station er der Ind og udkørsels signaler for vestre spor. Dette sku gøre at der også kan stå Pu på det spor som kun muliggør udkørsel til venstre spor.
Det fremskudte signal vil ikke være der i 1:1, men det foregående signal står på et "skjult" område, derfor har jeg valgt denne løsning.
Mvh. Ole Vedel
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Video af Mo_Cr_Crs med lys og lyd

Indlæg af moppe »

ole vedel skrev:Det er 2 stk. 0402 der sidder bag en fræst plade..
Findes der nærbilleder af disse?
Det ser bare pisse godt ud!

Klaus
ole vedel
Stationsforstander
Indlæg: 58
Tilmeldt: 07 aug 2011, 20:55
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail

Re: Video af Mo_Cr_Crs med lys og lyd

Indlæg af ole vedel »

moppe skrev:
ole vedel skrev:Det er 2 stk. 0402 der sidder bag en fræst plade..
Findes der nærbilleder af disse?
Det ser bare pisse godt ud!

Klaus
Det er bare en lille plade med 3 huller som led er pålimet og som derefter er limet på vognsiden.
Jeg skal se op jeg kan tage et billed.

Mvh. Ole Vedel
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Video af Mo_Cr_Crs med lys og lyd

Indlæg af Søren »

jaer skrev:Der er ikke noget med, at PU-ere kræver flere spor ud af en station.
Nej, det var egentlig også det med venstre spor jeg mente. :-)
jaer skrev:Så en PU-er, som den i spor 1 (sporet nærmest stationsbygningen) er ikke forkert, men det vil ikke være normalt, da man ikke planlægger med kørsel af venstre spor.
Super, tak.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

jaer
Trafikelev
Indlæg: 20
Tilmeldt: 30 okt 2014, 16:33
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail

Re: Video af Mo_Cr_Crs med lys og lyd (Signalopstilligner)

Indlæg af jaer »

Her med to eksempler på typisk signalopstilling på overhalingsstationer, det ene med sideliggende overhalingsspor og det andet med midterliggende (som vist ligner Oles station):
Kavslunde.PNG
Ejby.PNG
Bemærk, vestresporskørsel kun er til og fra overhalingssporet. Sådan har, og er, det altid været konstrueret i sikringsanlæggene, og faktisk er det først nu, at man på Østfyn (Mv og Uv) ændrer dette, således at der kan køres igennem fra venstre spor til venstre spor direkte, uden at skulle et smut ind i overhalingssporet.

/Jan
Besvar