Så er der nye maskiner på maskindepotet eller parowozowni.
: 01 jul 2013, 20:59
Så er der nye maskiner på maskindepotet eller parowozowni.
Nu er der kommet 5 Polske PKP SM42 diesel ranger maskiner til samlingen, samt en SP42, SP42 er samme maskine men med Dampvarmekedel.
En blå Cargo, SM42-678
En mørkegrøn SM42-1083
En rød Regionalna, SM42-593
Nu 24/8- 2013 !
En Lysegrøn SM42-865
En Blå Intercity, SM42-563
En Lysegrøn, SP42-071. Bag førerrumet ses udstødningen for Varmekedlen.
Fine modeller købt i Polen produceret af PIKO i Expert udgave til det Polske marked.
SM42 er en dieselelektrisk maskine med 4 aksler, 74 ton, 800 HK.
Bygget i Polen fra 1963 til 1993 i kun et antal på: 2125 stk.
Kører super, med 8 pin dekoder, jeg har ombygget dem så jeg kan slukke de røde sluttere op mod stammen, bruger ESU Lokpilot 4.0.
Jeg har set dem med både person og godstog, sågar som forspand for små Damplok trukne persontog, Fra Wolzstyn til Poznan der i dag osse som i Danmark skal holde en strammere køreplan.
Dette betyder togstørrelser på max to personvogne.
Mvh. Togsøn.
Nu er der kommet 5 Polske PKP SM42 diesel ranger maskiner til samlingen, samt en SP42, SP42 er samme maskine men med Dampvarmekedel.
En blå Cargo, SM42-678
En mørkegrøn SM42-1083
En rød Regionalna, SM42-593
Nu 24/8- 2013 !
En Lysegrøn SM42-865
En Blå Intercity, SM42-563
En Lysegrøn, SP42-071. Bag førerrumet ses udstødningen for Varmekedlen.
Fine modeller købt i Polen produceret af PIKO i Expert udgave til det Polske marked.
SM42 er en dieselelektrisk maskine med 4 aksler, 74 ton, 800 HK.
Bygget i Polen fra 1963 til 1993 i kun et antal på: 2125 stk.
Kører super, med 8 pin dekoder, jeg har ombygget dem så jeg kan slukke de røde sluttere op mod stammen, bruger ESU Lokpilot 4.0.
Jeg har set dem med både person og godstog, sågar som forspand for små Damplok trukne persontog, Fra Wolzstyn til Poznan der i dag osse som i Danmark skal holde en strammere køreplan.
Dette betyder togstørrelser på max to personvogne.
Mvh. Togsøn.