Roco Geoline

Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
moff
Stationsbetjent
Indlæg: 39
Tilmeldt: 04 feb 2017, 10:19
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Roco Geoline

Indlæg af moff »

Hej :)

Ja min kæreste og jeg er jo lige startet på det her modeljernbane sjov og må indrømme at vi er fanget ;)
Jeg er startet op på et Roco startssæt med Geoline skinner og syntes det er helt fint,ok lige ind til jeg skulle lave mig en bane (leger med Scarm) ved ikke om det er mig der er total dårlig til at lave baner eller er det svært at få de der Geoline skinner til at passe sammen i grader og den slags :?:
Lige en anden ting som jeg opdagede var da jeg fik nogle Geoline skinner af en kammerat :) det var (ca 7-8 år gamle) at plastik ballasten var total skør det betød at når jeg ville samle dem sprang plastikken i 1000 stumper :shock:

Ville det være fornuftigt af mig at vælge nogle andre skinne typer ?? er det nemmere med skinner uden ballast ??

Mvh den lidt frustreret :)
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5229
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Roco Geoline

Indlæg af Søren »

Med skinner uden ballast kan du vælge flexskinner. Her kan du forme dit spor som du har lyst. Det giver god frihed, men kan være lidt udfordrende for begynderen.

Af skinner med ballast vil jeg anbefale Trix C sporet. Samme koncept som Roco Geoline, men noget nemmere at have med at gøre og det går ikke i stykker.

Se evt. min artikel om emnet: http://railway.zone/post/get-to-know-the-trix-c-track

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

moff
Stationsbetjent
Indlæg: 39
Tilmeldt: 04 feb 2017, 10:19
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: Roco Geoline

Indlæg af moff »

Kan jeg bruge Z21 og min håndholdt Multimous til trix c ??
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Roco Geoline

Indlæg af moppe »

Ja.

Klaus
moff
Stationsbetjent
Indlæg: 39
Tilmeldt: 04 feb 2017, 10:19
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: Roco Geoline

Indlæg af moff »

Trix c er det samme type som marklings c skinne ??
ptmadsen
Godsforvalter
Indlæg: 132
Tilmeldt: 12 aug 2011, 21:23
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Haderslev

Re: Roco Geoline

Indlæg af ptmadsen »

Trix C skinner er 2 skinne system , lige som dine Geoline. Maerklin C skinner er 3 skinne system = med midterleder.

Venlig hilsen
Peter Madsen

Venlig hilsen
Peter Madsen

https://petermsgarage.blogspot.com/

Fiona
Trafikelev
Indlæg: 21
Tilmeldt: 14 aug 2011, 17:02
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail

Re: Roco Geoline

Indlæg af Fiona »

Hvis man er til spor med ballast, er det værd at bemærke, at Roco i år igen kommer med Rocoline med ballast. Det er en blød gummiagtig ballast, der også er meget lyddæmpende.
Venlig Hilsen

Jørgen
bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1530
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: Roco Geoline

Indlæg af bygger01 »

Når man køber den slags "plastik" skinner, skal man have tiltro til producent, for hvis denne spare nogle få procent af produktionsomkostninger på antiældnings tilsætning, så ender det med støv eller meget sprød plastik efter nogle år ........

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

moff
Stationsbetjent
Indlæg: 39
Tilmeldt: 04 feb 2017, 10:19
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: Roco Geoline

Indlæg af moff »

man kan jo bare være lidt overrasket over at så et stort firma laver skinner i den type plast :?:

Søren hvor køber du dine Trix c skinner ?? :)
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Roco Geoline

Indlæg af moppe »

bygger01 skrev: 04 feb 2017, 21:36 Når man køber den slags "plastik" skinner, skal man have tiltro til producent, for hvis denne spare nogle få procent af produktionsomkostninger på antiældnings tilsætning, så ender det med støv eller meget sprød plastik efter nogle år ........
Det bedste er så at begge nævnte producenter (Roco og Märklin/Trix) ikke har haft de problemer i mange år.
Jeg har selv Roco Line med "gummiballast" fra 2001 og knægten har GeoLine fra 2015. GeoLine har (så vidt jeg ved) aldrig haft problemer med sprød plast.

Klaus
Besvar