Der er flere billeder fra anlægget på link og en ny video på YouTube
Klaus har også en hjemmeside
Märklinanlæg hos Klaus.
-
- Godsforvalter
- Indlæg: 146
- Tilmeldt: 11 aug 2011, 20:36
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Kontakt:
-
- Trafikelev
- Indlæg: 24
- Tilmeldt: 12 aug 2011, 14:11
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Geografisk sted: Viby Jylland
- Kontakt:
Re: Märklinanlæg hos Klaus.
Tak for nogle dejlige billeder og en god video,med de lange træk fra hans anlæg!
MVH
Jimmy
MVH
Jimmy
MVH
Jimmy
Besøg min hjemmeside:
www.jimmyoldtimerstogside.dk
B og G Modeljernbaneklub:
http://www.bechers.dk/train/
Jimmy
Besøg min hjemmeside:
www.jimmyoldtimerstogside.dk
B og G Modeljernbaneklub:
http://www.bechers.dk/train/
-
- Lokomotivfører
- Indlæg: 5230
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Re: Märklinanlæg hos Klaus.
Hej Flemming
Det er en nice jernbane, hvad er ideen med tunellen? Den er lidt skæg synes jeg. :-) Kan du evt. få Klaus til at joine forum og fortælle om sit anlæg?f.ormstrup skrev:Der er flere billeder fra anlægget på link og en ny video på YouTube
Klaus har også en hjemmeside
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
-
- Godsforvalter
- Indlæg: 146
- Tilmeldt: 11 aug 2011, 20:36
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Kontakt:
Re: Märklinanlæg hos Klaus.
Hele anlægget er opbygget af moduler (de kan køre sammen med Vestjysk Modeljernbaneklubs moduler vha. et overgangsmodul) , der løber i den ene halvdel af en gang. Det er så forlænget så det bliver ca. 15 m langt ved at lave et hul ind i gavlværelset for enden af gangen. Her fylder anlægget foreløbig 2 af væggene. Det sidste loftsværelse er udnyttet til værksted.bahnfannet skrev:Hej Flemming
Det er en nice jernbane, hvad er ideen med tunellen? Den er lidt skæg synes jeg. :-) Kan du evt. få Klaus til at joine forum og fortælle om sit anlæg?
Anlægget er digitaliseret idet Märklins MFX og Motorola dekodere er udskiftet med Lenz og ESU (DCC) dekodere. Hele systemet styres styres ved hjælp af en Intelliboks og Märklins trådløse håndkontrol.
Alle signalerne på anlægget er hjemmebyggede med smd dioder, de påvirker pt. ikke kørslen, men der er planer om at signalerne skal computerstyres. På længere sigt vil der blive indført togstop så lokomotiverne ikke kan passere et signal der viser stop. Det grå rør der ses på mange af billederne skal forestille "storebæltstunnelen". Det fungerer samtidigt som forbindelse ned til en skjult banegård.
Banens opbygning:
Den overjordiske sporplan er meget enkel - en række enkeltsporede moduler mellem 2 stationer. I gavlværelset en vendesløjfe (grusgrav) i forlængelse af den "lille" station - i gangen en vendesløjfe (Industri, havn) i forlængelse af den store station. Fra denne er der forbindelse gennem "storebæltstunnelen" (paprør der kan fjernes hvis modulerne skal anvendes i anden sammenhæng) ned til en skjult banegård med 5 spor (alle med plads til "Herningværket bloktog" + et tilsvarende godstog) - trafikken er ensrettet gennem den underjordiske vendesløjfe, der befinder sig under den "store" station og havne/industri vendesløjfen.
Kort video der viser nogle moduler Klaus havde med i Horne (samkørsel med Vestjysk Modeljernbaneklub) og sidst men ikke mindst Hjemme hos Klaus en video fra august 2010 fra anlægget.