Kære alle :)
Jeg har som altid fået rigtig meget hjælp herinde tidligere og prøver derfor igen, omend at dette emne nok er lidt udenfor kategorien, men snarer er erfaringsudveksling:
Jeg købte ultimo 2016 Märklins 39730(BR 648.2) -et fint togsæt bl.a. med 4 skærme istedet for døre, hvor passagere henholdsvis stiger af og på toget -eget effektfuldt, når toget er ved perron og jeg har været meget tilfreds med toget, omend at det selvfølgelig ikke har kørt så meget, men mere stået i “kasse”(som så mange tog!?)
Ultimo 2018(efter garanti udløb) kunne jeg så konstatere, at 3 skærme udaf de 4 ikke længere virkede -jeg reparer selv det jeg kan, men her var der ikke mulighed for at købe reservedele, som ofte er muligt, så toget måtte altså en tur til Märklin mhp. reperation og blev derfor indleveret i “Nettog” i Frederikssund, hvor jeg jævnlig handler.
Problemet er blot, at toget endnu ikke er kommet tilbage!? -butikken har prøvet at rykke, men intet er der sket? Så foreløbig har denne reperation til juni taget 1 1/2 år -er det normalt? Er der nogen, der har erfaring med pågældende? -og sidst men ikke mindst: er der noget man kan gøre? eller er det blot at være (meget) tålmodig?
På forhånd tak for hjælpen :)
Hvor lang tid tager en reperation(Märklin )???
-
- Stationsbetjent
- Indlæg: 39
- Tilmeldt: 04 maj 2019, 08:26
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 3-rail
- Skinnesystem: Märklin K og C
Re: Hvor lang tid tager en reperation(Märklin )???
Hvis ikke du har reperationsnummeret hos Märklin, så bed Nettoget om at måtte få det, så du selv kan kontakte Märklin. Märklin plejer at svare hurtigt på mails, og de er også nemme at tale i telefon med - de tale sågar engelsk.
Hilsen Gert
Hilsen Gert
-
- Lokomotivfører
- Indlæg: 5230
- Tilmeldt: 30 jul 2011, 08:36
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 2-rail
- Skinnesystem: Flex
- Geografisk sted: Malling
- Kontakt:
Re: Hvor lang tid tager en reperation(Märklin )???
Det er ikke normalt. Jeg synes du skal få referencenummeret på reperationen fra Nettog. Hvis varen er sendt til reperation, så har de fået oplyst et referencenummer når varen modtages af servicecentret.
Med referencenummeret i hånden skal du kontakte Märklins kundeservice og bede om en status på din bestilling. Du kan bare sende en mail, hvori du inkluderer referencenummeret og beskriver situationen.
Hvis du ikke kan få et referencenummer, så skriv alligevel til Märklins kundeservice og forklar situationen sammen med den forklaring du har fået fra forhandleren. Husk at fortælle hvilken forhandler det drejer sig om, så de har en chance for at følge op på sagen.
Reperationer tager normalt nogle uger, måske en måneds tid. Det tager ikke 1,5 år - og har aldrig gjort det. Så noget er gået galt.
Med referencenummeret i hånden skal du kontakte Märklins kundeservice og bede om en status på din bestilling. Du kan bare sende en mail, hvori du inkluderer referencenummeret og beskriver situationen.
Hvis du ikke kan få et referencenummer, så skriv alligevel til Märklins kundeservice og forklar situationen sammen med den forklaring du har fået fra forhandleren. Husk at fortælle hvilken forhandler det drejer sig om, så de har en chance for at følge op på sagen.
Reperationer tager normalt nogle uger, måske en måneds tid. Det tager ikke 1,5 år - og har aldrig gjort det. Så noget er gået galt.
Med venlig hilsen
Søren
2-skinne med CS3 Plus, tysk forbillede IV, V og VI | https://railway.zone/
-
- Godsforvalter
- Indlæg: 126
- Tilmeldt: 01 jul 2017, 11:22
- Digital: Ja
- Scale: H0 - 3-rail
- Skinnesystem: Märklin C
- Geografisk sted: Jyllinge
Re: Hvor lang tid tager en reperation(Märklin )???
Jeg har i øvrigt tidligere haft tog til reperation hos Märklin, men har ikke oplevet dette før og var derfor i tvivl om dette var blevet “normalt?!” Og jeg er derfor glad for at høre, at det ikke er tilfældet
Jeg tager fluks kontakt til Nettog for at komme videre med sagen og få mit tog hjem igen
Tak for kommentarerne
Jeg tager fluks kontakt til Nettog for at komme videre med sagen og få mit tog hjem igen
Tak for kommentarerne