sporplan

Præsenter din modeljernbane, dit nyeste diorama eller nyeste skud på samlingen. Husk at bruge billeder, så vi alle kan nyde det.
budservice
Trafikelev
Indlæg: 7
Tilmeldt: 17 aug 2018, 11:51
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: sporplan

Indlæg af budservice »

esben2009 skrev: 18 aug 2018, 16:22 Forslaget til dig må hellere korrigeres da bunden af drejeskiven vil kollidere med dine tog i helixen. Drejeskiven er derfor flyttet så den ligger over center i helixen.

Alternativt kan man også bytte rundt på områderne kulminen og helixen. Det afhænger også af hvilken side du vil stå og betjene banen fra. Her tænker jeg på at det måske ikke er så sjovt at betragte remisen bagfra, og gå glip af at se togene køre ind og ud af remisen.
Hvor stor er planen den skal ligge på
Kan du sende filen til min mail claus@stabell-budservice.dk
esben2009
Ledvogter
Indlæg: 165
Tilmeldt: 23 maj 2015, 18:42
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: C-skinner

Re: sporplan

Indlæg af esben2009 »

Her er filen. Bemærk at denne stykliste indeholder 1 omgang i helixen, hvor du bør have en ekstra omgang med sådan at du får en ordentlig højdeforskel til skyggebanegården.

Banen måler 370, og den ende hvor helixen indgår måler den 170 på den anden led. Selve helixen har målene 100 x 120.

@Klaus
Jeg tænker en 3% stigning/fald, og her kan en halv omgang i helixen kun supplere med få centimeter. Men ved at påbegynde faldet ved området indkørsel/udkørsel har man 2 meter bane som alene henter de første 6 cm.
Vedhæftede filer
Forslag til bane version 2.scarm
(44.64 KiB) Downloadet 216 gange
budservice
Trafikelev
Indlæg: 7
Tilmeldt: 17 aug 2018, 11:51
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: sporplan

Indlæg af budservice »

jeg tak
Besvar