Roco MZ, røde sluttere slukkes mod Togstammen

Præsenter din modeljernbane, dit nyeste diorama eller nyeste skud på samlingen. Husk at bruge billeder, så vi alle kan nyde det.
Besvar
Togsøn
Stationsbetjent
Indlæg: 39
Tilmeldt: 30 jun 2013, 14:28
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Peco Code 100

Roco MZ, røde sluttere slukkes mod Togstammen

Indlæg af Togsøn »

Hej.

Som jeg skrev tidligere er jeg søn af en lokomotivfører, i dag er han pensioneret og "leger" kun med tog, men som han siger skal de være realistiske, derfor har jeg på hans opfordring ændret alt det fabriks materiel vi har til at de røde sluttere kan slukkes op mod togstammen.

Forøvrigt har han skrevet en bog om virkeligheden: Et liv på Maskinen.

Her følger ombygningen af Roco MZ, denne udgave er med Roco standard loksound lyddekoder.

Som det ses har jeg brudt et par printbaner og loddet grøn aux1 og aux2 violet på printbanerne bag ved den afbrudte printbane, ved at kradse lakken af printbanen så kobberet kom frem.

Så er det at programere så kun de røde sluttere kan lyse når det respektive førerrum går bagerst, var fordi MZ skal kunne bruges til styrevognskørsel med Bns og kun skifte lys i den ene ende.

Billeder kommer her:

Mvh.

Glemte lidt cv programering:

Her Lokpilot V3.0

Førerrum 1 lys.

F1 frem: CV 147:1
F1 baglens CV 150:4

Førerrum 2 lys.

F2 frem: CV 153:8
F2 baglens: CV 156:2

Så her Lokpilot V4.0

Husk cv 32:2

Førerrum 1 lys.

F1 frem: CV 362:1
F1 baglens CV 372:4

Førerrum 2 lys.

F2 frem: CV 394:8
F2 baglens: CV 410:2

Mit Lenz system kan desværre kun programmere op til 255, men der findes en løsning:

cv 96 skal sættes til hundrederne
cv 97 til tiere og enere
cv 99 til cv værdi

Altså den sidste cv 410:2

Det er så
cv 96: 4
cv 97: 10
cv99: 2

Håber det er forståeligt.

Mvh. Togsøn.
Vedhæftede filer
Her manglede Aux2, så jeg fandt den !
Her manglede Aux2, så jeg fandt den !
Se printbaner brudt og Aux1 grøn og aux2 violet er loddet på bagsiden af bruddet på printbanen
Se printbaner brudt og Aux1 grøn og aux2 violet er loddet på bagsiden af bruddet på printbanen
Besvar