Skinnebus VT95 fra Märklin

Præsenter din modeljernbane, dit nyeste diorama eller nyeste skud på samlingen. Husk at bruge billeder, så vi alle kan nyde det.
Miwes
Godsforvalter
Indlæg: 132
Tilmeldt: 30 jul 2016, 11:29
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin c

Re: Skinnebus VT95 fra Märklin

Indlæg af Miwes »

moppe skrev:Hvilke tog der kan holde til intensiv drift og hvilke der ikke kan, har jeg en rimelig god erfaring med. Hen over sommeren har vi åbent 7 dage om ugen, 7 uger i træk (se kalender herhttp://www.modelbaneeuropa.dk/gfx/aabning2017.pdf).

Jeg er ikke i tvivl om, hvilke lokomotiver/togsæt der er bedst konstruerede til det formål ;-)


Klaus
Der blev jeg nysgerrig og må da lige spørge til om du kan smide et link til evt. mere omkring hvilke modeller der klare sig ekstra godt...en top 5 måske og ikke mindst hvorfor klare de sig så godt i forhold til andre ?

Miwes
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Skinnebus VT95 fra Märklin

Indlæg af Søren »

Miwes skrev:...og ikke mindst hvorfor klare de sig så godt i forhold til andre?
Husk at have for øje at Klaus' overdrevne brug af modellerne ikke er repræsentativt for det forventede brug på et hjemmeanlæg. Efter en måned hos Modelbane Europa har togene typisk kørt mere end de gør et helt liv på et hjemmeanlæg. Der vil være modeller som performer dårligt (gliedezug måske?) på modelbanen, men hvor hjemmebrugeren aldrig vil opleve problemer.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Skinnebus VT95 fra Märklin

Indlæg af moppe »

Det er vældigt godt beskrevet i manualen, hvordan man gør. Meeen lur mig om ikke man kan liste en ny hæftering ned ved siden af hjulakslen og få den på plads med et tyndt stykke tråd, hvis man er lidt fingernem?
Den sikre måde er dog at gøre det på den beskrevne måde, så kan man sikre at hæfteringen sidder rigtigt inden man sætter akslen på plads.

Klaus
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Skinnebus VT95 fra Märklin

Indlæg af moppe »

Miwes skrev: Der blev jeg nysgerrig og må da lige spørge til om du kan smide et link til evt. mere omkring hvilke modeller der klare sig ekstra godt...en top 5 måske og ikke mindst hvorfor klare de sig så godt i forhold til andre ?
Jeg vil ikke rangliste dem, men nævner dem i tilfældig rækkefølge.

Mehano Thalys
Trix BR 120 (22603/22604)
Roco V 100/BR 212
Roco BR 101
Roco ER 20 / Hercules
Roco MZ

De klarer sig godt (i mine øjne), fordi de kører problemfrit time efter time og har meget lidt behov for service/vedligehold.

Klaus
Miwes
Godsforvalter
Indlæg: 132
Tilmeldt: 30 jul 2016, 11:29
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin c

Re: Skinnebus VT95 fra Märklin

Indlæg af Miwes »

Jeg takker for jeres spændende info..super fedt!

Vh. Michael
bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1530
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: Skinnebus VT95 fra Märklin

Indlæg af bygger01 »

Meget "skæg" liste - for er det ikke den samme årsag, at damplokomotiverne forsvandt så hurtigt, da diesel blev en mulighed ......

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Skinnebus VT95 fra Märklin

Indlæg af moppe »

Jo, samme årsag - højere driftsstabilitet.
Skulle jeg udvide listen med yderligere 3, var BR 012 fra Roco med, så damp er ikke så langt væk...

Klaus
Besvar