Tak for medlemskab

Præsenter din modeljernbane, dit nyeste diorama eller nyeste skud på samlingen. Husk at bruge billeder, så vi alle kan nyde det.
Besvar
Klarsyn
Trafikelev
Indlæg: 24
Tilmeldt: 21 aug 2017, 12:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Odense

Tak for medlemskab

Indlæg af Klarsyn »

Mange tak for optagelsen i Baneforum.

Jeg har i en del år bygget på min modelbane på loftet over min garage. Som så mange andre var planerne store, pladsen middelmådig og tilgængeligheden dårlig. For at gøre en lang historie kort, har tiden vist, at kombinationen af en bane på loftet og min dårlige ryg, gør at det projekt er blevet lagt i graven.

I stedet har jeg kastet mig over modulbyggeri. Da jeg i sin tid startede op med modeljernbane, blev det Märklin, hvorfor det fortsat er det system jeg bygger. Skulle jeg starte forfra i dag, havde jeg nok valgt anderledes.

Mit først modul er en endestation med et færgeleje. Opmuntret, eller provokeret, af en lidelsesfælle, begyndte jeg for år tilbage at bygge en Storebæltsfærge. Kong Frederik IX er underopførsel, og dertil et færgeleje. Tanken er, at med tiden skal færgelejemodulet blive til en komplet færgehavn med 2 lejer, rangerområde, Remise med drejeskive og servicearealer, samt en efterfølgende bystation. Frit inspireret af Nyborg Færgehavn + Nyborg Station. Vi snakker nok 10 meter moduler, så det har lange udsigter. Ikke mindst med det tempo jeg bygger i :mrgreen:

I får lige et par billeder herunder.

Mvh. Morten Vesterø
Vedhæftede filer
Billede fra før sommerferien 2017
Billede fra før sommerferien 2017
Havnekontor 20/8-17
Havnekontor 20/8-17
Natbillede 20/8-17
Natbillede 20/8-17
Mvh. Morten Vesterø
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Tak for medlemskab

Indlæg af moppe »

Det var en ordentlig færge - hvor stor er sådan en???

Klaus
Klarsyn
Trafikelev
Indlæg: 24
Tilmeldt: 21 aug 2017, 12:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Odense

Re: Tak for medlemskab

Indlæg af Klarsyn »

Hej Klaus

Den er omkring 134 cm i H0. Så den fylder helt godt. Min bekendte byggede en 1 sporet jernbanefærge, og så går der jo mand i den. Så min skulle være større :)
Det er mit første scratch build byggeri, så det er en ordentlig mundfuld. Men når man ikke har en deadline, så går det nok. Håber jeg.
Vedhæftede filer
IMG_18472.jpg
IMG_16912.jpg
Mvh. Morten Vesterø
Skott
Lokomotivfører
Indlæg: 307
Tilmeldt: 18 jan 2013, 18:09
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: peco code 75

Re: Tak for medlemskab

Indlæg af Skott »

Ser virkelig lovende ud. FLOT! :o
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Tak for medlemskab

Indlæg af Søren »

Ja, det er godt nok en lækker færge.

...og lækkert brug af C-sporet på perronen. Det ser godt ud!

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Klarsyn
Trafikelev
Indlæg: 24
Tilmeldt: 21 aug 2017, 12:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Odense

Re: Tak for medlemskab

Indlæg af Klarsyn »

Tak. Jeg er selv ok tilfreds. Både med færgen, bortset fra at det tager meget lang tid, men også med integrationen af C-skinner. Der er jo den pokkers midterleder, men det er jo prisen for det valg man traf da man startede. Som jeg skrev i indledningen, havde jeg nok valgt 2 skinne, hvis jeg skulle starte forfra.
Mvh. Morten Vesterø
Besvar