Märklin agent i Danmark?

Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
Besvar
vectra
Stationsforstander
Indlæg: 78
Tilmeldt: 15 maj 2015, 11:45
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin M
Geografisk sted: Tisvildeleje

Märklin agent i Danmark?

Indlæg af vectra »

Hej Baneforummer.
Er der nogen blandt jer, der kender navn og/eller mail til Märklins agent i Danmark.
Jeg har et problem, som kræver indblanding fra ham/dem.

Sagen er den, at jeg for mere end 9 måneder siden (07.02.2017) indleverede et lokomotiv (36242 BR 24) til garantireparation hos Nettog ApS.
Lokomotivet er et MHI lokomotiv og som sådan dækket af 5 års garanti. Jeg har fået en kvittering på indleveringen og har med jævne mellemrum spurgt til fremdriften. Nettogs standard svar har hver gang været ("jamen, det tager altid meget lang tid hos M. Der er ikke styr på ret meget ... ect:").
Seneste svar for et par måneder siden var "Nu har M skiftet direktør på reparations afdelingen, så nu kommer der styr på sagerne".

Som I næsten kan forstå er der stadig ikke noget svar.
Senest har jeg kontaktet Märklin direkte, som desværre ikke kan hjælpe mig uden et reparationsnummer, som Nettog af en eller anden grund ikke kan finde eller vil udlevere.
Hvad gør jeg?
Märklins agent må vel kunne gå "bagom" systemet og finde mit lokomotiv!

Jeg er efterhånden meget utålmodig og til dels rådvild, så HJÆLP please med gode ideer til hvordan jeg kommer videre.

Vh vectra
(Torben E)
Marklin4me
Godsforvalter
Indlæg: 100
Tilmeldt: 19 jan 2015, 17:49
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C + M
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Kontakt:

Re: Märklin agent i Danmark?

Indlæg af Marklin4me »

Hej Torben,

En kedelig sag, som jeg håber du får løst. :shock:

Jeg vil forslå at du skriver direkte til Märklin og vedlægger en kopi af din indleveringsseddel fra forretningen.
Du skal forklare omstændighederne, omend jeg ikke umiddelbart er af den overbevisning, at Märklin kan hjælpe dig.
I min optik er dette en sag mellem dig og den pågældende forhandler. :oops:

Jeg vil også fremsende det samme brev til forhandleren og vedlægge kopi af din indleveringsseddel. I brevet vil jeg gøre gældende, at du beder om at få udleveret det defekte tog. Repareret eller ej. Finde en anden forhandler og sende det til reparation fra den nye forhandler.

Tror ikke at en agent fra Märklin kan gøre så meget.

Bedste toghilsner

Ulrik
De bedste toghilsner

Ulrik
Medlem af MJK Nordbanen, Mist-Zealand
vectra
Stationsforstander
Indlæg: 78
Tilmeldt: 15 maj 2015, 11:45
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin M
Geografisk sted: Tisvildeleje

Re: Märklin agent i Danmark?

Indlæg af vectra »

Hej Ulrik,,
Tak for dit svar og dine konstruktive forslag.
Jeg har fået en kontakt til Märklin direkte, som jeg prøver først. Hvis det ikke hjælper, vil jeg benytte dit forslag.
Det er den 'tunge' vej og jeg håber ikke det bliver nødvendigt.

Venligst
Torben E.
fjorbak
Stationsbetjent
Indlæg: 38
Tilmeldt: 08 mar 2012, 06:05
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail

Re: Märklin agent i Danmark?

Indlæg af fjorbak »

Hej Torben
Jeg syntes du lige skal lade folk arbejde, det var i går jeg gav dig navnet på Claus, og der er ingen der bare lige siger Torben vi har kun ventet på dig, sagen er at du ikke har kunnet fremvise en kvittering på at du har indleveret noget da du har smidt din seddel væk som også er arbejds nr hos Märklin. Så i stedet for at hænge din forhandler ud, han ringer ikke hverdag for at høre om din maskine er færdig.

Jeg med giver dig at der er gået lang tid, men som købelov og alle garantier forskriver kan forhandleren forsøge at få delen ordnet og i dit tilfælde er det Märklin der skal lave det.

med venlig hilsen
Jan Fjorbak
ErikL
Lokomotivfører
Indlæg: 520
Tilmeldt: 12 feb 2015, 19:45
Digital: Ja
Scale: N
Skinnesystem: Minitrix

Re: Märklin agent i Danmark?

Indlæg af ErikL »

Hej

Ville være lidt skarp på at få min forhandler til at hjælpe, han har vel mulighed for at finde den manglende information.

Pågældende forhandler har jeg dog haft mit med, og det var at skaffe min kvitering på mit køb. Det tog 3 måneder.

Har fået repareret mit ved Trix tog tid men fik fin behandling. Sendte direkte.

Mvh Erik
-----------------------------
Mini TRIX
Z21 + Digikeijs tilbagemeldinger mm. Qdecoder til signaler.
TrainController Gold

Besvar