hjælp til en begynder

Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
Besvar
nielsen145
Trafikelev
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15 jan 2019, 13:24
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Kastrup

hjælp til en begynder

Indlæg af nielsen145 »

Hej
jeg er totalt begynder, men købte et startsæt på dba, Märklin 29154.
fik samlet banen, kom strøm på, men lokomotivet virker ikke, fjernbetjeningen virker, da man se indikatoren reagerer når jeg trykker og der er strøm i skinnerne.
Med hensyn til lokomotivet, intet liv what so ever.
Så mit spørgsmål, hvilket lokomotiv passer til det sæt og det skal være inden for en rimelig penge, max 600kr.
har ikke sat vogne på endnu, da jeg ville prøve kører først
bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1530
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: hjælp til en begynder

Indlæg af bygger01 »

Hvad er sammenhængen mellem at du skriver skinnesystem Trix og så omtaler Märklin lokomotiv ?

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5229
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: hjælp til en begynder

Indlæg af Søren »

Hejsa og velkommen til.

Lokomotivet i dit startsæt er digitalt. På din fjernbetjening har du en slider, med 4 positioner, toget vil kun reagere når slideren står i den position der svarer til lokomotivet.

Prøv sliderens alle 4 positioner, og se om ikke lokomotivet reagerer på en af dem.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

nielsen145
Trafikelev
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15 jan 2019, 13:24
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Kastrup

Re: hjælp til en begynder

Indlæg af nielsen145 »

Hvad er sammenhængen mellem at du skriver skinnesystem Trix og så omtaler Märklin lokomotiv ?
giv mig lige en chance, har rettet det
Søren skrev: 15 jan 2019, 16:42 Hejsa og velkommen til.

Lokomotivet i dit startsæt er digitalt. På din fjernbetjening har du en slider, med 4 positioner, toget vil kun reagere når slideren står i den position der svarer til lokomotivet.

Prøv sliderens alle 4 positioner, og se om ikke lokomotivet reagerer på en af dem.
fik det til at virke tidligere, efter noget prøven, kom jeg frem til at den skal stå på 4, tror at den er løs forbindelse o fjernbetjeningen, skiftet batterier 3 gange og rullede også med dem, til sidst kom der liv. har "leget" kørt med det i et par time og hyggede mig, med en lydbog i baggrunden.
Besvar