Arbejde på sporplan

Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
Besvar
Rothar
Stationsforstander
Indlæg: 53
Tilmeldt: 12 dec 2017, 17:03
Digital: Ja
Skinnesystem: 2 skinner

Arbejde på sporplan

Indlæg af Rothar »

Så er jeg started på sporplan efter et ½ med et midlertidigt setup.
Nu forholder det sig sådan, at jeg lidt i vildlede gav op sidste gang pågrund af fejl i anyrail.
jeg arbejder ud fra et 2 layers, altså 2 etager, med Roco Geoline, kan være valget af skinner er dumt.

Men nu tilbage til problemet, jeg har geninstalleret anyrail og prøvet igen, og fejlede igen :(.
Nu vil jeg så høre om der en flink og venlig sjæl der kan komme med en plan der kan hjælpe lidt.
Mine mål er 3.40m og 2.80m

Nu leder jeg kun efter en mulig plan, da jeg har ledt totalt meget på nettet og ikke fundet noget der virkelig er indenfor mine rammer.
esben2009
Ledvogter
Indlæg: 165
Tilmeldt: 23 maj 2015, 18:42
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: C-skinner

Re: Arbejde på sporplan

Indlæg af esben2009 »

Der er en aktuel serie i Märklin magazin omkring et hestesko formet anlæg med målene 355x270 og som snildt vil kunne tilpasses dine mål.

Artikelserien begynder i hæfte 6/2017 og følger i de efterfølgende tre hæfter. Desværre har jeg ikke kunnet finde et brugbart format på nettet som jeg kan uploade her. Men hvis du finder frem til sporplaner på maerklin.de kan du hæfte 6/2017 på side 30 finde sporplanen.

Hvis du vil se mere må du nok have fat i bladene som er fulde af beskrivelser og billeder ;)
Rothar
Stationsforstander
Indlæg: 53
Tilmeldt: 12 dec 2017, 17:03
Digital: Ja
Skinnesystem: 2 skinner

Re: Arbejde på sporplan

Indlæg af Rothar »

Så må man jo få fat i sådanne blade.
Mogens
Lokomotivfører
Indlæg: 281
Tilmeldt: 16 dec 2017, 21:21
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: DK 2665 Vallensbæk Strand

Re: Arbejde på sporplan

Indlæg af Mogens »

Du behøver Ikke at skulle købe nævnte blade, du kan maerklins hjemmeside skrive maerklin magazin i søgefeltet. Herefter kan du under download finde div sporplaner, opdelt i datoorden.

Med venlig hilsen
Mogens

Kører Märklin. CS3+ og Cs2, tysk materiel, enkelte DK modeller.

Rothar
Stationsforstander
Indlæg: 53
Tilmeldt: 12 dec 2017, 17:03
Digital: Ja
Skinnesystem: 2 skinner

Re: Arbejde på sporplan

Indlæg af Rothar »

Først af alt tak for tilbage melding, det hjalp en del.

Nu tænker jeg bedste materiale at bygge skinnene på, må vel være krydsfinere? jeg tænker 6-8mm?
Marklin4me
Godsforvalter
Indlæg: 100
Tilmeldt: 19 jan 2015, 17:49
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C + M
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Kontakt:

Re: Arbejde på sporplan

Indlæg af Marklin4me »

Hejsa,

Prøv at blive inspireret her : https://modeltog-guide.dk/guides/sporla ... g-traceer/
De bedste toghilsner

Ulrik
Medlem af MJK Nordbanen, Mist-Zealand
Besvar