Udskiftning af skinnelaskere på SPOR 1

Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
Besvar
nyboder
Trafikelev
Indlæg: 10
Tilmeldt: 20 nov 2018, 21:52
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: København N

Udskiftning af skinnelaskere på SPOR 1

Indlæg af nyboder »

Hej igen
Kan man udskifte den gamle type skinnelaskere med de nye (Märklin 59095)?

Grunden til mit spørgsmål, er at jeg har fået en del ligeskinner af den gamle type (Märklin 5900, 5965 og 5966), men kører med de nye (Märklin 59033 og lign.)
Erik
Kører Märklin i H0, Z (julebane) og SPOR 1 (MAXI).
Medlem af MIST COPENHAGEN og ZEALAND

Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 4307
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Trix C og hvad der giver mening
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Udskiftning af skinnelaskere på SPOR 1

Indlæg af Søren »

Hejsa

Der er historisk 4 sporsystemer til spor 1. Det ældste (fra 1987) benytter stålskinner og en længere skinnelaske. Jeg tænker det måske er dem du har fået.

Du kan sagtens kombinere dem, men så erstatter du skinnelasken på den ældre skinne med den kortere 59095.

Du burde kunne trække de gamle skinnelasker af og sætte den ny på. Mellem de ældre skinner behøver du ikke fjerne den gamle laske, men kan beholde den. Således kan du vælge at bygge en overgangsskinne hvor du har ældre skinnelasker i den ene side og nye i den anden.
Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI

nyboder
Trafikelev
Indlæg: 10
Tilmeldt: 20 nov 2018, 21:52
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: København N

Re: Udskiftning af skinnelaskere på SPOR 1

Indlæg af nyboder »

Tak det var også noget i den retning, jeg havde tænkt.

Skinneprofilen er der måske ikke så stor forskel på?
Erik
Kører Märklin i H0, Z (julebane) og SPOR 1 (MAXI).
Medlem af MIST COPENHAGEN og ZEALAND

Besvar