Dagens Godstog.

Præsenter din modeljernbane, dit nyeste diorama eller nyeste skud på samlingen. Husk at bruge billeder, så vi alle kan nyde det.
ZZ-tog
Trafikelev
Indlæg: 5
Tilmeldt: 17 dec 2015, 12:11
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Tillig-Piko A glies

Dagens Godstog.

Indlæg af ZZ-tog »

Min interesse omkring modeljernbanen er fra tiden omkring murens fald i 1989 til i dag, hvor øst og vest Tyskland blev genforenet, og hvor DB og DR blev til DBAG, det er en tid hvor ældre lokomotiver og vogne fik nye farver, og meget nyt materiel er kommet til, det synes jeg var interessant. Også ved modeljernbaner kan det være farveriget, og til megen inspiration, og ses der ud over hele Europa, er der rigtige mange muligenheder til at lade fantasien kører derudad, på de små skinner, og her vil jeg kort fortælle hvad der er forgået på min lille modelbane i dag.

Dagens godstog har i dag bestået af to rangerer maskiner fra Roco, af typen 204, som har rangeret med Fleischmann bil vogne, og som har leveret nye Audi TT coupe modeller fra Wiking.
Fordelen ved de lukket vogne, frem for de åben, er at ved de lukket, kan billerne ikke ses, og der spares på indkøb af mange biller. Så de tre Audi’er udgør et helt godstog, på min bane.
Nye Audi TT-1.JPG
Klik på billedet og det bliver størrer.
På læssevejen står importøren, og besigtiger de nyankommen biller.
Nye Audi TT-2.JPG
Som ny her på baneforum.dk, vil jeg hører om hvilken godstog der har kørt på din bane i dag ?.
Og dermed starte en god og positiv debat omkring godstog/alle typer tog på modeljernbanen.

Hilsen
ZZ-tog.
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Dagens Godstog.

Indlæg af moppe »

Aaaaaaaahhhhh, Øst-V100, en af mine favoritmodeller fra Roco har som dig 204 605, men også 204 641 og 204 671, aller i DB farver.

På min bane har alle tog stået stille i dag. Vi bruger juleferien til at bygge om i, ikke på banen, men i lokalerne.
Alligevel har vi haft ikke mindre en fem besøgende, som fik lov til at gå rundt og kigge lidt, nu begge anlæg er i stå.

Mit bud er at inden der er gået en uge har jeg kørt med endnu en øst-V100, dog i DDR bemaling og med to korte personvogn og to korte godsvogne.

Klaus
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Dagens Godstog.

Indlæg af Søren »

Min rigtige bane står også stille, eftersom udstillingsanlægget er pakket ned.

Jeg tænker dog stadig godstog. :-) Jeg er ved at samle et Winner Spedition bloktog. Jeg så det i Koblenz i sommers, og det er en mægtig oprangering. Den består typisk af Winner Spedition trailere på standard lommevogne, hvilket gør den dejlig at have med på en modeljernbane. Trækkraft er typisk den allestedsværende BR 185. Lokomotivet kan komme fra DB, men det kan også være fra RailPool eller Locomotion. Der er mange muligheder med det tog.

Min stamme er består pt. af seks vogne, hvilket måske ikke synes af meget, men det ser ud af meget på den lille bane. Den skal selvfølgelig udvides, og der udgives typisk vogne med jævne mellemrum.

Billeder af forbilledet findes her.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Dagens Godstog.

Indlæg af moppe »

Ikke alle tog er lige lange

Billede
Taurus med 6 "knickkesselwagen"...

Klaus
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Dagens Godstog.

Indlæg af Søren »

moppe skrev:Ikke alle tog er lige lange
Korrekt, men nu er det jo et Winner Spedition bloktog, og så cutter 6 vogne bare ikke. :-)

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

ZZ-tog
Trafikelev
Indlæg: 5
Tilmeldt: 17 dec 2015, 12:11
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Tillig-Piko A glies

Re: Dagens Godstog.

Indlæg af ZZ-tog »

En Taurus med knickkesselwagen er lige noget til modeljernbanen, og behøver ikke at være flere meter lang,
kort er godt, når pladsen er trang. Men et langt tog med veksellad, kulvogne eller tankvogne ville være skøn,
hvis pladsen var til det.
Roco 1016-4.JPG
Den røde cyklen må være fotografens.
De to billeder som vises her, er lokomotivet en Taurus af typen 1016 004 ”som betyder tyr” fra Roco, og kender
vil vide at ØBB 1016 kun kører i Østrig, og ikke i andre lande.
Derimod er det 1116 og 1216 som ses i flere europæisk lande, men mere om det en anden gang.
Roco 1016.JPG
Søren må vi se billeder fra da du var i Koblenz i sommers, og har du besøgt DB museum. Jeg har besøgt dette
område flere gange, og har mange billeder fra dette område, og nyder at se andres billeder, og opdager altid nye
steder at fotografer de tog som kører der.

En hjemmeside som er vær at besøge, hvis interessen er tog/jernbaner ved Rhein/Mossel.
http://lochris.de/index.php


Hilsen
ZZ-tog.
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Dagens Godstog.

Indlæg af Søren »

ZZ-tog skrev:Søren må vi se billeder fra da du var i Koblenz i sommers, og har du besøgt DB museum. Jeg har besøgt dette område flere gange, og har mange billeder fra dette område, og nyder at se andres billeder, og opdager altid nye
steder at fotografer de tog som kører der.
S'føli! Jeg skal finde dem frem og få dem lagt op. :) Jeg besøgte også DB Museum og gennemfotograferede det. :-)

Her er en smagsprøve. Stakkels 103 220 trænger til en genopfriskning af bemalingen.
db_ag_103_220-0.jpg

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Dagens Godstog.

Indlæg af moppe »

ZZ-tog skrev:En Taurus med knickkesselwagen er lige noget til modeljernbanen, og behøver ikke at være flere meter lang, kort er godt, når pladsen er trang.
Dem du har der, er kridtslam vogne.
Har du alle 12 fra serien?

Jeg "kom til" at købe 20 af dem, jeg har en video på min youtube kanal med dem efter min BEG V200.

Klaus
ZZ-tog
Trafikelev
Indlæg: 5
Tilmeldt: 17 dec 2015, 12:11
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Tillig-Piko A glies

Re: Dagens Godstog.

Indlæg af ZZ-tog »

Fedt billede af 103 220, den har jeg mødt flere gange imens den kørte, og den kom også til Padborg,
hvor jeg fik nogle gode billeder af den, og heldigvis er også 103 233, den med Roco mærke på bevaret.

Du har ret, de vogne fra Roco som er afbillede i mit sidste indlæg, er der mindre knæk på, en lidt anden
vogn type. De som er på billedet har jeg i alt 6 forskellige af, og vil på et tidspunkt have dem patineret,
så de kommer til at se mere rigtige ud, de for hvide.

Har ikke kunne finde linket til din youtube film, men jeg har selv mødt et godstog fra BEG en gang
ved Berlin i 2014, med et pænt tank tog.
Berlin 15-10-2014 D7 DG 2014-10-17 205.JPG
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Dagens Godstog.

Indlæg af moppe »

Min youtube kanal med diverse kan du finde her:
https://www.youtube.com/user/moppemail

BEG videoen kan du se her
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=3CsMCzFiQKk[/youtube]

Desværre var der kun 12 forskellige Zacens vogne i Roco udgivelsen, så jeg har 8 dubletter i min samling...


Klaus
Besvar