MCK Q-maskine - ingen traktion

Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
Godsbanen
Lokomotivfører
Indlæg: 275
Tilmeldt: 28 mar 2019, 01:05
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: MCK Q-maskine - ingen traktion

Indlæg af Godsbanen »

Håber alt kommer i orden med din Q maskine. Jeg har jo tidligere anbefalet brug af Bullfrog, men det er rigtigt, at det ikke er et vidundermiddel. Jeg plejer at lægge det på med en meget, meget fin pensel, af den type man bruger til miniaturefigurer. Hjulene skal rotere imens og fortsætte indtil lakken er tørret lidt op. Hvis lokomotiverne har tætsiddende bremsesko kan det være svært eller umuligt at påføre.
Jeg kan se af mine noter, at jeg havde påført det på min Q maskine, men fjernede det igen fordi lokomotivet fik problemer med at køre visse steder på banen. På grund af lokomotivets korte længde og de korte hjulflanger kan det have problemer med krydssporskifter og trevejssporskifter, hvor der er nogle strækninger med plastikskinnestykker og lokomotivet derved har svært ved at få hjulkontakt til en 0 leder/metalskinne. Strategisk brug af ledende maling kan afhjælpe dette, men også give nye problemer.

Skott
Lokomotivfører
Indlæg: 307
Tilmeldt: 18 jan 2013, 18:09
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Skinnesystem: peco code 75

Re: MCK Q-maskine - ingen traktion

Indlæg af Skott »

Charley afprøvede Bullfrog Snot i denne video:
Han var ikke imponeret...

Besvar