Scarm

Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
Besvar
sandberg67
Stationsbetjent
Indlæg: 27
Tilmeldt: 08 jul 2018, 20:08
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: PIKO

Scarm

Indlæg af sandberg67 »

Hvis man har lavet et layout i HO i scarm kan man så ændre det til skala n uden at begynde forfra.
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5229
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Scarm

Indlæg af Søren »

Det kan du ikke. Årsag: Dit valgte skinnesystem er unikt for skala og producent. Scarm kan ikke konvertere det til en anden skala og producent.

Scarm er dog ligeglad med om du blander forskellige skalaer og skinnesystemer, så:

Du kan vælge et andet skinnesystem (anden producent)og bygge med det på samme plan som dit H0. Så kan du eftergøre H0 anlægget og slette H0 delen efterhånden som du får det "oversat".

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

ErikL
Lokomotivfører
Indlæg: 520
Tilmeldt: 12 feb 2015, 19:45
Digital: Ja
Scale: N
Skinnesystem: Minitrix

Re: Scarm

Indlæg af ErikL »

Ja Søren men da skinner ikke har den samme geometri så går der galt særlig i sporskifte og kryds.

Jeg har lige startet forfra ( i wintrack) for at få det korrekt fra H0 til N
Stort arbejde men så bliver det perfekt.

Mvh Erik
-----------------------------
Mini TRIX
Z21 + Digikeijs tilbagemeldinger mm. Qdecoder til signaler.
TrainController Gold

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5229
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Scarm

Indlæg af Søren »

I know, jeg fik måske ikke formuleret det helt optimalt. Jeg mente: Begynd at implementere din sporplan i dit spor N spor (underforstået: så godt som det nu lader sig oversætte fra det skinnesystem du kom fra). Du kan passende gøre det i samme Scarm fil, så du ikke skal sidde og skifte mellem to instanser af programmet. Når du er færdig med din H0 plan, kan du markere den og slette den. Så vil der kun være N planen tilbage.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Besvar