Märklin dekoder 74462

Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
Besvar
Per@Herngaard.dk
Trafikelev
Indlæg: 6
Tilmeldt: 12 feb 2020, 17:12
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Märklin dekoder 74462

Indlæg af Per@Herngaard.dk »

Jeg har vist været for langt inde og rode i den med det resultat, at den ikke kan finde sig selv via mfx.
Kan sådan en stilles tilbage til fabriksindstilling på min CS 3?
På forhånd tak
Per Herngaard
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5229
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Märklin dekoder 74462

Indlæg af Søren »

Mjaaah den er nok bare i den tro, at den allerede er registreret på din central. Så kan den godt finde på ikke at reagere på nye forsøg på at registrere (i hvert fald i et stykke tid). Det er by design.

Det sker ikke så tit, men det kan ske, hvis dens registrering i CS3 er blevet slettet på et tidspunkt hvor dekoderen ikke har kunne få beskeden om at den skulle ophæve sin registering. De håndterer det som regel, men jeg har oplevet tilfælde, hvor det glippede.

Du kan prøve et par ting:
- Bed din CS3 søge efter tabte mfx _lokomotiver_. Det virker lidt spøjst, men ideen er at vække mfx dekodere der ikke vidste de var blevet glemt. Det virker på lokomotiver, men det virker også for stationære dekodere. Prøv herefter at søge efter mfx enheder igen (fra Rediger menuen). Se om ikke den finder dekoderen.
- Hvis du har adgang til en anden CS3 (eller CS2) kan du lade dekoderen registrere der, og så tage den tilbage til din egen central. Det vil også fungere, om end lidt omstændigt.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Per@Herngaard.dk
Trafikelev
Indlæg: 6
Tilmeldt: 12 feb 2020, 17:12
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: Märklin dekoder 74462

Indlæg af Per@Herngaard.dk »

Hej Søren. tak for svar. Der gik nogle dage så forsøgte jeg igen. CS3 kom op med 2 nye mfx, den ene virkede og var den dekoder der ikke tidligere kunne findes, den anden slettede jeg.
Tak for hjælpen
Vh. Per H
Besvar