Bane design - punkt til punkt

Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Bane design - punkt til punkt

Indlæg af moppe »

Fyrmester skrev:Det eneste lille "men" er, at jeg ikke lige kan se placeringen af den øverste banegård. Tænker du, at den skal stå på skråningen? Jeg tænker at stationerne skal være små "bjerg-banegårde, både øverst og nederst.
Glem skråning, det er kun fordi jeg ikke kan finde ud af at lave terrænhøjde. Der skal være en næsten lodret klippeside (du er vel i bjergene?). Øverste station laver du som enten tegnede bygninger på bagvæggen, eller yderst smalle bygninger. Du kan også trække det hele lidt ud fra bagvæggen, ved at ændre lidt på svinget på broen.

Som sagt, kun et oplæg...... her set oppefra i planlægningsprogrammet.
Fyrmester.jpg

Klaus
bjerg
Trafikelev
Indlæg: 4
Tilmeldt: 28 feb 2012, 11:32
Digital: Ja
Scale: N

Re: Bane design - punkt til punkt

Indlæg af bjerg »

Fyrmester skrev:Det eneste lille "men" er, at jeg ikke lige kan se placeringen af den øverste banegård. Tænker du, at den skal stå på skråningen? Jeg tænker at stationerne skal være små "bjerg-banegårde, både øverst og nederst.
undskyld mit spørgsmål, men når du skriver "banegård" eller "station", er det så ekspeditionsbygningen du tænker på?
Fyrmester
Stationsforstander
Indlæg: 59
Tilmeldt: 14 feb 2012, 13:18
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Gjerlev, Randers

Re: Bane design - punkt til punkt

Indlæg af Fyrmester »

bjerg skrev:
Fyrmester skrev:Det eneste lille "men" er, at jeg ikke lige kan se placeringen af den øverste banegård. Tænker du, at den skal stå på skråningen? Jeg tænker at stationerne skal være små "bjerg-banegårde, både øverst og nederst.
undskyld mit spørgsmål, men når du skriver "banegård" eller "station", er det så ekspeditionsbygningen du tænker på?
Det skal du da ikke undskylde :)

Jeg tænker ikke på nogen bestemt bygning endnu. Min bane kan ikke være så stor, så derfor er der ikke plads til en "kæmpe" banegård. Landskabet bliver alperne og derfor vil jeg kigge efter om der findes nogle "alpe-stationer". Lidt ala denne her, men den er måske lige lille nok...

http://www.haertle.de/modelleisenbahn/s ... ur+h0.html

Jeg har bestilt kataloger fra NOCH og FALLER, så må jeg se hvad der findes...
Hej,
Søren
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Bane design - punkt til punkt

Indlæg af moppe »

Fyrmester skrev:Jeg har bestilt kataloger fra NOCH og FALLER, så må jeg se hvad der findes...
Ellers kan du jo altid smide 80 kroner efter denne:
http://piko.de/produkt_db/check.php?pag ... 1&id=61820

Til prisen syntes jeg at den er fantastisk.


Klaus
bjerg
Trafikelev
Indlæg: 4
Tilmeldt: 28 feb 2012, 11:32
Digital: Ja
Scale: N

Re: Bane design - punkt til punkt

Indlæg af bjerg »

Fyrmester skrev:Jeg tænker ikke på nogen bestemt bygning endnu. Min bane kan ikke være så stor, så derfor er der ikke plads til en "kæmpe" banegård.
æh, det er bare fordi "station" og "banegård" for mig er det hele inkl. spor, sikringsanlæg, alle bygninger mm.
men nu ved jeg at du mener ekspeditionsbygning eller hovedbygning. takker.
Besvar