Märklin CS1

Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
Besvar
MichaelRusbjerg
Trafikelev
Indlæg: 11
Tilmeldt: 13 mar 2018, 18:52
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Märklin CS1

Indlæg af MichaelRusbjerg »

Kære alle

Er der nogen udfordringer med at købe en brugt Märklin CS1 der er opdateret og hvis jeg køber nye loko/signaler m.v. fra Märklin, man kan vel stadig tilføje og kode dem?
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5229
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Märklin CS1

Indlæg af Søren »

Hej Michael

Det kan du godt, sådan da. Du kan ikke benytte mere end 16 funktioner med mfx. Bemærk desuden at implementationen af mfx på CS 1 efterlader meget at ønske. Den er både fejlbehæftet og langsom. Disse problemer har du ikke med nyere Märklin-centraler (CS 2 og CS 3).

Hvis din CS 1'er er opdateret med Märklin software kan du ikke benytte DCC. Hvis det er en "ESU Reloaded" så kan den godt tale DCC - til gengæld kan du ikke regne med kompatibilitet med fremtidige Märklin Digital komponenter.

Hvad skal du betale for den CS 1?

Brugte Central Station 2 er efterhånden nede omkring 1800 - 2000 kr. Det er et MEGET BEDRE valg end gamle CS 1. Jeg skal være ærlig og sige, at personligt havde jeg ikke købt en brugt CS 1. Når det skal være brugt, så var jeg hellere gået efter en brugt CS 2. Der er mange brugte CS 2 på markedet, da flere er skiftet til CS 3.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Märklin CS1

Indlæg af moppe »

Hej Michael

Skal jeg være helt ærlig, så vil jeg sige at med mindre jeg stort set får den forærende, så ville jeg gå udenom.
En brugt CS2 giver så meget mere, alene farveskærm er en verden til forskel.

Og igen helt ærligt, så ville jeg spare pengene sammen til en CS3, det er her fremtiden er, det er her udviklingen sker og det er den der ikke bliver "gammel" i løbet af de næste 3-4 år.


Klaus
MichaelRusbjerg
Trafikelev
Indlæg: 11
Tilmeldt: 13 mar 2018, 18:52
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: Märklin CS1

Indlæg af MichaelRusbjerg »

Jeg har givet en tusse for den, og ja jeg ved at samle sammen til en CS3. Dette er bare til lidt start...
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5229
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Märklin CS1

Indlæg af Søren »

Ved du om det er en ESU reloaded eller hvilken version af Märklin softwaren den har?

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

MichaelRusbjerg
Trafikelev
Indlæg: 11
Tilmeldt: 13 mar 2018, 18:52
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: Märklin CS1

Indlæg af MichaelRusbjerg »

Hej Søren, ja det er den.
Besvar