Problemer med tog med forskellige hastigheder ved dobbelt traktion(CS3)

Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
JRA
Godsforvalter
Indlæg: 126
Tilmeldt: 01 jul 2017, 11:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Jyllinge

Re: Problemer med tog med forskellige hastigheder ved dobbelt traktion(CS3)

Indlæg af JRA »

Hej igen
Det lykkedes at lave en tilfredsstillende traktion :) -omend at lokpilot 4.0 MM dekoderen voldt lidt udfordringer, da denne type åbenbart ikke giver mulighed for at regulere den midterste hastighed? På trods af jeg forsøgte at ændre pågældende i DDC format? Jeg fik hver gang, at jeg forsøgte, en error meddelse? Er der en forklaring på dette?

Jeg har desuden oplevet yderligere udfordringer med lokpilot dekoderne og min CS3, som jeg beskriver nærmere i et nyt indlæg.
moppe
Lokomotivfører
Indlæg: 4480
Tilmeldt: 30 jul 2011, 12:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Hammel
Kontakt:

Re: Problemer med tog med forskellige hastigheder ved dobbelt traktion(CS3)

Indlæg af moppe »

JRA skrev: 02 apr 2020, 21:45 Det lykkedes at lave en tilfredsstillende traktion :) -omend at lokpilot 4.0 MM dekoderen voldt lidt udfordringer, da denne type åbenbart ikke giver mulighed for at regulere den midterste hastighed? På trods af jeg forsøgte at ændre pågældende i DDC format? Jeg fik hver gang, at jeg forsøgte, en error meddelse? Er der en forklaring på dette?
Jeps. Når det er en V4M4, har den ikke trepunkts regulering, som en "normal" dekoder, men derimod "speed table", hvor du ved hjælp af CV værdierne 67 til og med 94 kan definere hastigheden ved de enkelte køretrin. Det giver en langt bedre regulering, end kun 3 CV værdier.

Klaus
JRA
Godsforvalter
Indlæg: 126
Tilmeldt: 01 jul 2017, 11:22
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C
Geografisk sted: Jyllinge

Re: Problemer med tog med forskellige hastigheder ved dobbelt traktion(CS3)

Indlæg af JRA »

Mange Tak :) -jeg tænkte nok, at der var en anden mulighed, men jeg kunne ikke rigtig få det ud af manualen, udover jeg godt kunne se kurven, så jeg vil nok efterfølgende forsøge yderligere at regulere mellemhastigheden ved hjælp af disse CV værdier.

Mvh Jørgen
Søren
Lokomotivfører
Indlæg: 5230
Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: Flex
Geografisk sted: Malling
Kontakt:

Re: Problemer med tog med forskellige hastigheder ved dobbelt traktion(CS3)

Indlæg af Søren »

Det er korrekt mfx-dekodere (som M4 dekoderen også er) arbejder kun med speed curve. Du kan se kurven inde på din CS3, hvor du også har mulighed for at justere den ind.

CS3 har forskellige prædefinerede kurver, som du kan tage udgangspunkt i. Dem vælger du på drop-down menuen når du er inde i dialogen for speed curve.

Med venlig hilsen
Søren

2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/

Besvar