Diverse billeder fra mit diorama

Præsenter din modeljernbane, dit nyeste diorama eller nyeste skud på samlingen. Husk at bruge billeder, så vi alle kan nyde det.
Besvar
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Diverse billeder fra mit diorama

Indlæg af Søren »

Hep

Jeg tog lidt flere billeder på mit lille diorama. Det er et par af mine favoritlokomotiver. :-) Jeg synes det hjælper at proppe lidt træer foran baggrunden, så det er sværere at se hvor dioramaet slutter og baggrunden starter. Jeg synes illusionen er bedre med en god baggrund.
EVB 420-12
EVB 420-12
BR 203
BR 203
EVB 420-12
EVB 420-12
Her er et billede uden træer:
BR 232 - før jeg dryssede træer udover det hele
BR 232 - før jeg dryssede træer udover det hele

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

gmmz
Lokomotivfører
Indlæg: 1465
Tilmeldt: 09 aug 2011, 11:34
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Tillig
Geografisk sted: Stilling

Re: Diverse billeder fra mit diorama

Indlæg af gmmz »

fede billeder,
hjælper med en god baggrund i stedet for en hvid plade eller lignende
så bliver billedet ikke så sterilt
mvh
Søren Andersen

medlem af fremo,Fremodern, H0 2 skinne digital
Carsten B. Thomsen
Ledvogter
Indlæg: 165
Tilmeldt: 18 jul 2012, 12:30
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Tillig Elite og Roco Line
Geografisk sted: Frederikshavn

Re: Diverse billeder fra mit diorama

Indlæg af Carsten B. Thomsen »

bahnfannet skrev:Hep

Jeg tog lidt flere billeder på mit lille diorama. Det er et par af mine favoritlokomotiver. :-) Jeg synes det hjælper at proppe lidt træer foran baggrunden, så det er sværere at se hvor dioramaet slutter og baggrunden starter. Jeg synes illusionen er bedre med en god baggrund.
Det ser rigtig godt ud :-)
Havde det ikke været for klippestykket, så kunne man let forledes til at tro, at det drejede sig om et parti fra den dobbeltsporede del af Den Jyske Længdebane på strækningen gennem Rold Skov.

Det ville se godt ud med enten et træk svellevogne, fladvogne med skinnestrenge eller et stamme bestående af stoppemaskine, ballastfordeler, bagharpningsvogne og diverse mandskabsvogne efter den flotte BR 203 fra DB Netz Instandsetzung :-)
Med futlig hilsen
Carsten B. Thomsen

Medlem af Fremo, H0 2-skinne digital
Skott
Lokomotivfører
Indlæg: 307
Tilmeldt: 18 jan 2013, 18:09
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: peco code 75

Re: Diverse billeder fra mit diorama

Indlæg af Skott »

Ser rigtig godt ud. Giver en anderledes dybdevirkning på anlægget. Kunne se, at mange af de anlæg, der var udstillet i Bramdrupdam også gør noget lignende for at lette overgangen mellem anlæg og baggrund.
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Diverse billeder fra mit diorama

Indlæg af moppe »

Det ser jo godt ud, jeg har et par maskiner der gerne måtte "billedficeres" der :-)

Faktisk syntes jeg at billedet med Ludmillaen er bedst.

Dine træer har en meget mørk farve i forhold til dem i baggrunden og det gør (for mig) at de skiller sig ud. På første billede ser det også ud som om du har en smule skygge fra et af træerne ind på baggrunden. Måske nogle lidt mere åbne træer, med lysere løv ville gøre det endnu bedre?

Klaus
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Diverse billeder fra mit diorama

Indlæg af Søren »

moppe skrev:Dine træer har en meget mørk farve i forhold til dem i baggrunden og det gør (for mig) at de skiller sig ud. På første billede ser det også ud som om du har en smule skygge fra et af træerne ind på baggrunden. Måske nogle lidt mere åbne træer, med lysere løv ville gøre det endnu bedre?
Træer kommer jo i alle farver og afskygninger. Jeg synes ikke det er noget umiddelbart problem. Jeg er dog enig med dig i, at der kunne være lysere træer, men jeg vil blande dem med de andre. Jeg har dog ikke flere "stammer", så de lysere træer kommer på, når jeg engang får dem lavet.

Skyggerne fra træerne på baggrunden skyldes placeringen af lampen. Det kan man justere sig ud af. Jo tættere bevoksningen bagved er, jo mindre udtalt er problemet. Work in progress.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Besvar