Kulsilo til vores havn

Præsenter din modeljernbane, dit nyeste diorama eller nyeste skud på samlingen. Husk at bruge billeder, så vi alle kan nyde det.
Besvar
bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1530
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Kulsilo til vores havn

Indlæg af bygger01 »

Baseret på en tegning jeg har fundet på FB, er der kommet den “bygning” ud af det …

E4C8B014-62FE-4D4C-8118-7D68C0EAA1D4.jpeg
Den vedhæftede fil 3633AB1A-33C9-4C64-8754-7A1DE1216D18.jpeg er ikke længere tilgængelig

Den anden side er ikke vist, da de tre slisker er til maling.

Ups. Så kom et billede med af en Roco MY med, der er ved at blive solgt, og nu ved jeg ikke hvordan den kan fjernes, men ved hjælp af Søren, så er det væk !

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Kulsilo til vores havn

Indlæg af Søren »

Når du redigerer dit indlæg, så vælger du "vedhæftede filer" i bunden og slet.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Niels
Godsforvalter
Indlæg: 114
Tilmeldt: 26 maj 2016, 21:48
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Kulsilo til vores havn

Indlæg af Niels »

Hej Jørgen,
Flot lavet! Modellen ser passende slidt og vejrbidt ud. Jeg antager vi befinder os i epoke III. Skal den evt. stå sammen med en havnekran og kuloplag?

Mvh
Niels

www.NIELS-MODELTOG.dk
Dansk epoke IVb. CS3, MS2 & Traincontroller.
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Kulsilo til vores havn

Indlæg af Søren »

Flot model.

Må vi se hvordan det ser ud, når den er på sin plads på anlægget?

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1530
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: Kulsilo til vores havn

Indlæg af bygger01 »

Til de to sidste herrer kan det oplyses, at det bliver med en kulkran a'la Mariager som centrum.

Da jeg vil lave det på min arbejdsbord, så er der lavet en skitse af det mulige areal og så arbejde ud fra det.

Tanken var skinnestumper - som de lodrette - men det ender med noget Evergreen i I profil med sveller imellem ( udskåret og malet af rørepinde, der er "hugget" hos McDonald og den slags steder ).

Det hele bliver lavet på et 3mm plastunderlag med et par mindre bygninger og en port

  • Der skal være en "tønde" afdeling til udmåling af kul/koks i sække til de private kunder ( mon jeg kan finde et billede, men ellers er den hukommelse )

  • Forskellige størrelser kul

  • Der vil være beton i bunden, der bliver patineret med sprittuscher, der får pigmenterne til at løbe

Kranen er næsten samlet ( købt som byggesæt fra Kalundborg ), men da den er for følsom, bliver den først installeret senere ...

Mere følger senere, da der er tid igen, da 4 print ( fra Litra.dk med nogle små IR'er ) til at styre fire overgange på vores havn & industri tilknyttet Vamdrup ( har fået dette navn, da jeg arvede bl.a. dette skilt fra en væver på ege inden han døde ) ............

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

Besvar