Nye tog til modelbanen

Præsenter din modeljernbane, dit nyeste diorama eller nyeste skud på samlingen. Husk at bruge billeder, så vi alle kan nyde det.
Besvar
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Nye tog til modelbanen

Indlæg af moppe »

Som nogle måske husker holdte vi et lille arrangement i Hadsten i lørdags.

Et snarrådigt klubmedlem fik lavet en indsamlingsbøsse, hvor glade besøgende kunne give en skærv til klubben, hvis de havde lyst.
Og det havde de, da dagen var overstået var der over 1000 kroner i bøssen.

Klubben blev hurtigt enige om, hvad beløbet skulle gå til, nemlig to nye lokomotiver.

Første lokomotiv, er en Ludmilla, der glider ind i materielparken i stedet for en ældre udgave, der led et totalhavari for et stykke tid siden. Den nye er 232 209-7 i epoke 5 bemaling, hvilket er samme model jeg selv anskaffede mig tidligere på året.
232.jpg
Roco's Ludmillaer udgår en del af grundstammen i vore oprangeringer. Der er permanent 4 tog med Ludmillaer i drift alle i forskellig bemaling.

Andet lokomotiv er en nyhed for os, nemlig en 145'er.
145.jpg
Et lokomotiv jeg har haft kig på i nogle år, men ikke har kunnet finde nogen til "den rigtige pris".
Den røg i drift dagen efter og kører (på sædvanlig vis friste man til at sige) som en drøm. Den slæber på et kort godstog bestående af en rensevogn og 4 containervogne.
Det drejer sig om 145 005-5, i epoke 6 bemaling og litrering.


Klaus
Besvar