Første forsøg med et karton hus

Præsenter din modeljernbane, dit nyeste diorama eller nyeste skud på samlingen. Husk at bruge billeder, så vi alle kan nyde det.
Besvar
a62213
Godsforvalter
Indlæg: 116
Tilmeldt: 21 aug 2011, 20:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail

Første forsøg med et karton hus

Indlæg af a62213 »

På et tidspunkt købte jeg Kærgaarden, en ældre landejendom, lavet af Witzel Hobby. Tænkte at det måtte prøves, selvom jeg har været lidt skeptisk i forhold til de alm. plastik byggesæt jeg er vant til.

Der følger noget 2 mm og 1 mm karton med, samt noget tynd beklædningskarton. Alt laserskåret fint, skulle bare lige løsnes ved de små hæftere der var.

Vejledningen kunne der godt være gjort noget mere ud af, jeg kom til at vende loftet forkert, da jeg ikke helt forstod om "denne side nedad" betød det ene eller andet. Det betød at de side vægge skulle limes direkte på loftet og skæres til, i stedet for at glide sammen i de huller der er beregnet. Der var også en slags film på vindue akrylet, og det var først da halvdelen af alle vinduer var sat i jeg fandt ud af det.

Ud over de små ting, er jeg meget begejstret for bygningen og det at lave i karton. Jeg synes det ser meget mere rigtigt ud, end et plastbyggesæt. Jeg ved godt det kan patineres - men det skal man jo også kunne finde ud af, før det bliver pænt. Jeg synes i princippet at Kærgaarden står fint, uden at blive patineret.

Det er helt sikkert ikke sidste gang jeg skal igang med sådan et byggesæt.

Er der nogen der ved hvordan kvaliteten er på de forskellige leverandører af karton sæt? Her tænker på Epoke, MKB og MaKaMo??

Jeg tænkte ikke på at tage billeder i løbet af byggeriet, det skal jeg nok næste gang. Nedenunder er et enkelt billede, skal nok få taget et par flere.

/Henrik
Vedhæftede filer
Kærgaarden 1.jpg
gmmz
Lokomotivfører
Indlæg: 1465
Tilmeldt: 09 aug 2011, 11:34
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Tillig
Geografisk sted: Stilling

Re: Første forsøg med et karton hus

Indlæg af gmmz »

flot byggeri,
jeg kender ikke så meget til de andre producenter, men Witzel hobby laver gode byggesæt
han har også lavet nogle af byggesættene i 0, som vi har stående i klubben JMJK
mvh
Søren Andersen

medlem af fremo,Fremodern, H0 2 skinne digital
Besvar