CS3+ vs. Z21

Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
ErikL
Lokomotivfører
Indlæg: 520
Tilmeldt: 12 feb 2015, 19:45
Digital: Ja
Scale: N
Skinnesystem: Minitrix

Re: CS3+ vs. Z21

Indlæg af ErikL »

Hvis du går CS3 vejen så gå all inn på maerklin, så er der single point of brok hvis det ikke virker


Ellers er S88 nok vejen, jeg bruger Digikjes og virker fint.

Mvh Erik
-----------------------------
Mini TRIX
Z21 + Digikeijs tilbagemeldinger mm. Qdecoder til signaler.
TrainController Gold

moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: CS3+ vs. Z21

Indlæg af moppe »

Rothar skrev: 19 aug 2018, 12:56 Jo tak, Nu tænket jeg lidt på de her tilbagemelding moduler, hvilke skal man vælge? hvad er godt og skidt, for ikke at sige prismæssigt er der store forskelle?
Det kommer stærkt an på, hvilke krav du har til dine moduler og hvilken central de skal sluttes til
Lige nu har jeg Z21 med Z21 Detector feedback moduler, som har RailCom. Det syntes jeg er yderst fedt og vil ikke vælge andre.

Du kan se lidt om dem her: viewtopic.php?f=6&t=2751&p=16351


Klaus
Rothar
Stationsforstander
Indlæg: 53
Tilmeldt: 12 dec 2017, 17:03
Digital: Ja
Skinnesystem: 2 skinner

Re: CS3+ vs. Z21

Indlæg af Rothar »

Men har jeg forstået det korrekt, at CS3 ikke kræver yderligere software for at kunne gøre det, eller er jeg forkert på den?
Z21 kræver jo også dyrt software for at kunne gøre det samme? samt alt det hardware.

Hvis jeg tager fejl så ret mig.

Mange tak for forklaringer.
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: CS3+ vs. Z21

Indlæg af Søren »

Rothar skrev: 19 aug 2018, 17:08Men har jeg forstået det korrekt, at CS3 ikke kræver yderligere software for at kunne gøre det, eller er jeg forkert på den?
Jeg er ikke helt sikker på, hvilket indlæg du svarer på, men CS3 kræver ikke yderligere software for at kunne lave automatik. Det ligger indbygget i systemet.

Jeg er enig med Erik, at du skal gå med det som producenten for din central tilbyder. I tilfældet af CS3, så vil følgende være en god start:

1 x CS3 Plus (60216) (https://www.maerklin.de/de/produkte/det ... cle/60216/)
1 x S88 DC (60882) (https://www.maerklin.de/de/produkte/det ... cle/60882/)
x antal sporskifte motorer og dekodere til dine sporskifter (mulighederne afhænger af fabrikat af skinner)

Så er du i gang med automatik og tilbagemelding til 2-skinne drift. Du kan med de 2 ting bygge det samme automatik, som du så i videoen længere tilbage i tråden.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Rothar
Stationsforstander
Indlæg: 53
Tilmeldt: 12 dec 2017, 17:03
Digital: Ja
Skinnesystem: 2 skinner

Re: CS3+ vs. Z21

Indlæg af Rothar »

Jeg mener.
Roco z21 = kræver computer, software for at kunne det samme som en cs3.
Märklin cs3 plus= ingenting

Begge kræver tilbagegangsmoduler.
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: CS3+ vs. Z21

Indlæg af Søren »

Rothar skrev: 19 aug 2018, 17:53 Roco z21 = kræver computer, software for at kunne det samme som en cs3.
Märklin cs3 plus= ingenting

Begge kræver tilbagegangsmoduler.
Korrekt! :-)

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Rothar
Stationsforstander
Indlæg: 53
Tilmeldt: 12 dec 2017, 17:03
Digital: Ja
Skinnesystem: 2 skinner

Re: CS3+ vs. Z21

Indlæg af Rothar »

Så hjalp alle deforklaringer da lidt.
Rothar
Stationsforstander
Indlæg: 53
Tilmeldt: 12 dec 2017, 17:03
Digital: Ja
Skinnesystem: 2 skinner

Re: CS3+ vs. Z21

Indlæg af Rothar »

Efter at have tænkt over de ting, samt fundet lidt priser osv, er jeg stærkt motiveret for cs3 plus, og skal derfor have solgt min z21 (sorte boks). Tror jeg faldt lidt for den før den kom ud egentlig, har også fundet en god pris fo den.
Peters H0 World
Trafikelev
Indlæg: 11
Tilmeldt: 03 mar 2019, 09:58
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: CS3+ vs. Z21

Indlæg af Peters H0 World »

Der nævnes et sted at iTrain koster 299 euro. Det er prisen for den fuldeversion. De fleste vil kunne klare sig med den version till 179 euro. Og den lille version til 99 euro kan vel det samme som CS3(?) - hvor der så også lader til at være flere muligheder end CS3'eren har.
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: CS3+ vs. Z21

Indlæg af Søren »

Peters H0 World skrev: 03 mar 2019, 10:55Der nævnes et sted at iTrain koster 299 euro. Det er prisen for den fuldeversion. De fleste vil kunne klare sig med den version till 179 euro.
Ja, hvis man kan undvære muligheden for at programmere sine dekodere.
Peters H0 World skrev: 03 mar 2019, 10:55 Og den lille version til 99 euro kan vel det samme som CS3(?) - hvor der så også lader til at være flere muligheder end CS3'eren har.
Du undervurderer fuldstændig hvad CS3'eren kan. Her er sammenligningsskemaet mellem versionerne iTrain. Jeg har markeret med gult, de ting du også får med CS3.
itrain_vs_cs3.png
Med til det skal siges, at iTrain har flere muligheder for "automatisk kørsel" end CS3, og at det er meget forskelligt fra system til system, hvad der forstås ved "automatisk kørsel". CS3 kan levere fin automatisk kørsel hvis anlægget er bygget efter det - præcis som anlægget skal være bygget efter iTrain og dens muligheder - hvis man benytter den.

"Unlimited" (ubegrænset) antal tog, tilbehør, feedback osv. er hos iTrain, som hos CS3, begrænset af digitalsystemet (DCC, MM eller mfx).

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Besvar