En togtur

Præsenter din modeljernbane, dit nyeste diorama eller nyeste skud på samlingen. Husk at bruge billeder, så vi alle kan nyde det.
Besvar
NorthernWindRR
Trafikelev
Indlæg: 10
Tilmeldt: 05 dec 2013, 16:08
Digital: Nej
Scale: H0 - 2-rail

En togtur

Indlæg af NorthernWindRR »

Hej Alle

Et lille overblik over anlægget, desværre r musikken ikke mit eget, det skal jeg nok rette på næste gang jeg laver en video.
God Jul!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gFh2W-ZiTrg[/youtube]

Yep! Jeg r analog, så jeg håber at i smider den i jeres browser & ser den. ;)

O
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: En togtur

Indlæg af Søren »

Dejlig rolig strækning. :-) Jeg kan godt lide, at du ikke har plastret det hele til med sporskifter. I øvrigt farverig bro. :-)

Hvilken tidsperiode bygger du? Det meste materiale ser ud til at være tysk, så bliver jeg jo lidt interesseret. :-)

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1530
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: En togtur

Indlæg af bygger01 »

Hvor mange rum er banen i ?

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

NorthernWindRR
Trafikelev
Indlæg: 10
Tilmeldt: 05 dec 2013, 16:08
Digital: Nej
Scale: H0 - 2-rail

Re: En togtur

Indlæg af NorthernWindRR »

Hej!

Har ingen speciel tidspriode, jeg har mest damp. Sammensætter stammerne, som det falder mig ind. Jeg blander gerne amerikansk med europæisk. R nu faldet for elektrikker, så r der endnu et projekt; køreledninger.
Det r 2 sammenlagte stuer, ialt 8x4m.
Ja, minimalisme r at foretrække, i min verden, der r selvfølgelig &så den fordel at der r mindre at vedligeholde.
Jeg har valgt temaet de fire årstider.
Al belysning vil kun blive den der nu dukker op på banen, ingen spots,lystofrør eller anden, kun det naturlige lysindfald.

O
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: En togtur

Indlæg af moppe »

NorthernWindRR skrev:Yep! Jeg r analog, så jeg håber at i smider den i jeres browser & ser den. ;)
... et fedt anlæg. Jeg syntes alt for mange anlæg bliver bygget dobbeltsporet. Og så har du bare nogle lange rimeligt bløde kurver over det hele. Det eneste der springer mig i øjnene er de store broer du har lavet. Det er mesterligt håndværk, men måske ikke helt passende i alle tidsaldre.

Jeg kan også se at du er meget "akkuratisk" som min kone vil sige. Afstanden mellem skruerne der holder pladerne sammen er helt ens.

Og så kører du stile og roligt - det kan jeg også godt lide.....

Klaus
NorthernWindRR
Trafikelev
Indlæg: 10
Tilmeldt: 05 dec 2013, 16:08
Digital: Nej
Scale: H0 - 2-rail

Re: En togtur

Indlæg af NorthernWindRR »

Hej!

Tusinde tak! Broer r fedt! & dog holder de fleste broer jo over 100år, så selv Royal Albert, som r fra 1854, som r den med lys i,r en næsten skala korrekt størrelse, mangler 4cm, vil holde i alle tidsperioder.
De nederste var faktisk ikke nødvendige, men for illiutionen r det fedt. Det skal ses i natur, så hænger det sammen.
1000 skruer!!!!!!!!!!!!! Jeg var !?"#%#"" smadret efter jeg havde lavet det job. Først 1000 huller, så 1000 undersænkninger, så skruerne.
Jeg r ikke finmekaniker for ingenting.
Damn!!!!!!!!!!!!!!! :D
Ja, jeg gir dig ret, dobbeltsporet r totalt overvuderet, hvis man da ikke har 1000m2.
Jeg r enig i det med hastigheden, det r !"##¤%%&&/&% irriterende når man oplever et fedt anlæg & så har de lavet det om til højhastigheds kørsel. :(

Hvorfor jeg skrev den sidste linje, var, at jeg ikke vidste at den automatisk lagde et billed ind på siden, et direkte link.

Ja, jeg forblir analog. Trommer skal spilles live! 8-)

O
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: En togtur

Indlæg af Søren »

NorthernWindRR skrev:Hvorfor jeg skrev den sidste linje, var, at jeg ikke vidste at den automatisk lagde et billed ind på siden, et direkte link
Det sker heller ikke automatisk, men bliver rettet af en admin hvis det mangler. :-) Der er en "Youtube"-knap når du redigerer dit indlæg, her kan du blot trykke og angive linket til videoen, så kommer det automatisk ind på siden. Linket skal være det rigtige Youtube link, og ikke de forkortede links eller links med playlister osv.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Besvar