Nu kom pakkeposten forbi - igen
-
- Lokomotivfører
- Indlæg: 3763
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Geografisk sted: Hammel
- Kontakt:
Re: Nu kom pakkeposten forbi - igen
Så fik jeg tid til at lege med rangerkoblingen.
Klaus
Klaus
Mine sider: http://www.modelbaneeuropa.dk og http://www.moppe.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
-
- Lokomotivfører
- Indlæg: 4663
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Re: Nu kom pakkeposten forbi - igen
Er der ingen røde sluttere?
Er mekanismen en del af konstruktionen af loket? Forstået på den måde, at det ikke ser ud til at koblingen kan løssælges til andre lokomotiver.
Er mekanismen en del af konstruktionen af loket? Forstået på den måde, at det ikke ser ud til at koblingen kan løssælges til andre lokomotiver.
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
-
- Lokomotivfører
- Indlæg: 3763
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Geografisk sted: Hammel
- Kontakt:
Re: Nu kom pakkeposten forbi - igen
Der er en enkelt rød slutlygte aktiveret, som også lige kan skimtes på videoen omkring 1:03.
Koblingen består som jeg lige kan se af to halvdele.
Den ene del er en spole, der sidder fastmonteret inde i karosseriet, den anden del er selve koblingen med den sænkbare krog.
Sidste kan skiftes ud til en NEM skakt og monteres med ens “favoritkobling”, men så virker rangerkoblingen ikke længere.
Klaus
Koblingen består som jeg lige kan se af to halvdele.
Den ene del er en spole, der sidder fastmonteret inde i karosseriet, den anden del er selve koblingen med den sænkbare krog.
Sidste kan skiftes ud til en NEM skakt og monteres med ens “favoritkobling”, men så virker rangerkoblingen ikke længere.
Klaus
Mine sider: http://www.modelbaneeuropa.dk og http://www.moppe.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
-
- Lokomotivfører
- Indlæg: 3763
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Geografisk sted: Hammel
- Kontakt:
Re: Nu kom pakkeposten forbi - igen
Lavede lige en video mere.
Köf'en har ud over rangerkobling og lyd, en stor kondensator, som gør at den kan holde sig i gang i cirka 10 sekunder ved lav hastighed og lyden tændt.
Klaus
Köf'en har ud over rangerkobling og lyd, en stor kondensator, som gør at den kan holde sig i gang i cirka 10 sekunder ved lav hastighed og lyden tændt.
Klaus
Mine sider: http://www.modelbaneeuropa.dk og http://www.moppe.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
-
- Lokomotivfører
- Indlæg: 4663
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Re: Nu kom pakkeposten forbi - igen
Så var Köf'en en tur på besøg på mit nye anlæg. PIKO målevognen sørger for at demonstrere exceptionel langsom kørsel. 

Den er meget lækker, det må jeg sige.
Den er meget lækker, det må jeg sige.
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
-
- Ledvogter
- Indlæg: 176
- Tilmeldt: 28 mar 2019, 01:05
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 3-rail
- Skinnesystem: Märklin C
Re: Nu kom pakkeposten forbi - igen
Det er en "spøjs lille fætter" man godt kunne blive fristet til at anskaffe. Nu kører jeg tre-skinne, hvor korte glidere og få aksler godt kan give lidt problemer. Jeg er dog mest bekymret for telex-koblingen, om den lille tap er høj nok til at få ordentligt greb i alle de forskellige koblingstyper med små varierende højder fra mærke til mærke (af rullende materiel).
Jeg husker at have set en video, hvor et Märklin lokomotiv med telex kun fungerede med Märklins kortkoblinger.
Jeg husker at have set en video, hvor et Märklin lokomotiv med telex kun fungerede med Märklins kortkoblinger.
-
- Lokomotivfører
- Indlæg: 4663
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Re: Nu kom pakkeposten forbi - igen
Videoen viser kobling med Roco Universal koblingen. Den er kompatibel med Märklins kortkobling, så her vil jeg mene du kan være rolig.
Med bøjlekoblinger (alm. A koblinger) kan du risikere at den ikke tager ved, hvis bøjlen sidder højt. Jeg mener Klaus testede dette.
Der er hæfteringe under maskinen, så den trækker godt. Med den indbyggede kondensator (eller hvad det nu er) så overlever den også kraftige udfald i banestrømmen. Det er en fornøjelse at arbejde med.
Med bøjlekoblinger (alm. A koblinger) kan du risikere at den ikke tager ved, hvis bøjlen sidder højt. Jeg mener Klaus testede dette.
Der er hæfteringe under maskinen, så den trækker godt. Med den indbyggede kondensator (eller hvad det nu er) så overlever den også kraftige udfald i banestrømmen. Det er en fornøjelse at arbejde med.
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
-
- Lokomotivfører
- Indlæg: 3763
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Geografisk sted: Hammel
- Kontakt:
Re: Nu kom pakkeposten forbi - igen
Der er ingen tvivl om at den vil fungere bedst, hvis vognene har Roco universalkobling. Her tænker jeg ikke mindst på, når der er ujævne skinner.
I den første video jeg har postet, tester jeg både med universalkobling og standard bøjlekobling (sidstnævnte kan ses på billedet der præsenterer videoen).
Märklin kortkoblingen har metalbøjle og det lader ikke til at give nogen forskel, for det har en normal bøjlekobling også og det virker.
Klaus
I den første video jeg har postet, tester jeg både med universalkobling og standard bøjlekobling (sidstnævnte kan ses på billedet der præsenterer videoen).
Märklin kortkoblingen har metalbøjle og det lader ikke til at give nogen forskel, for det har en normal bøjlekobling også og det virker.
Klaus
Mine sider: http://www.modelbaneeuropa.dk og http://www.moppe.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk