60977

Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: 60977

Indlæg af Søren »

Hej Bjarne

Umiddelbart ser motortilslutningerne korrekte ud. Gider du prøve at resette dekoderen, så den glemmer den indkøringsmanøvre du foretog ved at sætte versionsnummeret til 77. Det kan have fucket noget op.
motor_36xxx_b.jpg
Motortypen er en "DC weich". Så hvis du har rodet med motortypen, skal du lave det om igen. Det nemmeste er at resette dekoderen. Fortæl os evt. hvad de forskellige indstillinger er sat til.

"Can-motor" i manualen betyder blot at motoren er i en "dåse" (motorhus), så den information er ikke relevant for indstillingen af dekoderen. Märklin benytter det ofte til at beskrive lokomotiver der er drevet af en central motor med kardanaksler.
motor_36xxx.jpg
Et råd til en anden gang: Dekoderpakken 60977 er ikke det korrekte valg til en 36xxx model. Der findes dekoderpakken 60979 som indeholder et bundkort der passer præcis i dit lokomotiv. Du kan finde den her: https://bit.ly/2ZIVaf7

60977 kan godt bringes til at virke, men det er omstændigt. Den anden pakke er plug 'n' play (med lidt lodning). Dermed ikke sagt, at du skal gøre det om nu, det er blot info til næste gang. Dekoderen er præcis den samme, det er tilbehøret som afviger.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Bjarne Pelsen
Stationsbetjent
Indlæg: 29
Tilmeldt: 12 aug 2018, 16:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin c
Geografisk sted: Østjylland

Re: 60977

Indlæg af Bjarne Pelsen »

Hej Søren
Tak for tilbagemeldingen. Jeg er desværre nået dertil at jeg har brug for mere hjælp. Så kan du hjælpe en "stakkels" der er kørt helt fast, både med dette projekt men også med at få installeret mine lokomotiver på cs3+, ved at jeg betalte dig og så kom jeg til dig en dag?
Mvh
Bjarne
Bjarne Pelsen
Stationsbetjent
Indlæg: 29
Tilmeldt: 12 aug 2018, 16:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin c
Geografisk sted: Østjylland

Re: 60977

Indlæg af Bjarne Pelsen »

Et år senere: Jeg har installeret den rigtige dekoder m lydkort men kan overhovedet ikke få skidtet til at reagere. Sandsynligvis en fejl 40 men træls. Er der nogen der kan hjælpe en stakkels novice?

Bjarne Pelsen
Stationsbetjent
Indlæg: 29
Tilmeldt: 12 aug 2018, 16:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin c
Geografisk sted: Østjylland

Re: 60977

Indlæg af Bjarne Pelsen »

Ved et held lykkedes det mig ved først at bruge en cs1 og derefter cs3+

Besvar