Min lille tog blog

Præsenter din modeljernbane, dit nyeste diorama eller nyeste skud på samlingen. Husk at bruge billeder, så vi alle kan nyde det.
Miwes
Godsforvalter
Indlæg: 132
Tilmeldt: 30 jul 2016, 11:29
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin c

Re: Min lille tog blog

Indlæg af Miwes »

Tusind tak Søren

jeg fatter ikke hvordan man kan vide så meget om tog..du er imponerende :)

Vh. Michael
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5231
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Min lille tog blog

Indlæg af Søren »

Miwes skrev:jeg fatter ikke hvordan man kan vide så meget om tog..du er imponerende :)
Tak for de fine ord, men det er nu nok mest et tilfældigt interessesammenfald. Du stiller spørgsmål i den niche som jeg interesserer mig for. :-) Spørg mig om dansk tog, og jeg ved absolut ingenting. ;-)

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Miwes
Godsforvalter
Indlæg: 132
Tilmeldt: 30 jul 2016, 11:29
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin c

Re: Min lille tog blog

Indlæg af Miwes »

Ja ja...beskeden er du også ;)

Vh. Michael
Miwes
Godsforvalter
Indlæg: 132
Tilmeldt: 30 jul 2016, 11:29
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin c

Re: Min lille tog blog

Indlæg af Miwes »

Så blev der arbejdet lidt mere på mit mini Schweiz og det var nu meget sjovt at prøve brug af "granit" spartelmasse og scenic cement.

Ved godt der ikke er meget realisme i mit lille senarie, men det stopper mig ikke i min lille leg og hygge projekt ;-)
Schweiz 02.jpg
Schweiz 01.jpg
Miwes
Godsforvalter
Indlæg: 132
Tilmeldt: 30 jul 2016, 11:29
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin c

Re: Min lille tog blog

Indlæg af Miwes »

Tog blok nr 16 - den "færdige bane"

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5231
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Min lille tog blog

Indlæg af Søren »

Smukt! Som træskærer får du helt sikkert brug for dine talenter før eller siden. Du kan jo altid bygge om, når du lærer nye teknikker. Jeg bygger om forholdsvis tit. Inden længe skal jeg bygge et modul om så en flod flyder under banen. Så skærer jeg de dele af landskabet op. :-)

Jeg synes ikke det betyder så meget at banen ikke er større, ofte er det de små baner som er de mest detaljerede. Jeg tænker det er fordi byggeren har større overblik, og har tid til at gå i detaljerne. Jeg tænker også det er årsagen til at de mange modulanlæg ofte er af meget høj kvalitet. Det er noget andet at overskue få moduler end 40 kvm kælder.

For mig giver det at have korrekte oprangeringer en ekstra lille tilfredsstillelse. Det er kun kendere som opdager det, men så får de også et kick. Jeg synes det er sjovt at kende årsagen til at et tog er oprangeret som det er. Selvfølgelig opstår der smuttere, men for det meste så skal mine tog være, ikke nødvendigvis korrekte, men sandsynlige oprangeringer for perioden. Så er der plads til at justere lidt, når der er en model som jeg mangler eller som ikke findes. :-)

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

esben2009
Ledvogter
Indlæg: 165
Tilmeldt: 23 maj 2015, 18:42
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: C-skinner

Re: Min lille tog blog

Indlæg af esben2009 »

Du har fået ramt alpehyttestemningen meget godt :) Og tak for at du viste hvordan vitrinen åbnes, det ser ud som noget i høj klasse, jeg vidste ikke at den var så flot lavet.
Miwes
Godsforvalter
Indlæg: 132
Tilmeldt: 30 jul 2016, 11:29
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin c

Re: Min lille tog blog

Indlæg af Miwes »

jeg blev også positiv overrasket over vitrinen og et rigtig flot sæt alt i alt.

Toget kom med mfx og havde ikke bemærket at der ikke var indbygget lyd i toget, men måske forklare det den lidt lavere pris i forhold til de andre tog jeg har købt.

Toget koster 2200,-

Vh. Michael
esben2009
Ledvogter
Indlæg: 165
Tilmeldt: 23 maj 2015, 18:42
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: C-skinner

Re: Min lille tog blog

Indlæg af esben2009 »

Mange af de Mfx tog som kom på markedet for nogle år siden var uden lyd, jeg fik for et par år siden fat i en Cargo version af samme type som din, også uden lyd, den har sammen med et BLS Cargo tog været grundstammen i mine godstog, og de har begge tilbagelagt mange timers kørsel hjemme hos os. Egentlig er jeg ret imponeret over kvaliteten, i sær det billige BLS Cargo tog med Fx dekoder som junior har kørt med har holdt til en hel del.
Miwes
Godsforvalter
Indlæg: 132
Tilmeldt: 30 jul 2016, 11:29
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin c

Re: Min lille tog blog

Indlæg af Miwes »

Tog blog nr 17 - favorit toget -

Findes der virkelig et favorit tog på din bane der lige ligger den toglængde foran de andre af dine tog.

Jeg oplever det er ganske svært at vælge et tog ud mellem de tog jeg har på min bane og de er da alle også indkøbt med stor glæde, så skulle jeg vælge...sorry! jeg kan simpelthen ikke.



PS. en overraskende højdespringer på min liste er helt klart mit lille "Lollo"
Besvar