Hjul med hæfteringe til MCK ME

Her kan du stille alle de spørgsmål om modeljernbaner du måtte brænde inde med. Der er ingen dumme spørgsmål. Vi skal gøre vores bedste for at hjælpe dig med dit modeljernbaneproblem.
Besvar
clf1
Trafikelev
Indlæg: 15
Tilmeldt: 24 sep 2019, 17:04
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Hjul med hæfteringe til MCK ME

Indlæg af clf1 »

Hej

Er der nogen derude som ved, om man kan få hjulpar med hæfteringe til MCK's ME'er?

Jeg har anskaffet mig en ME 1133 og det er en virkelig flot maskine, men den har ingen hæfteringe på de 6 aksler, så der er problemer med at klare mine stigninger (som ikke er voldsomme og som andre tilsvarende lok med hæfteringe sagtens kan klare :)

Vh
Carsten

ptmadsen
Godsforvalter
Indlæg: 132
Tilmeldt: 12 aug 2011, 21:23
Digital: Ja
Scale: H0 - 2-rail
Geografisk sted: Haderslev

Re: Hjul med hæfteringe til MCK ME

Indlæg af ptmadsen »

Hvis man nu gjorde sig den ulejlighed , at søge i forum inden der kastes et spørgsmål men det er vel for meget at forvente. Venligst læs vedhæftet link.
viewtopic.php?f=4&t=3696

Venlig hilsen
Peter Madsen

Venlig hilsen
Peter Madsen

https://petermsgarage.blogspot.com/

clf1
Trafikelev
Indlæg: 15
Tilmeldt: 24 sep 2019, 17:04
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: Hjul med hæfteringe til MCK ME

Indlæg af clf1 »

Hej Peter

Tak for dit "venlige" svar - det er forhåbentlig ikke sådan at kommunikationen skal foregå fremover på dette Forum?

/Carsten

Cooldad
Godsforvalter
Indlæg: 105
Tilmeldt: 07 nov 2019, 15:31
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: Hjul med hæfteringe til MCK ME

Indlæg af Cooldad »

ptmadsen skrev: 09 feb 2021, 20:10

Hvis man nu gjorde sig den ulejlighed , at søge i forum inden der kastes et spørgsmål men det er vel for meget at forvente. Venligst læs vedhæftet link.
viewtopic.php?f=4&t=3696

Venlig hilsen
Peter Madsen

Kære moderator. Er der ikke en mulighed for at du kunne give Peter Madsen en venlig opfordring til at holde en god tone her i Forum? Det er en ualmindelig nedladende og bedrevidende tone at han konstant udgyder i sine indlæg. Det er simpelhen ikke værdigt for så kompetent og velfungerende forum at der skal være en sådan tone.

Mvh
Klaus

3-skinne med CS3 Plus. Udelukkende dansk materiel eller det som kører på de danske skinner.

Godsbanen
Lokomotivfører
Indlæg: 275
Tilmeldt: 28 mar 2019, 01:05
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: Hjul med hæfteringe til MCK ME

Indlæg af Godsbanen »

Jeg gik ind på Mcks hjemmeside og kontaktede dem: https://mck-h0.dk/
og fik meget fin og venlig behandling af Peter Øgaard.

Den nye version af MZ fra Mck kan desuden varmt anbefales. Mck har forbedret køregenskaberne på baggrund af tidligere erfaringer (bl.a. med ME), så den har hæfteringe og kører som en drøm. Den kan fås i både DSB og DB udgave (hvis den ikke er ved at være udsolgt). Desuden kører den også fint på Märklins R1.

marklinbygger
Stationsforstander
Indlæg: 83
Tilmeldt: 04 mar 2019, 10:16
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C Märklin K Märklin M

Re: Hjul med hæfteringe til MCK ME

Indlæg af marklinbygger »

hej cooldad

ja ham ptmadsen
han har nogle krappe svar - men man kan vel bare lade være med at læse dem
så bliver han vel træt af skrive sådan en dag
men på den anden side så må han også kunne tåle det samme tilbage igen

mvh marklinbygger

bygger01
Lokomotivfører
Indlæg: 1530
Tilmeldt: 10 aug 2011, 07:57
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin K
Geografisk sted: Herning

Re: Hjul med hæfteringe til MCK ME

Indlæg af bygger01 »

Man kan diskutere formen, men er der ikke også sandhed i det han skriver .......

Dette forum har en søgefunktion - det bruges sikkert for lidt - for det er lettere blot at spørge endnu en gang om et emne, der har været oppe før !

Jørgen Steff. fra Herning
H0 / AC / Digital med CS3+ / K skinner / ca. Epoke III / og ikke kun DK ( p. gr. af dampen ).

Cooldad
Godsforvalter
Indlæg: 105
Tilmeldt: 07 nov 2019, 15:31
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: Hjul med hæfteringe til MCK ME

Indlæg af Cooldad »

bygger01 skrev: 10 feb 2021, 09:03

Man kan diskutere formen, men er der ikke også sandhed i det han skriver .......

Dette forum har en søgefunktion - det bruges sikkert for lidt - for det er lettere blot at spørge endnu en gang om et emne, der har været oppe før !

Jørgen: Det er kun formen at jeg går efter. De fleste andre kan ulejlige sig med at skrive, at der findes en anden tråd om emnet og et link. Jeg er selv supersøger på diverse fora, men hvis man ikke får brugt de rigtige søgeord, så er resultaterne begrænset.

Mvh
Klaus

3-skinne med CS3 Plus. Udelukkende dansk materiel eller det som kører på de danske skinner.

clf1
Trafikelev
Indlæg: 15
Tilmeldt: 24 sep 2019, 17:04
Digital: Ja
Scale: H0 - 3-rail
Skinnesystem: Märklin C

Re: Hjul med hæfteringe til MCK ME

Indlæg af clf1 »

Til Godsbanen

Tak for tippet - jeg sender dem en mail med en forespørgsel om akslerne.

Vh

Carsten

Besvar