Toglandet Schweiz

Præsenter din modeljernbane, dit nyeste diorama eller nyeste skud på samlingen. Husk at bruge billeder, så vi alle kan nyde det.
esben2009
Ledvogter
Indlæg: 165
Tilmeldt: 23 maj 2015, 18:42
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: C-skinner

Silovogne

Indlæg af esben2009 »

Så var turen kommet til at påbegynde opbygning af en ny togstamme bestående af nutidige silovogne. På nettet havde jeg fået et godt øje til de SBB Cargo vogne som B-Models producerer, men da jeg tilfældigt faldt over et pænt udvalg hos Kystbanen fra NME (Nürnberger Modell Eisenbahnen) blev det i stedet dem som blev valgt.

NME har modelserien af Tagnpps både med DC og AC hjul. Generelt er det meget flotte modeller med et hav af påsatte detaljer fra fabrikken. Selv skal man kun sætte koblingerne i. Vedlagt er ellers kun slutmarkeringsskilte.

Koblingerne er af NEM normen og har den ekstra feature at man selv kan vælge hvor tæt koblet ens vogne skal være. Der er tre trin, og jeg har valgt det mellemste trin til kørsel på C-skinner med Märklin radius 1 + 2.

Hvordan kører den så ? Det er en let vogn da den er bygget af plastik med påsatte detaljer af metal. Vognen klarer turen rundt på banen uden problemer, selv juniors førerstandskørsel slap den fra uden afsporinger. Vognen bliver trukket af et Märklin G2000, men her passer koblingerne ikke specielt godt sammen. Jeg må se nærmere på om de kan justeres til, men som sagt, af falder vognen ikke. Rangering gennem sporskifter kører også sikkert.

Alt i alt er jeg ganske tilfreds med denne vogn, så det bliver nok til mere end en enlig vogn fra NME som har nye udgaver på trapperne. De har i øvrigt også tankvogne i deres program som ser interessante ud.
Vedhæftede filer
20180930_120143.jpg
Besvar