Veterantog på rullestanden

Præsenter din modeljernbane, dit nyeste diorama eller nyeste skud på samlingen. Husk at bruge billeder, så vi alle kan nyde det.
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Veterantog på rullestanden

Indlæg af moppe »

Så kom veterantoget ud at køre.

Hvor er Roco V100 bare en god maskine!
Pakker den ud, sætter 3 vogne efter og sætter den i drift, hvorefter den bare kører hele dagen....
En gammel kending kom forbi (V100 med Silberlinge).jpg
(obs: billeder taget med gammel mobiltelefon)

Men nu hvor jeg skulle have noget med, så kunne der også lige så godt komme noget nyt med.
Min Roco BR 360 i Bocholter Eisenbahngesellschaft farver og så med en enkelt moderne tankvogn bagefter.
BEG 360.jpg

Klaus
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Veterantog på rullestanden

Indlæg af Søren »

Ja, den Roco V100 huserer også blandt mine absolutte favoritter. Den kører HELT fantastisk.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Veterantog på rullestanden

Indlæg af Søren »

esben2009 skrev:Efter at have læst denne tråd måtte jeg lige en tur i papkasserne, dér ligger næsten alt det jeg anskaffede mig i midten af 1990'erne, første gang modelhobbyen blev genoptaget siden barndommen, noget bliver af og til taget frem igen, bl.a. dette Lufthansa Airport Express togsæt med 3 passagervogne og fremført af et BR 111, alt lakeret i de karakteristiske Lufthansa farver.
Det er altså også bare et fedt sæt. Jeg købte Donald Duck udgaven for noget tid siden. Den er jeg også mægtig glad for.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Veterantog på rullestanden

Indlæg af Søren »

GySEV Fan skrev:Der findes også en lokal udgave af din skinnebus, HHJ Sm 23.
Den er nuttet. :D Kører din far 3-skinne eller er den konverteret?

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Conson
Stationsbetjent
Indlæg: 36
Tilmeldt: 28 jul 2015, 10:19
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: PIKO A + Roco GeoLine
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Veterantog på rullestanden

Indlæg af Conson »

For cirka 30år siden kom min far hjem med en Fleischmann "Sorte Anna", som han havde fundet :!: .
Den ligger nu i min "store kasse med modeltog" (ved siden af den store kasse med julepynt)
Den kørte som en drøm den gang, kan jeg huske (sammenligningsgrundlaget var mere eller mindre kasserede modeller fra Jouef).

Man burde også få den fundet frem og se om den stadig kan. Men den er naturligvis analog DC, så der skal gøres lidt ved den.. Og at finde tiden til det.. suk.. :shock:
GySEV Fan
Stationsbetjent
Indlæg: 39
Tilmeldt: 07 maj 2015, 18:28
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Diverse pga dioramabygning.
Geografisk sted: Odder

Re: Veterantog på rullestanden

Indlæg af GySEV Fan »

Søren skrev:
GySEV Fan skrev:Der findes også en lokal udgave af din skinnebus, HHJ Sm 23.
Den er nuttet. :D Kører din far 3-skinne eller er den konverteret?
Den er ombygget til 3 skinne jævnstrøm, noget som ikke mange kører. Tidligere var det nødvendigt at ombygge modellerne, men i dag køber han blot en AC model og så kører det pga dekoderen.
Forøvrigt bruger han også det i hans verden eneste rigtige spor, Märklin M-skinner.....
Mvh.
Søren B. A. Villumsen
Dioramabygning med GySEV-Raaberbahn som forbillede i H0, epoke 6 (2012 og frem)
jhcn
Lokomotivfører
Indlæg: 287
Tilmeldt: 31 aug 2011, 09:16
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Lystrup, nord for Århus

Re: Veterantog på rullestanden

Indlæg af jhcn »

Søren skrev:
Har du veterantog på din modelbane?
Jeg har faktisk det samme - dog med en noget ældre, men meget klassisk, motor!
Veterantog.jpg
Veterantog2.jpg
Noget af det ældste jeg stadig har er ultra klassisk - i hvert tilfælde i min treskinne verden :D
Veterantog3.jpg
Købt for 271 kr i Tyskland i 1978. Min far var på arbejde dernede, og havde brugsretten over indholdet af min sparebøsse!!! Det var en glad dreng han kom hjem til! Hvad jeg ikke vidste før juleaften, var at der også blev købt en rød b-vogn, den vel også klassiske 4045. Vognen fik følge af flere 4045'ere og senere også et par 4025, alt bn-vogne. Ingen af dem kører jeg med mere, nogle er solgt.
Modsat ovenstående skinnebus, så er MY'eren ombygget med ny motor, ESU-dekoder, nyt lys og kortkobling. Og så er jeg ved at gøre den beskidt.....
Jeg er stadig en glad dreng når MY'eren er ude at køre - den larmer bare ikke så meget mere :lol:
Henrik

Kører digitalt med en CS2, 3-skinne, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk. Mangler plads - og penge - til en opstillet bane...
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Veterantog på rullestanden

Indlæg af Søren »

Hej Henrik

Den MY'er begynder jo at se helt brugt ud.

Jeg håber også at jeg kan bringe larmen fra min skinnebus ned. Jeg har fået fortalt at elektromagneten har en del af skylden for det. Især ved opstart, man skal godt nok "give den strøm" før den flytter sig. Den kører heller ikke så fantastisk præcist, men sådan var det med de gamle dekodere. Nogen siger de kører bedre analogt end digitalt, men det kan jeg af gode grunde ikke teste. Jeg har ingen gammel strømforsyning. :-)

Din skinnebus ser ud til at være en anden variant end min. Er dine numre og logoer gråhvide? Mine er gullige. Numrene ser dog ud til at være de samme. Det er jo også fra før man tænkte over at skifte driftsnumre. :-)

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

jhcn
Lokomotivfører
Indlæg: 287
Tilmeldt: 31 aug 2011, 09:16
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Lystrup, nord for Århus

Re: Veterantog på rullestanden

Indlæg af jhcn »

Søren skrev:Hej Henrik

Din skinnebus ser ud til at være en anden variant end min. Er dine numre og logoer gråhvide? Mine er gullige. Numrene ser dog ud til at være de samme. Det er jo også fra før man tænkte over at skifte driftsnumre. :-)
Hvide
Jeg tror sættet er købt omkring 1980
Veterantog4.jpg
Henrik

Kører digitalt med en CS2, 3-skinne, mest epoke IV-V, helst dansk + lidt tysk. Mangler plads - og penge - til en opstillet bane...
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Veterantog på rullestanden

Indlæg af Søren »

Den er sørme i flot stand. Min er fra 1995. Kvittering lå i pakken. :-)

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Besvar