Banemand skrev: ↑05 feb 2019, 18:37
Men hvad er egentlig så idéen med, at man kan opsætte respons moduler i app'en? Er det kun for at kunne se på skærmen hvor der er tog, hvis man ikke kan overskue hele banen?
Appen er til dem der ikke vil have automatik.
Jeg har demonstreret Z21 system og app gennem et par år nu og mange finder den rigtig lækker, når de ikke vil have fuld automatik/computerstyring, men selv vil "køre tog" og stille sporveje.
Helt aktuelt kender jeg til et par steder, hvor de har placeret tablets som sportavler ved stationerne, frem for at bygge tavler. Er der så en station der er ubemandet, kan man ved en anden station, lige swipe til den ene eller anden side og så har man pludseligt sportavlen til den ubemandede station fremme og ikke den man står ved.
En anden overvejer lige nu at skifte sin z21 ud med en Z21, for at kunne bruge RailCom feedback moduler på sin skyggebanegård. Så kan han altid se, hvilket tog der holder hvor på skyggebanegården, uden at kigge derind.
Jeg har for nyligt investeret i en Raspberry pi 3. Den har jeg sluttet til skærm, mus og keyboard og har en ide om at jeg skal til at lege med Rocrail, som kan "nøjes" med en "pi", hvis den ikke skal lave alt for alvorlige beregninger. Pi købte jeg for 200 kr + micro SD kort.
Klaus