Pendultog og CS3

Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
JRA
Godsforvalter
Indlæg: 126
Tilmeldt: 01 jul 2017, 11:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Jyllinge

Pendultog og CS3

Indlæg af JRA »

Er der venligst nogen der kan hjælpe? :!:

Jeg er igang med at lærer at oprette hændelser i min CS3’ er og det er gået indtil jeg skulle oprette en hændelse i forhold til et pendultog med kontaktsport, hvor jeg modsat Marklins bog “Running trains digitally with CS3”, har valgt at benytte kontakt spor af typen 24994(med vippekontakt som jeg bl.a benytter i forbindelse med Spielewelt, som fungere fint!), istedet for 24995, men det fungere tilsyneladende ikke? :cry: -hjælp.? Og hvis det er fordi jeg benytter forkert kontaktspor -hvori består så forskellen? :o
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Pendultog og CS3

Indlæg af Søren »

Det er næppe fordi du benytter kontaktspor. Det er præcis samme koncept. Du må prøve at fortælle hvad du har gjort og hvad det er som ikke virker.

Se evt. her om at oprette et pendeltog:
http://railway.zone/post/creating-a-shu ... -station-3

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

JRA
Godsforvalter
Indlæg: 126
Tilmeldt: 01 jul 2017, 11:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Jyllinge

Re: Pendultog og CS3

Indlæg af JRA »

Hej Søren

Først tak for svar og jeg m heller ikke, at der var forskel, hvad enten jeg benyttede kontaktspor 24995 eller 24994?

Mht. Dit link kan jeg desværre ikke få det til at virke?

Jeg prøver at sende nogle billeder i forhold til en af mine kontaktskinner(K11), som jeg forsøger at definere i forhold til at oprette en pendulsstrækning og skriv venligst, hvis jeg skal bidrage med flere oplysninger?

Først et billede af banestrækningen:
C362ECF7-EBE0-4D5B-9074-D691171BD4FF.jpeg
Så et billede at opsætningen af k 11 i artikellisten:
958CFE2B-2E70-4F16-81A4-2AD602381B19.jpeg
Og så endelig hvordan k 11 ser ud, når jeg forsøger at lægge dette spor ind i en hændelse:
9BC310D9-2DC1-4FC3-BBBD-F5B42772E94F.jpeg
Håber at du kan få overblik? Og på forhånd tak for hjælpen

Mvh Jørgen
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Pendultog og CS3

Indlæg af Søren »

Hej Jørgen

Det er vores stavekontrol der har rettet linket. Den retter alle stavemåder af Märklin til det korrekte. Desværre for links, så bliver de også fanget - og det dutter ikke rigtig for en computer. Dette link virker: https://bit.ly/2P2QjhG (du kan se bort fra afsnittet om at isolere skinner, når du benytter vippekontakter). I afsnittet om at forbinde tilbagemeldingsmodulet skal du i stedet blot gøre som manualen beskriver for en vippekontakt.

Umiddelbart ser din opsætning rigtig ud, i hvert fald hvis du har en CS3 Plus. Har du sådan en?

Har du andre kontakter som virker?

Hvis ikke: Har du fortalt din CS3 hvor mange tilbagemeldingsmoduler du har i kæden? Det gør du under System -> GFP -> GFP3-1 og scrolle ned til S88 indstillingerne. Standardindstillingen er 5, så det burde ikke betyde noget. Med mindre: At det på et tidspunkt er blevet sat til 0.

Der er selvfølgelig også den mulighed at der er noget galt i forbindelserne mellem vippekontakten og tilbagemeldingsmodulet. Dem må du også gerne tjekke.

Sidst, men absolut ikke mindst, så er det vigtigt at tilbagemeldingsmodulet er forbundet med banens fælles retur (0/brun). Hvis den ikke er det, så virker det ikke. Det er nok blot at forbinde ét tilbagemeldingsmodul til fælles retur hvis du har flere i en kæde.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

JRA
Godsforvalter
Indlæg: 126
Tilmeldt: 01 jul 2017, 11:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Jyllinge

Re: Pendultog og CS3

Indlæg af JRA »

Hej Søren

Bare kort herfra: mange tak -jeg skal lige prøve de forskellige forslag af mht. checke div. indstillinger mm. og så vender jeg tilbage :)

Mvh Jørgen
JRA
Godsforvalter
Indlæg: 126
Tilmeldt: 01 jul 2017, 11:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Jyllinge

Re: Pendultog og CS3

Indlæg af JRA »

Og for god ordens skyld så virker alle kontakter til Spielewelt: 1-4 + 13-16 -så depoterne til sand, diesel, kul og vand er fungerende !

Mvh Jørgen
JRA
Godsforvalter
Indlæg: 126
Tilmeldt: 01 jul 2017, 11:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Jyllinge

Re: Pendultog og CS3

Indlæg af JRA »

Og jo: jeg er den lykkelig ejer af en CS3’ er :)
JRA
Godsforvalter
Indlæg: 126
Tilmeldt: 01 jul 2017, 11:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Jyllinge

Re: Pendultog og CS3

Indlæg af JRA »

Og foreløbig kun s88 modul som er forbundet korrekt -og rettelse det er en CS3+, som jeg har
JRA
Godsforvalter
Indlæg: 126
Tilmeldt: 01 jul 2017, 11:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Jyllinge

Re: Pendultog og CS3

Indlæg af JRA »

Hej igen Søren

Alle indstillinger(hvad jeg umiddelbart har kendskab til) er kontrolleret: alt er forbundet korrekt til min s88, som er forbundet med min CS3+ og alle depot kontaktsporene i forbindelse med Spielewelt fungerer korrekt :) -men lige meget hvilke kontaktspor af de øvrige jf mit skærmbillede, som jeg benytter, får jeg ikke mulighed for at indstille sporet jf sidste skærmbillede, som viser: ingen udløser og ingen styrekontakt??? Er også kontrolleret via dit link(som nu virkede), men som umiddelbart ej heller gav mig noget nyt i forhold til problemet. :?:

Det eneste, som afviger i opsætningen, er at hvert kontaktspor er defineret som to spor, da hvert spor har mulighed for kontakt ved både frem og tilbage kørsel. :!:

MvhJørgen :cry:
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Pendultog og CS3

Indlæg af Søren »

Hej Jørgen

Når det ikke virker, men de andre gør, så er der et eller andet gjort forkert. :-)

Det nemmeste er nok at få det til at virke isoleret fra anlægget først. Har du prøvet at tage en kontaktskinne, din CS3 og tilbagemeldingsmodul og så bygge et hurtigt setup på køkkenbordet der fungerer. Så kan det være du der opdager, hvad der gik galt på anlægget. Det er ofte en genvej til problemløsning.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Besvar