opgradering af cs 3+

Præsenter din modeljernbane, dit nyeste diorama eller nyeste skud på samlingen. Husk at bruge billeder, så vi alle kan nyde det.
OHJ24
Trafikelev
Indlæg: 9
Tilmeldt: 19 jul 2018, 17:58
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

opgradering af cs 3+

Indlæg af OHJ24 »

Er der nogen der ved,om der er nogen forretninger der kan opgraderer CS 3+
er der nogen der kan ,hjælpe med hvordan man kan lægge sporskifterne ind . Jeg er kun kommet til start pakken jeg har tlf.40137407 hilsen Niels
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5229
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: opgradering af cs 3+

Indlæg af Søren »

Alle forretninger bør kunne opgradere din CS3.

Meen det er også nemt at gøre det selv:

Via internet:
1. Sæt din CS3 til dit hjemmenetværk
2. Vent et par sekunder og installer opdateringen.

Via USB:
1. Find en USB stick og hop ind på Märklins hjemmeside.
2. Under Service - Downloads - Opdateringer CS3 kan du hente seneste opdatering
3. Gem filen på USB sticken
4. Sæt USB sticken i din CS3 og opdater.

Hvor i landet bor du? Hvis du er i nærheden af Århus, kan jeg også opdatere den.

Uanset hvad du vælger, så vent lige et par dage/uges tid endnu. Der er en ny opdatering på vej.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

OHJ24
Trafikelev
Indlæg: 9
Tilmeldt: 19 jul 2018, 17:58
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: opgradering af cs 3+

Indlæg af OHJ24 »

Hej Søren
jeg bor i Købehavn ,men hvis du vil hjælpe os med opgradering af vores 2 stk CS 3+ ,mod betaling kommer jeg til Århus. kan du også hjælpe mig med at få den ene CS 3+ som master og den anden som slave.


med venlig hilsen
Niels Gistrup tlf 40137407
er der nogen der kan ,hjælpe med hvordan man kan lægge sporskifterne ind . Jeg er kun kommet til start pakken jeg har tlf.40137407 hilsen Niels
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5229
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: opgradering af cs 3+

Indlæg af Søren »

Hejsa

Jeg synes bestemt ikke du skal køre helt fra Sjælland til Århus for at få opdateret din CS3. Det opvejer på ingen måde den tid brugt på opdateringen (som er 5 - 10 minutter og et tryk på et par knapper).

Har du slet ikke mod på at prøve selv? Det er meget nemt. Se evt. manualen side 35. Har du ikke manualen kan du hente den her på engelsk: https://www.maerklin.de/fileadmin/media ... _17-02.pdf

Hvis ikke, så synes jeg du skal tage fat i en af forhandlerne på Sjælland. Det må alt andet lige være nemmere end at køre til Århus.

Master/Slave
For at få en CS3+ som slave, så skal den blot være på samme netværk som sin master. Med netværk mener jeg hjemmenetværk. Begge CS3'ere skal være tilsluttet din router.

På den CS3+ der skal være slave, går du blot ind i systemindstillingerne under "Master/Slave" og vælger "Sekundærenhed".
master_slave.JPG
Bemærk i øvrigt at der kun må være én CS3 (ikke plus) (60226) i netværket, alle slaver skal altid være en CS3+ (60216).

OBS til forbindelsen mellem to CS3
Der vil være folk der fortæller dig, at du skal bruge et bestemt kabel (60123) for at skabe en master/slave forbindelse mellem to CS3'ere. Dette er forkert.

For master/slave forbindelse mellem to CS3'ere gælder at der skal være en netværksforbindelse.

Hvis du skal gøre brug af booster-udgangen på din slave CS3, så skal du du yderligere benytte kabel 60123. Men kablet alene skaber ikke en master/slave forbindelse. Det vil ganske enkelt ikke fungere.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

OHJ24
Trafikelev
Indlæg: 9
Tilmeldt: 19 jul 2018, 17:58
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: opgradering af cs 3+

Indlæg af OHJ24 »

vil det sige ,at vi ikke kan sætte 2 CS 3 + sammen.jeg vil gerne køre til Århus ,hvis du vil hjælpe med opsætning af netvæk. jeg har fået at vide at man skulle bruge 60123 så kørte det . jeg håber at vi må komme over hvis du vil hjælpe os. efter hvad jeg kan læse i manual side 33 står der at man kan. HIlsen Niels tlf 40137407
er der nogen der kan ,hjælpe med hvordan man kan lægge sporskifterne ind . Jeg er kun kommet til start pakken jeg har tlf.40137407 hilsen Niels
OHJ24
Trafikelev
Indlæg: 9
Tilmeldt: 19 jul 2018, 17:58
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: opgradering af cs 3+

Indlæg af OHJ24 »

Hej søren . Kan jeg få dig til at ringe til mig på 40137407 . hilsen Niels
er der nogen der kan ,hjælpe med hvordan man kan lægge sporskifterne ind . Jeg er kun kommet til start pakken jeg har tlf.40137407 hilsen Niels
OHJ24
Trafikelev
Indlæg: 9
Tilmeldt: 19 jul 2018, 17:58
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: opgradering af cs 3+

Indlæg af OHJ24 »

Prøv at læse vedheftet fil der står at man godt kan sætte 2 CS 3+ sammen, men man skal ændre master IP Hilsen Niels
Vedhæftede filer
IMG_0854.PNG
er der nogen der kan ,hjælpe med hvordan man kan lægge sporskifterne ind . Jeg er kun kommet til start pakken jeg har tlf.40137407 hilsen Niels
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5229
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: opgradering af cs 3+

Indlæg af Søren »

OHJ24 skrev: 24 jul 2018, 19:36 vil det sige ,at vi ikke kan sætte 2 CS 3 + sammen
Nej, men det var nu heller ikke det jeg skrev. Jeg skrev at alle slaver skal være en CS3+. Det er ikke det samme som at en CS3+ ikke må være master.

Du kan sagtens sætte flere CS3+ sammen (master/slave).

Du kan sætte lige så mange sammen som du vil. Jeg skrev som jeg gjorde for at sikre, at du ikke forsøgte at forbinde to CS3'ere med hinanden. Det vil ikke fungere.

Har du en router/internetboks der hvor din CS3 er? Din computer må være forbundet til internettet på en eller anden måde.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

PerR
Ledvogter
Indlæg: 197
Tilmeldt: 24 mar 2017, 20:13
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K+C
Geografisk sted: DK-4070

Re: opgradering af cs 3+

Indlæg af PerR »

Hej Søren,

jeg har lige talt i telefon med Niels, og jeg har aftalt at jeg laver et forsøg med sammenkobling af 2 CS3+ i morgen aften, hvor jeg vil forsøge at sammenkoble min CS3+ med klubbens CS3+. Jeg er medlem af MJKHH i Skibby.

Jeg skal nok fortælle om mine erfaringer.

Jeg har tilbudt at besøge Niels efter den 7. august, når jeg begynder på arbejde igen. Jeg arbejder meget tæt på Glostrup station og det er tæt på hvor Niels bor.

Mvh Per
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5229
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: opgradering af cs 3+

Indlæg af Søren »

PerR skrev: 24 jul 2018, 21:17Jeg har tilbudt at besøge Niels efter den 7. august, når jeg begynder på arbejde igen. Jeg arbejder meget tæt på Glostrup station og det er tæt på hvor Niels bor.
Det lyder rigtig godt, hvis I kan ordne det lokalt. Det er nu engang det bedste.

Sammenkobling af 2 CS3+:

1. Sæt dem i samme netværk.
2. Sæt den ene til sekundær enhed (den vil herefter genstarte)

Færdig! Vær glad og kør tog. :-)

Hvis netværket har forbindelse til internettet, så vil den uopdaterede CS3 tilbyde sin opdatering. Så er det nemt lige at trykke på knappen i samme hug.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Besvar