Acme

Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
Besvar
Arsenal-Lars
Stationsbetjent
Indlæg: 31
Tilmeldt: 15 feb 2019, 14:41
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Acme

Indlæg af Arsenal-Lars »

Hej jeg tænker på dette sæt vogne.

Hvilket lokomotiv skal spændes foran, kan 39150 Class 103.1 Electric Locomotive gå an?

Er der nogen der kender til Acme, er det kvalitetsvogne? prisen er ok høj 2800,- Trans Europ Express vognsæt FS mediolanum

Hvis der er nogen der har forslag til et vognsæt der skal efter 103, er jeg lydhør.

Har det noget at sige at det er DC vogn, hvad er ulempen?
Acme-55188_Trans_Europ_Express_vognsaet_FS_mediolanum-p.jpg
c9103428e59dd8bf9aab2e30a2d6c3531543302010.jpg
Lars
bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1530
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: Acme

Indlæg af bygger01 »

"Ulempe" med DC hjul er:

Afstanden med hjulene er ved DC 14,3 mm og 14,0 ved AC ( jeg bruger 13,8 mm ).

Læs her:http://www.dmju.dk/nem.htm


Desuden er et DC isoleret mellem de to hjul, medens det ikke er nødvendigt med AC, og uisolerede er en fordel, hvis du bruger en isoleret skinnestreng til et eller andet

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Acme

Indlæg af moppe »

Arsenal-Lars skrev: 08 nov 2019, 15:07 Hvilket lokomotiv skal spændes foran, kan 39150 Class 103.1 Electric Locomotive gå an?
Det kan det godt, omend de næppe har kørt sådan i den virkelige verden

Læser jeg på: https://de.wikipedia.org/wiki/Mediolanum_(Zug) står der 110.3 eller 111 som lokomotiv Fra Münschen til Brenner
Arsenal-Lars skrev: 08 nov 2019, 15:07 Har det noget at sige at det er DC vogn, hvad er ulempen?
Stort set ikke, med mindre at du vil lave sporbesatmelding ved hjælp af hjulene og at du ikke lige så let kan lave lys i vognene.


Klaus
Arsenal-Lars
Stationsbetjent
Indlæg: 31
Tilmeldt: 15 feb 2019, 14:41
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: Acme

Indlæg af Arsenal-Lars »

bygger01 skrev: 08 nov 2019, 15:51 "Ulempe" med DC hjul er:

Afstanden med hjulene er ved DC 14,3 mm og 14,0 ved AC ( jeg bruger 13,8 mm ).

Er der en bestemt grund til du bruger 13,8 mm?

Læs her:http://www.dmju.dk/nem.htm
Linket virker desværre ikke, men jeg kigger selv lidt DMJU.

Desuden er et DC isoleret mellem de to hjul, medens det ikke er nødvendigt med AC, og uisolerede er en fordel, hvis du bruger en isoleret skinnestreng til et eller andet
mange tak for svarene.

Lars
Arsenal-Lars
Stationsbetjent
Indlæg: 31
Tilmeldt: 15 feb 2019, 14:41
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: Acme

Indlæg af Arsenal-Lars »

moppe skrev: 08 nov 2019, 15:57
Arsenal-Lars skrev: 08 nov 2019, 15:07 Hvilket lokomotiv skal spændes foran, kan 39150 Class 103.1 Electric Locomotive gå an?
Det kan det godt, omend de næppe har kørt sådan i den virkelige verden

Læser jeg på: https://de.wikipedia.org/wiki/Mediolanum_(Zug) står der 110.3 eller 111 som lokomotiv Fra Münschen til Brenner
Arsenal-Lars skrev: 08 nov 2019, 15:07 Har det noget at sige at det er DC vogn, hvad er ulempen?
Stort set ikke, med mindre at du vil lave sporbesatmelding ved hjælp af hjulene og at du ikke lige så let kan lave lys i vognene.


Klaus
Besvar