AC til DC
-
- Lokomotivfører
- Indlæg: 236
- Tilmeldt: 06 jan 2018, 10:45
- Digital: Nej
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Trix-C
- Geografisk sted: Vandel
Re: AC til DC
Ups, jeg tager fejl, MZ kom med 20 cylinder detroit motor
-
- Lokomotivfører
- Indlæg: 4480
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Geografisk sted: Hammel
- Kontakt:
Re: AC til DC
Hej Knud
Du har ret.
567 fandtes ikke i 20 cylindrede udgaver. Det kom først med 645 (MZ III og IV).
Klaus
Du har ret.
567 fandtes ikke i 20 cylindrede udgaver. Det kom først med 645 (MZ III og IV).
Klaus
Mine sider: http://www.modelbaneeuropa.dk og http://www.moppe.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
Dette forum: http://www.baneforum.dk
-
- Lokomotivfører
- Indlæg: 236
- Tilmeldt: 06 jan 2018, 10:45
- Digital: Nej
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Trix-C
- Geografisk sted: Vandel
Re: AC til DC
Jeps Klaus.
My var med 12 og 16 cylindere Nogen fra B&W som blev skrottet, resten som blev bygget af Nohab er født med Detriot motor.
Tager jeg fejl?
My var med 12 og 16 cylindere Nogen fra B&W som blev skrottet, resten som blev bygget af Nohab er født med Detriot motor.
Tager jeg fejl?
-
- Lokomotivfører
- Indlæg: 236
- Tilmeldt: 06 jan 2018, 10:45
- Digital: Nej
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Trix-C
- Geografisk sted: Vandel
Re: AC til DC
Klaus.
Den 4. marts 1952 indgik DSB en kontrakt med NOHAB om levering af 4 stk. MY lokomotiver 1102-1104 samt en reservemotor. Lokomotiverne blev leveret i februar måned 1954, og blev så stor en succes, at DSB i årene 1955 - 1958 fik leveret endnu 40 stk. 1105-1144. Samtidig bestilte DSB ved Frichs A/S 2 stk MY 1201 og 1202 med en 1700 hk motor fra B og W. Disse to lokomotiver fik en kort levetid idet de ustandseligt var forfulgt af uheld og blev ophugget i 1971. Hvorimod MY og MX fra NOHAB kører den dag i dag. MY 1201 og 1202 var efter min mening DSB's flotteste dieselelektriske tog. Fra 1964-1965 anskaffede DSB yderligere 15 stk. MY.
Den 4. marts 1952 indgik DSB en kontrakt med NOHAB om levering af 4 stk. MY lokomotiver 1102-1104 samt en reservemotor. Lokomotiverne blev leveret i februar måned 1954, og blev så stor en succes, at DSB i årene 1955 - 1958 fik leveret endnu 40 stk. 1105-1144. Samtidig bestilte DSB ved Frichs A/S 2 stk MY 1201 og 1202 med en 1700 hk motor fra B og W. Disse to lokomotiver fik en kort levetid idet de ustandseligt var forfulgt af uheld og blev ophugget i 1971. Hvorimod MY og MX fra NOHAB kører den dag i dag. MY 1201 og 1202 var efter min mening DSB's flotteste dieselelektriske tog. Fra 1964-1965 anskaffede DSB yderligere 15 stk. MY.