Nu kom pakkeposten forbi - igen

Præsenter din modeljernbane, dit nyeste diorama eller nyeste skud på samlingen. Husk at bruge billeder, så vi alle kan nyde det.
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Nu kom pakkeposten forbi - igen

Indlæg af moppe »

bahnfannet skrev: Det er så crazy! :-) Tillykke med sagen!
Takker, de fleste steder jeg ellers kan finde den, står den til omkring 300 kroner.
bahnfannet skrev: Du skal jo også have noget til din Maxima. :-) Hvis du da pludselig løber tør for coil-vogne at sende efter den. :-)
Database-lookup.
Search: Shim* & Sah*
Return = 48

Da de korteste vogne er 138 mm lange, giver det et sæt på mindst 48x138=6624mm eller 6,6 meter i længden (plus Maximaen). Min nyindkøbte Habbins på 267mm drukner nærmest i det tog, så det får et andet lokomotiv.....

Klaus
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5229
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Nu kom pakkeposten forbi - igen

Indlæg af Søren »

moppe skrev:Da de korteste vogne er 138 mm lange, giver det et sæt på mindst 48x138=6624mm eller 6,6 meter i længden (plus Maximaen). Min nyindkøbte Habbins på 267mm drukner nærmest i det tog, så det får et andet lokomotiv...
Jeg har hørt et sted, at det ikke er længden det kommer an på...

Anyway, du har vist slået mit Zans-tanktog. Det er 22 vogne af 18 cm x 22 = 396 cm. :-) Jeg tror det er den længst sammenhængende ikke-helt-fri-fantasi oprangering jeg kan stille med.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

gert
Lokomotivfører
Indlæg: 570
Tilmeldt: 30 jul 2011, 15:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nu kom pakkeposten forbi - igen

Indlæg af gert »

Hej

Så kom der sørme en pakke med et helt togsæt fra Rainer Modellbahn i Innsbruck.

En lille sød æske med et B-koblet damplokomotiv og 2 personvogne passende til lokomotivet. Det er Zillertalbahns såkaldte HOBBYLOK stamme. De køreer som nok mange bekendt smalspor, så det er i skala H0e.
Lokomotivet anvendes ikke i normal traffik, men bruges til at give "Hobbylokførere" oplevelsen af at køre med et rigtigt damplokomotiv. Det får man så lov til så langt, som man nu har betalt for.

Et lille farvestrålende indslag på modelbanen!

Gert
Vedhæftede filer
Den røde personvogn
Den røde personvogn
Hele oprangeringen
Hele oprangeringen
Sødt lilel lokomotiv - og ret tungt
Sødt lilel lokomotiv - og ret tungt
-modeljernbaner bygger ikke sig selv!
deltag i DMJUs konkurrencer!
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Moppes tog og indkøb.

Indlæg af moppe »

Nu gik den ikke længere, vi er snart i marts måned og jeg har ind til videre kun købt en personvogn og en godsvogn.

Derfor resulterede dagens tur til Neumünster i en lille personvogn til "den Mikkelsenske samling". En rød IC vogn fra midten af 1990'erne, i samme serie, som jeg i forvejen har 5 andre vogne i.
Roco 45267 - Apmz 117.0 - IC vogn epoke 5.jpg
Og til modelbanen i Hadsten fandt jeg noget jeg har søgt efter længe, nemlig en interregio stamme af cirka samme årgang, som kørte "Nordpilen" i midt halvfemserne (se internationale tog via Jylland side 71 og bagsiden af omslaget). Det blev til 4 anden klasses og en enkelt første klasses interreigio vogn, her et billede fra de just hjemkommne vogne på mit køkkenbord.
Sachsenmodelle IR vogne.jpg
Klaus
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Kender i det?

Indlæg af moppe »

Ja, kender i det?

Man kommer kørende, træt, på vej hjem fra arbejde og lige som man kommer trillende spotter man hende helt ude i øjenkrogen og straks er man dybt forelsket. Hun står lidt genert for sig selv, men alligevel ikke længere væk end hun kan ses

Hendes lidt bastante udseende passer smukt til hendes røde påklædning og kommer man tættere på er der ingen vej uden om. Men hun tilhører vidst en anden kan man se på hendes tatoveringer:
kig ind.jpg
Og selvom hun oprindeligt er en årgang 1975, står det hurtigt klar for en at hun holder sig selv i god stand.
Lægecheck 01.jpg
Ser man hende dybt i øjnene, er der små detaljer der pynter:
DB Cargo Halle.jpg
Ja, jeg er forelsket - nej det er ikke først gange jeg møder en model som hende, men jeg måtte bare have hende med hjem.
Hun er oprindeligt født den 24. maj 1975 i Østtyskland og blev vesttysker i 1992. Hun bor stadigvæk i Tyskland, selvom hun kommer lidt omkring. Hun hedder Ludmilla og jeg må sige at hun er en frisk pige der er til lidt af hvert.

Først med lidt blandet følge:
Blandet gods.jpg
Så med en "elektriker" foran:
232+re.jpg
Her med et lokalt (regionalt) islæt, der åbenbart er trættende, se de "sløve øjne" (forlygter) der er på hende.
232+155.jpg
Og her med et udenlandsk følge:
232+taurus østrig.jpg
Der bragte hende til Salzburg:
232+taurus.jpg
Men nu er hun min, min helt egen lille model fra Roco. Plukket ud af et startsæt og kommet med hjem. Hun er det dyreste forhold jeg har haft af hendes slags - 450 kroner.

Vil du se mere til hendes historier far det virkelige liv, er der noget at finde her.
Og endnu flere billeder er at finde her.

Klaus
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Nu kom pakkeposten forbi - igen

Indlæg af moppe »

Denne gang var det mig selv der var pakkeposten.

Som nogen måske ved, var jeg i Skørring til store byttedag. Alt hvad der kom med hjem der var en lille håndfuld moderne tankvogne. Udvalget af moderne materiel fra favoritproducenterne, var ikke så stort.


Men i dag tog jeg revanche....
IMG_4596.JPG
Med hjem til modelbanen i Hadsten kom der:
2x Roco 51268 - 212 238-8, diesellokomotiv
Roco 52560 - 798 763-9 + 998 865-0, skinnebus + styrevogn "rote brummer"
Roco 41506 - 402 027-7, ICE2 med tre mellemvogne og en styrevogn

Og til mig selv:
Fleischmann 528401- DB Eanos-x åben godsvogn
Roco 51291B+C+D ÖBB Eaos åbne godsvogne med "roer".

Klaus
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Nu kom pakkeposten forbi - igen

Indlæg af moppe »

I dag kom pakkeposten forbi igen - og da konen og knægten går hjemme og holder ferie, så skulle jeg ikke på "postbrugsen" for at hente pakke.

Det er ved at være meget længe siden jeg sidst har fået noget hjem med posten (læs: at jeg har bestilt noget), men denne gang har jeg taget mig sammen og købt ind.

Først og fremmest er det blevet til tre Eanos vogne, så min samling nu består af 15 Eanos vogne. De 12 første er alle læsset med træ, hvilket de næste tre også kommer til at blive. Skal dog lige have et rendezvous med nogle høstasters fra Stilling, for jeg er løbet tør.....

Først en Polak
Roco-66498.jpg
Så en Belgier
Roco-76937.jpg
Og til sidst en Tysker.
Roco-76939.jpg
I mit træstammetog har jeg ud over de nu 15 Eanos 3 Eaos og 2 Eas.

Dernæst blev det til en lille sampak med tre Fans128 fra DB Cargo
Roco-67199.jpg
De skal gå sammen med de to jeg har i forvejen, som der dog står Railion på.

Og så en lille perle jeg ikke kan stå for. Jeg har set billeder og læst om den og besluttede mig at jeg - til trods for at jeg er godstog-o-man - skulle have mig en 628.4. Roco har taget sig sammen og lavet en ny udgave af deres 628'er, denne gang som fjerde (og sidste) generation.
Roco-72072.jpg
Har kun lige haft den pakket ud, og jeg er begejstret. Jeg har en rigtig god ven, der har planer om at bygge en lille hyldebane, med plads til korte tog, han kan bare se at komme i gang, så skal kan komme forbi og få den luftet :-)

Sidste rullende materiel, blev en Res vogn.
Roco-76981.jpg
Den er sen epoke 4, og jeg skal bruge den i epoke 5.
Som nogen måske erindrer har jeg tidligere talt om Res vogne, som bloktog til min Bocholter Eisenbahn 221 135-7 kørende med "kobbertoget". Jeg må hellere komme i gang, ellers får jeg aldrig samlet det tog.....

Billede




Derudover kom der endnu en WLANmaus og endnu et Railcom feedback modul til når jeg hygger med min digitalstyring. Nu kan knægten og jeg have en trådløs mus hver :-)


Klaus
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Nu kom pakkeposten forbi - igen

Indlæg af moppe »

Nu er det fem måneder siden at pakkeposten sidst var forbi - altså med modeltog :-)

Altså indtil i fredags, hvor den rare pakkepost ringede på og knægten tog imod en pakke.

I pakken var denne:
76427 - T2000.jpg
Roco 76427, T2000 containerbærevogn
https://www.roco.cc/de/product/239508-0 ... ducts.html
Her Rocos egen produktbillede:
Roco-76427.jpg
Som sædvaneligt kommer Roco vognene i "let byggesæt version". Altså skulle jeg selv påmontere alle de gule "containerbæredimser" (jeg aner ikke, hvad de hedder) og lidt andre småting.
Den gode nyhed er at Roco har ændret indpakningen, så det nu er sådan noget formstøbt plast i to halvdele, hvor der er plads til alle de eftermonterede småting, uden at skulle skære i kassen, hvilket man har skullet tidligere med en masse lokomotiver og vogne.

Jeg er nu oppe på 7 dobbelte containerbærevogne (Sggmrs 715 og Sdggmrs 25) 3 enkelte (Sgnss 735), så nu kan det godt blive til et "lille" containertog på 3,3 meter ;-)


Klaus
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Nu kom pakkeposten forbi - igen

Indlæg af moppe »

Denne gang var det "julemanden" selv der har købt ind.....

Hentede 3 nye Res vogne i "postcenterkiosken" i dag. Alle fra Roco.

Nogen husker måske mit "byggeprojekt" med min Bocholter Eisenbahn 221 135-7, hvor jeg vil bygge "kobbertoget".
Billede

Jeg er nu nået til 5 vogne, skal gerne ende på 14, men det er da en begyndelse.
221_5xRes.jpg
Bemærk, vognene har ikke fået monteret løsdele endnu....


Klaus
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Nu kom pakkeposten forbi - igen

Indlæg af moppe »

Så kom årets første julegave (eller den sidste fra sidste år).

Og jeg er allerede helt forelsket......
Billede


Klaus
Besvar